Quote (Svartermetalisk @ Apr 17 2016 06:55pm)
Fick inte så mycket rätsida på din video, han är rejält flummig den där snubben.
Jag kör däremot lite medidation på sistone och måste säga att det är bra grejer, man blir lugnare och klarare i huvudet.
Fan vad nice, fortsätt med det..! Prova meditera med öppna ögon, och så ofta du kan i vardagen bara hör ljuden i omgivningen utan att tolka, för att lätt bli närvarande i nuet. För egen del börjar det verkligen ge resultat nu med allt detta... Fortfarande en del ego kvar men har börjat uppleva en del av det han och andra lärare som eckart tolle talar om nu. Att bara ta en promenad och känna flödet och låta det styra vart man ska gå är helt fantastiskt och går lättare för varje dag! Mycket telempati blir det dock, men också det blir lättare att hantera för varje dag nu.

Allt blir bara bättre och bättre, lättare och lättare, och jag litar på livet mer för varje dag. Kan skriva någon rad till om det om intresse finns...
Som Mooji säger: "It takes energy to be a person, it takes no energy to be the self"
Jag började för ett tag sedan med att känna efter vart baksidan på huvudet/nacken var, och upptäckte att även detta, ligger framför medvetandet självt, så backade fokuset ytterligare ett par 2-3 cm bakom nacken/huvudet. Känn efter själva och testa hur ni upplever det, känn vart baksidan av huvudet är. Är inte känslan att även baksidan av huvudet är framför platsen man ser ifrån? Så vart är det man egentligen ser seendet ifrån?
En till lärare från samma mästare värd att spana in är Gangaji
https://www.youtube.com/results?search_query=gangajiThis post was edited by TidsL on Apr 24 2016 08:55am