d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Fotbolls-em 2016
Prev1234513Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 3,552.51
Jun 14 2016 02:15am
Quote (Svartermetalisk @ 14 Jun 2016 10:04)
Jag upplever att det är Italien vi kan spela bra mot. Kolla senaste EM som exempel, vi torskar mot ett bajslag som Ukraina men sedan spelar vi svinbra mot England och slår Frankrike. Vidare ställer vi upp match mot Portugal i något kval och spelar fyra mål mot Tyskland i en träning samtidigt som vi fortsätter vara askassa mot alla dåliga lag.
Givet är Italien favoriter och bättre men vi har lättare mot den typen av lag än lag som vi *borde slå*

Det måste vara en mental grej, vi kan bara prestera när vi inte förväntas prestera eller slår ur underläge.
Italien var för övrigt lite likadana i senaste VM, spelade som tofflor tills de låg under, då växlade de upp rejält och lirade de hur bra som helst.

Oavsett vad statistik säger tror jag ni är chanslösa. Då det är vad jag tror, inte baserat på fakta/statstik och annat humbug. :D

Så återstår att se, tror inte italien vinner 4-0, tror det blir 1-0 eller 2-1, även om siffrorna är nära tror jag inte sverige kommer vara nära vinst.

Tror ni kryssar mot belgien dock ^^

This post was edited by berhemuli on Jun 14 2016 02:17am
Member
Gold: 30.00
Jun 14 2016 02:21am
Quote (berhemuli @ Jun 14 2016 09:15am)
Oavsett vad statistik säger tror jag ni är chanslösa. Då det är vad jag tror, inte baserat på fakta/statstik och annat humbug. :D

Så återstår att se, tror inte italien vinner 4-0, tror det blir 1-0 eller 2-1, även om siffrorna är nära tror jag inte sverige kommer vara nära vinst.

Tror ni kryssar mot belgien dock ^^

Det är synd att du inte är oddsättare därför att jag hade gärna spelat Sverige till 33 gånger pengarna vilket är korrekt odds om du tror att Italien har 97%.

Tyvärr är spelbolagen på min linje och ger Sverige typ 5-6 gånger pengarna vilket är mer rimligt. Det troligaste resultatet är såklart 2-0 eller 3-0 till Ita men att Sverige skulle vara chanslösa är helt enkelt fel.

Member
Gold: 3,552.51
Jun 14 2016 02:27am
Quote (Svartermetalisk @ 14 Jun 2016 10:21)
Det är synd att du inte är oddsättare därför att jag hade gärna spelat Sverige till 33 gånger pengarna vilket är korrekt odds om du tror att Italien har 97%.

Tyvärr är spelbolagen på min linje och ger Sverige typ 5-6 gånger pengarna vilket är mer rimligt. Det troligaste resultatet är såklart 2-0 eller 3-0 till Ita men att Sverige skulle vara chanslösa är helt enkelt fel.

Alltså, haha. Okej, jag ger upp min åsikt! Inga fler åsikter från mig! Du vinner! Vem bryr sig. /quit.
Member
Gold: 457,914.30
Jun 14 2016 09:07am
Det värsta av allt är ändå att martin olsson i princip var våran bästa spelare i andra halvlek, näst efter isaksson då förstås. För olsson var därtill brutalt urdålig i första i min mening (likt hela laget, minus isaksson).
Vi har eg. bara kvalitet på ett väldigt litet antal positioner. Kimpan brukar ju vara kvalité offensivt i sina passningar och sina uppspel/kreativitet, men han vara inte alls bra igår. Och såg dessutom ut att vara helt ur form tyvärr.
Gillar Forsberg, tycker han har ett bra driv och en bollkänsla/lugn med bollen som egentligen ingen annan förutom zlatan verkade besitta igår. Och gamle ibra var ju inte heller strålande mot irland det ska sägas... Olsson har ju snabbheten, men fan så flackig han kan vara. Sebastian Larsson är ju bara ett stort antiklimax numer imo.

Berg kanske passar bättre än Guidetti mot italien. Men jag tror att vi helt enkelt behöver chansa lite. Svårt för Hamrén. Sen får väl folk sansa sig lite, t.o.m. hört röster om att peta granqvist... Det om något vore ju självmord, riktigt trygg där bak.
Så Det här ser inte bra ut. Men Sverige har ju en tendens att prestera i lägen när vi inte har något att förlora, och tvärsom. Får hoppas på ett mirakel mot italienarna helt enkelt. Belgarna tror jag har spelat in sig och kommer släpa oss i gruset på onsdag.

This post was edited by SpAz. on Jun 14 2016 09:09am
Member
Gold: 2,069.00
Jun 14 2016 09:19am
Quote (Svartermetalisk @ 13 Jun 2016 22:18)
Man vet aldrig. Ja, vi sög balle i denna matchen men det är mycket psykologi, när vi låg under presterade vi. Samma sak händer från start mot bättre lag, när vi är underdogs lirar vi bättre så vi kan slå vilka som helst vilket visats många gånger under Hamren.
Problemet är att det inte finns några självklara matcher, helt utan förvarning spelar vi bajsdålig mot Ukraina eller Irland eller något annat rövlag men det betyder ironiskt nog inte att vi är chanslösa mot Italien.

Precis. Håller med. Känns som laget är som en skrällande travhäst.

