d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Mooji. Self-enquiry For Awareness Of The True Self
Prev123
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 2,016.68
Feb 7 2016 02:05pm
Quote (Jewhannes @ Feb 2 2016 06:42pm)
Helt klart ett intressant ämne, skulle vara intressant å se vad världen ser ut som utan ego

Finns bara ett sätt att få någon uppfattning om det, att börja själv med self enquiry... Satsang varje dag! :)
Member
Gold: 14,327.50
Feb 8 2016 05:45am
Quote (TidsL @ Feb 7 2016 09:05pm)
Finns bara ett sätt att få någon uppfattning om det, att börja själv med self enquiry... Satsang varje dag! :)

Eller psykedeliska droger
Member
Feb 9 2016 08:15am
Quote (CraZeeY @ Feb 8 2016 11:45am)
Eller psykedeliska droger

Har du erfarenhet av det?

Self enquiry och meditation är ett säkrare sätt, att trippa loss och möta sig själv på djupet har inga garantier för att man klarar av att integrera upplevelserna på ett gynnsamt sätt eller att det skulle leda till ihållande frihet men visst...Det kan vara effektivt... Finns ju många exempel som visar på att det kan fungera mycket väl. Vissa är mer lämpliga än andra för den här typen av arbete med sig själv, både vad gäller person och val av hallucinogen, kanske främst i så fall tillhörande kategorin entheogener som ayahuasca/dmt, peyote, ibogaine och psilocybinsvampar.. Men rekommenderar ogärna hallucinogener till någon på grund av så kallad set/setting och doseringsintegritet även om det kan vara mycket kraftfulla och effektiva verktyg.
Member
Apr 16 2016 08:05am
Någon som gör detta här? Hur går det? :D
Member
Gold: 30.00
Apr 17 2016 12:55pm
Quote (TidsL @ Apr 16 2016 03:05pm)
Någon som gör detta här? Hur går det? :D

Fick inte så mycket rätsida på din video, han är rejält flummig den där snubben.

Jag kör däremot lite medidation på sistone och måste säga att det är bra grejer, man blir lugnare och klarare i huvudet.
Member
Apr 24 2016 08:50am
Quote (Svartermetalisk @ Apr 17 2016 06:55pm)
Fick inte så mycket rätsida på din video, han är rejält flummig den där snubben.

Jag kör däremot lite medidation på sistone och måste säga att det är bra grejer, man blir lugnare och klarare i huvudet.

Fan vad nice, fortsätt med det..! Prova meditera med öppna ögon, och så ofta du kan i vardagen bara hör ljuden i omgivningen utan att tolka, för att lätt bli närvarande i nuet. För egen del börjar det verkligen ge resultat nu med allt detta... Fortfarande en del ego kvar men har börjat uppleva en del av det han och andra lärare som eckart tolle talar om nu. Att bara ta en promenad och känna flödet och låta det styra vart man ska gå är helt fantastiskt och går lättare för varje dag! Mycket telempati blir det dock, men också det blir lättare att hantera för varje dag nu. :) Allt blir bara bättre och bättre, lättare och lättare, och jag litar på livet mer för varje dag. Kan skriva någon rad till om det om intresse finns...

Som Mooji säger: "It takes energy to be a person, it takes no energy to be the self"

Jag började för ett tag sedan med att känna efter vart baksidan på huvudet/nacken var, och upptäckte att även detta, ligger framför medvetandet självt, så backade fokuset ytterligare ett par 2-3 cm bakom nacken/huvudet. Känn efter själva och testa hur ni upplever det, känn vart baksidan av huvudet är. Är inte känslan att även baksidan av huvudet är framför platsen man ser ifrån? Så vart är det man egentligen ser seendet ifrån?

En till lärare från samma mästare värd att spana in är Gangaji
https://www.youtube.com/results?search_query=gangaji

This post was edited by TidsL on Apr 24 2016 08:55am
Member
Gold: 30.00
Apr 24 2016 01:41pm
Quote (TidsL @ Apr 24 2016 03:50pm)
Fan vad nice, fortsätt med det..! Prova meditera med öppna ögon, och så ofta du kan i vardagen bara hör ljuden i omgivningen utan att tolka, för att lätt bli närvarande i nuet. För egen del börjar det verkligen ge resultat nu med allt detta... Fortfarande en del ego kvar men har börjat uppleva en del av det han och andra lärare som eckart tolle talar om nu. Att bara ta en promenad och känna flödet och låta det styra vart man ska gå är helt fantastiskt och går lättare för varje dag! Mycket telempati blir det dock, men också det blir lättare att hantera för varje dag nu. :) Allt blir bara bättre och bättre, lättare och lättare, och jag litar på livet mer för varje dag. Kan skriva någon rad till om det om intresse finns...

Som Mooji säger: "It takes energy to be a person, it takes no energy to be the self"

Jag började för ett tag sedan med att känna efter vart baksidan på huvudet/nacken var, och upptäckte att även detta, ligger framför medvetandet självt, så backade fokuset ytterligare ett par 2-3 cm bakom nacken/huvudet. Känn efter själva och testa hur ni upplever det, känn vart baksidan av huvudet är. Är inte känslan att även baksidan av huvudet är framför platsen man ser ifrån? Så vart är det man egentligen ser seendet ifrån?

En till lärare från samma mästare värd att spana in är Gangaji
https://www.youtube.com/results?search_query=gangaji

Du verkar köra hårt på detta med Ego death, jag har bara hört talas om det och måste erkänna att jag faktiskt inte har någon vidare koll på eller har någon aning om vad du snackar om mestadels av tiden :P
Jag tror hårt på att jobba mot sinneslugn, alltså att vara fri från begär och att leva så asketiskt som möjligt. Är detta på något vis relaterat till ego death?
Member
Apr 25 2016 05:45am
Quote (Svartermetalisk @ Apr 24 2016 07:41pm)
Du verkar köra hårt på detta med Ego death, jag har bara hört talas om det och måste erkänna att jag faktiskt inte har någon vidare koll på eller har någon aning om vad du snackar om mestadels av tiden :P
Jag tror hårt på att jobba mot sinneslugn, alltså att vara fri från begär och att leva så asketiskt som möjligt. Är detta på något vis relaterat till ego death?

I allra högsta grad relaterat!

2 hours calmin relief subliminals
https://www.youtube.com/watch?v=HX_-6dUz77A

hittade den här nyligen, tror den är toppen för just inre frid.
https://www.youtube.com/watch?v=M_gfMAkmbsU
Euphoric Relaxation: Ultimate Inner Peace

Mind kan vara till hjälp även för detta, men att träna närvaro och självuppskattning hela tiden så mycket man kan varje dag - GULD värt!

This post was edited by TidsL on Apr 25 2016 05:45am
Go Back To Svenska Topic List
Prev123
Add Reply New Topic New Poll