d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Roliga Historiger > Dra In Era Värsta Historiger
Prev1234Next
Closed New Topic New Poll
Member
Gold: 30.00
Jun 30 2015 03:44pm
Quote (Spetch @ Jun 30 2015 10:41pm)
Kom igen boys.
Ta det lite manyana. :thumbsup:
Swesub ska vara ett ställe fyllt av kärlek och kvinnor.
Då vi saknar det ena får vi hålla oss till det andra!

Väl skrivet
Member
Gold: 1,431.20
Jun 30 2015 03:50pm
Quote (Spetch @ Jun 30 2015 09:41pm)
Kom igen boys.
Ta det lite manyana. :thumbsup:
Swesub ska vara ett ställe fyllt av kärlek och kvinnor.
Då vi saknar det ena får vi hålla oss till det andra!

Man måste väl ändå få sätta ner foten när det räcker med fjanteri?

Eller är det meningen att swesub ska återspegla vårt pk-samhälle där alla håller käften?
Retired Moderator
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Jun 30 2015 03:54pm
Quote (x17 @ Jun 30 2015 10:50pm)

Eller är det meningen att swesub ska återspegla vårt pk-samhälle där alla håller käften?

Nej, inte alls. Jag tycker bara personligen att det finns en gräns.
Och det kommer från mig som person, inget annat :P

Member
Gold: 30.00
Jun 30 2015 03:57pm
Quote (x17 @ Jun 30 2015 10:50pm)

Du har helt rätt i att Swesubs charm är att eftersom det är så litet kan man skriva mer eller mindre vad man tänker utan att oroa sig så mycket över att bli attackerad av twittervänstern eller PKfästets åsiktspoliser (inom vissa gränser)

I detta specifika fallet får man dock väga det privilegiet mot att foten har satts ned så många gånger i frågan Slashasen att det börjar likna trakasserier. Nu menar jag inte att du personligen korsat gränsen i just denna tråden men någonstans blir det för mycket.

Retired Moderator
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Jun 30 2015 03:59pm
Precis. Våran sektion är byggd på all gemenskap vi har att det är lika bra att utesluta/ignorera vissa saker.
Många av oss här inne sitter enbart på Jsp idag för att kunna vara här inne och diskutera om allt och alla utan att behöva gå igenom det jobbiga försvaret man behöver ha med sig i fickan om man skulle skriva det på facebook.

Tror inte alls det är många som har det som vi har på jsp.
Troligtvis för att vi är så litet som vi är.
Member
Jun 30 2015 04:03pm
Quote (Spetch @ Jun 30 2015 09:54pm)
Nej, inte alls. Jag tycker bara personligen att det finns en gräns.
Och det kommer från mig som person, inget annat :P

Det finns alltid en gräns, problemet är att veta vart man ska dra den.
Visst, personangrepp hör aldrig till men det som sårar någon kanske även stärker en.

Quote (Svartermetalisk @ Jun 30 2015 09:57pm)
Du har helt rätt i att Swesubs charm är att eftersom det är så litet kan man skriva mer eller mindre vad man tänker utan att oroa sig så mycket över att bli attackerad av twittervänstern eller PKfästets åsiktspoliser (inom vissa gränser)

I detta specifika fallet får man dock väga det privilegiet mot att foten har satts ned så många gånger i frågan Slashasen att det börjar likna trakasserier. Nu menar jag inte att du personligen korsat gränsen i just denna tråden men någonstans blir det för mycket.

Som nästan alltid, har du rätt i det du skriver. Håller dock inte med helt och hållet.

Bara för att man satt ner foten åtskilliga gånger betyder inte det att man ska sluta. Hur ska då personen i fråga någonsin lära sig?
Låt oss säga att någon slår en annan person, du säger åt personen att sluta. Likförbannat slår han en annan person igen, ska du då inte säga till bara för att du redan gjort det?

E: Som tidigare nämnt i tråden, dyslexi kan du träna upp till en så pass "bra nivå" att det knappt märks. Om du då själv väljer att ge blanka fan i det, varför ska vi andra behöva bortse från det?

This post was edited by x17 on Jun 30 2015 04:06pm
Member
Gold: 0.00
Jun 30 2015 04:06pm
det skär i mitt hjärta att friska människor som har det bra känner ett behov av att trycka ned på folk med helt andra förutsättningar. framförallt när det är utan anledning. för jag tror inte att någon kan känna sig så jävla provocerad av slashasens språkbruk som ni påstår er att göra, om ni verkligen gör det så är det erat problem men ni borde istället för detta beteende ignorera hans posts, det skulle alla vinna på.

e: om någon har problem med att förstå vad slashasen skriver för något så kan ni alltid pma mig så ska jag göra mitt bästa för att översätta så att även folk som inte kan lägga ihop 1+2 kan förstå det. för jag har vanligtvis inga problem att se vad han menar med sina posts

This post was edited by Simon on Jun 30 2015 04:08pm
Member
Jun 30 2015 04:09pm
Quote (Simon @ Jun 30 2015 10:06pm)
det skär i mitt hjärta att friska människor som har det bra känner ett behov av att trycka ned på folk med helt andra förutsättningar. framförallt när det är utan anledning. för jag tror inte att någon kan känna sig så jävla provocerad av slashasens språkbruk som ni påstår er att göra, om ni verkligen gör det så är det erat problem men ni borde istället för detta beteende ignorera hans posts, det skulle alla vinna på.

e: om någon har problem med att förstå vad slashasen skriver för något så kan ni alltid pma mig så ska jag göra mitt bästa för att översätta så att även folk som inte kan lägga ihop 1+2 kan förstå det. för jag har vanligtvis inga problem att se vad han menar med sina posts

Moralkaka.

0/10.
Member
Gold: 0.00
Jun 30 2015 04:11pm
Quote (x17 @ 1 Jul 2015 00:09)
Moralkaka.

0/10.

du får bete dig precis hur du vill men förvänta dig inte att bli omtyckt eller respekterad.
nivån på ditt svar tar jag som att du inte har något vettigt att komma med.
Member
Jun 30 2015 04:12pm
Quote (Simon @ Jun 30 2015 10:11pm)
du får bete dig precis hur du vill men förvänta dig inte att bli omtyckt eller respekterad.
nivån på ditt svar tar jag som att du inte har något vettigt att komma med.

Tack, jag uppskattar att jag har din tillåtelse att skriva och bete mig precis hur jag vill. Ska ha det i åtanke vid kommande inlägg.

Go Back To Svenska Topic List
Prev1234Next
Closed New Topic New Poll