Quote (Svartermetalisk @ 14 Jun 2016 09:04)
Jag upplever att det är Italien vi kan spela bra mot. Kolla senaste EM som exempel, vi torskar mot ett bajslag som Ukraina men sedan spelar vi svinbra mot England och slår Frankrike. Vidare ställer vi upp match mot Portugal i något kval och spelar fyra mål mot Tyskland i en träning samtidigt som vi fortsätter vara askassa mot alla dåliga lag.
Givet är Italien favoriter och bättre men vi har lättare mot den typen av lag än lag som vi *borde slå*

Det måste vara en mental grej, vi kan bara prestera när vi inte förväntas prestera eller slår ur underläge.
Italien var för övrigt lite likadana i senaste VM, spelade som tofflor tills de låg under, då växlade de upp rejält och lirade de hur bra som helst.

Och detta.

Quote (SpAz. @ 14 Jun 2016 16:07)
Det värsta av allt är ändå att martin olsson i princip var våran bästa spelare i andra halvlek, näst efter isaksson då förstås. För olsson var därtill brutalt urdålig i första i min mening (likt hela laget, minus isaksson).
Vi har eg. bara kvalitet på ett väldigt litet antal positioner. Kimpan brukar ju vara kvalité offensivt i sina passningar och sina uppspel/kreativitet, men han vara inte alls bra igår. Och såg dessutom ut att vara helt ur form tyvärr.
Gillar Forsberg, tycker han har ett bra driv och en bollkänsla/lugn med bollen som egentligen ingen annan förutom zlatan verkade besitta igår. Och gamle ibra var ju inte heller strålande mot irland det ska sägas... Olsson har ju snabbheten, men fan så flackig han kan vara. Sebastian Larsson är ju bara ett stort antiklimax numer imo.

Berg kanske passar bättre än Guidetti mot italien. Men jag tror att vi helt enkelt behöver chansa lite. Svårt för Hamrén. Det här ser inte bra ut. Men Sverige har ju en tendens att prestera i lägen när vi inte har något att förlora, och tvärsom. Får hoppas på ett mirakel mot italienarna helt enkelt. Belgarna tror jag har spelat in sig och kommer släpa oss i gruset på onsdag.

Hur var Martin Olsson dålig? Han gjorde väl inga misstag alls i princip?

De var ju han som gjorde varenda bra inlägg, och definitivt flest löpningar.

Zlatan låg ju på latsidan, de sa dom ju t.o.m mer än en gång, och andra spelare såg man inte mkt av heller.
Den här nya från ungdomslaget har ju spelat bra där, men nu fick han ju bara typ 30 minuter eller vad det var i denna match så han hann ju inte göra så mycket heller.

Ja såklart gjorde Isaksson ett bra jobb också. Men förutom Martin Olsson såg man inte mycket gjort av utespelarna.
Member
Jun 14 2016 09:23am
Martin Olsson lyckades ju med konststycket att tappa fyra eller fem bollar över sidlinjen i första halvlek, som han borde kunnat nå, och en hel del överoptimistiska utmaningar som bara gick helt fel, samt en hel del felpass. Nä, han var värdelös i början. Möjligen hade han bra löpvilja, ett driv, men saknade ju totalt udd/skicklighet.
Men det var första halvlek det, precis som jag skrev ovan. I andra var han mycket mer slipad i beslut och bollhantering och i princip bäst på plan för Sveriges del.
Men i mitt tycke är Olsson inte en bra spelare, alldeles för osäker och ojämn. Men han har många kvalitéer och när dom tas fram är han väldigt värdefull för Sverige. Detta såg vi i andra halvlek. Men första halvlek är inte ovanligt för honom, imo. Sen var resten av laget lika dåligt som han i första också.

This post was edited by SpAz. on Jun 14 2016 09:24am
Banned
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 10%
Jun 14 2016 12:56pm
Quote (SpAz. @ 14 Jun 2016 15:23)
Martin Olsson lyckades ju med konststycket att tappa fyra eller fem bollar över sidlinjen i första halvlek, som han borde kunnat nå, och en hel del överoptimistiska utmaningar som bara gick helt fel, samt en hel del felpass. Nä, han var värdelös i början. Möjligen hade han bra löpvilja, ett driv, men saknade ju totalt udd/skicklighet.
Men det var första halvlek det, precis som jag skrev ovan. I andra var han mycket mer slipad i beslut och bollhantering och i princip bäst på plan för Sveriges del.
Men i mitt tycke är Olsson inte en bra spelare, alldeles för osäker och ojämn. Men han har många kvalitéer och när dom tas fram är han väldigt värdefull för Sverige. Detta såg vi i andra halvlek. Men första halvlek är inte ovanligt för honom, imo. Sen var resten av laget lika dåligt som han i första också.

Du tycker inte att bollarna han fick va dålig? :rofl:
Member
Jun 14 2016 01:06pm
Quote (Godis @ 14 Jun 2016 20:56)
Du tycker inte att bollarna han fick va dålig? :rofl:

Dåliga bollar var det gott om från samtliga spelare. Men han slarvade med dåliga bollar som han i varje fall borde kunnat ta emot och hålla i spel. jag tycker det är symptomatiskt för Olsson, då detta inte är hans vassaste kvalitée. inte så att han inte platsar i elvan, men han är förjävla ojämn och jobbig att titta på emellanåt. men bra när det stämmer! Var ju så lovande när han började spela i landslaget, hade gärna sett att han utvecklats mer för han har potential på många plan.
Member
Gold: 0.00
Jun 15 2016 12:39am
Oavsett är nog alla överens om att samtliga spelare behöver höja sig rejält för att ena ha en chans.

Vi får sikta på att spela lika mot Italien och Belgien samtidigt som Italien slår Irland och Belgien - Irland slutar kryss. Då är vi 2:a :)
Member
Gold: 2,945.50
Jun 15 2016 01:44pm
Kan alla lag som ska vara bra börja spela bra?
Go Back To Svenska Topic List
Prev1234513Next
Add Reply New Topic New Poll