Quote (Svartermetalisk @ 13 Jun 2016 22:18)
Man vet aldrig. Ja, vi sög balle i denna matchen men det är mycket psykologi, när vi låg under presterade vi. Samma sak händer från start mot bättre lag, när vi är underdogs lirar vi bättre så vi kan slå vilka som helst vilket visats många gånger under Hamren.
Problemet är att det inte finns några självklara matcher, helt utan förvarning spelar vi bajsdålig mot Ukraina eller Irland eller något annat rövlag men det betyder ironiskt nog inte att vi är chanslösa mot Italien.
Precis. Håller med. Känns som laget är som en skrällande travhäst.
Quote (Svartermetalisk @ 14 Jun 2016 09:04)
Jag upplever att det är Italien vi kan spela bra mot. Kolla senaste EM som exempel, vi torskar mot ett bajslag som Ukraina men sedan spelar vi svinbra mot England och slår Frankrike. Vidare ställer vi upp match mot Portugal i något kval och spelar fyra mål mot Tyskland i en träning samtidigt som vi fortsätter vara askassa mot alla dåliga lag.
Givet är Italien favoriter och bättre men vi har lättare mot den typen av lag än lag som vi *borde slå*
Det måste vara en mental grej, vi kan bara prestera när vi inte förväntas prestera eller slår ur underläge.
Italien var för övrigt lite likadana i senaste VM, spelade som tofflor tills de låg under, då växlade de upp rejält och lirade de hur bra som helst.
Och detta.
Quote (SpAz. @ 14 Jun 2016 16:07)
Det värsta av allt är ändå att martin olsson i princip var våran bästa spelare i andra halvlek, näst efter isaksson då förstås. För olsson var därtill brutalt urdålig i första i min mening (likt hela laget, minus isaksson).
Vi har eg. bara kvalitet på ett väldigt litet antal positioner. Kimpan brukar ju vara kvalité offensivt i sina passningar och sina uppspel/kreativitet, men han vara inte alls bra igår. Och såg dessutom ut att vara helt ur form tyvärr.
Gillar Forsberg, tycker han har ett bra driv och en bollkänsla/lugn med bollen som egentligen ingen annan förutom zlatan verkade besitta igår. Och gamle ibra var ju inte heller strålande mot irland det ska sägas... Olsson har ju snabbheten, men fan så flackig han kan vara. Sebastian Larsson är ju bara ett stort antiklimax numer imo.
Berg kanske passar bättre än Guidetti mot italien. Men jag tror att vi helt enkelt behöver chansa lite. Svårt för Hamrén. Det här ser inte bra ut. Men Sverige har ju en tendens att prestera i lägen när vi inte har något att förlora, och tvärsom. Får hoppas på ett mirakel mot italienarna helt enkelt. Belgarna tror jag har spelat in sig och kommer släpa oss i gruset på onsdag.
Hur var Martin Olsson dålig? Han gjorde väl inga misstag alls i princip?
De var ju han som gjorde varenda bra inlägg, och definitivt flest löpningar.
Zlatan låg ju på latsidan, de sa dom ju t.o.m mer än en gång, och andra spelare såg man inte mkt av heller.
Den här nya från ungdomslaget har ju spelat bra där, men nu fick han ju bara typ 30 minuter eller vad det var i denna match så han hann ju inte göra så mycket heller.
Ja såklart gjorde Isaksson ett bra jobb också. Men förutom Martin Olsson såg man inte mycket gjort av utespelarna.