Har inget jobb nu som vanligt folk ser vad ett jobb innebär. Mitt jobb som jag ser det är frihet, att leva livet mot total frigörelse och upplösning av alla självuppsatta begränsningar, trosystem, regler, definitioner, lagar och löst trams som det blir allt mer klart och tydligt att de inte ens tillhör en själv, och aldrig gjorde tills man medvetet eller ej, valde att gå med på det. Det mesta man tror på har man bara lärt sig och tagit för sanning utifrån vad andra människor sagt och fått lära sig. Allt går att släppa och ersätta till vad man föredrar.
Livet är mer flexibelt än vad de flesta vågar drömma om...! De mönster och trosystem man är van vid känns trygga att hålla sig inom för att man lätt kan få för sig att det är dessa beteenden och så vidare som ens omgivning och samhället accepterar. Oavsett så väntar OÄNDLIG potential, energi och livsglädje utanför komfortzonen! För det fungerar precis tvärt om, komfortzonen lurar bara en själv, den är inte sann mer än som en uppevelse av självbegränsning. Uppmanar alla att släppa det och byta ut mot självacceptans och kärlek.

Jag har s'kerligen inte samma definition på vad frihet innebär som många andra. Har pengar sparat sen tidigare fortfarande, får in pengar nu och då på olika sätt ändå. Men pengar är inte lika med livskvalitet, jag vägrar gå med på vad andra fått för att man "ska" göra om det inte resonerar med mig, all den där kulturella skolningen är illusioner som jag nu ser att man är fri att välja bort och byta ut mot vad än för upplevelser man själv vill skapa för sig själv. För när det kommer till kritan är livet till för att levas - sitt eget, ingen annans, det är i allra högsta grad individers egna drömmar och livsglädje som är det viktiga. Det är mitt jobb, se att det går att följa sin egen väg utifrån väldigt enkla principer och visa att det tjänar helheten och faktiskt bidrar till en mycket vackrare värld än om man ofrivilligt följer andras redan upptrampade stigar.
När jag följer min glädje och gör det JAG känner för så är jag tillfredställd och får energi att hjälpa upp andra som behöver, som kanske också har eller har haft det knepigt. Följer man sina egna drömmar och glädje utifrån förståelsen jag anser mig ha i nuet gör det automatiskt att man gör saker som är nyttiga för omvärlden oavsett. Alltid. Jag hjälper och peppar alltid folk i min omgivning när jag kan för vad de än vill göra, om det är främlingar eller vänner, spelar ingen roll. Städade upp en strand på skräp för några dagar sedan t.ex., bara för att jag verkligen ville, inte för att någon sa åt mig eller att jag skulle få något för det. Det tog bara några timmar för en person att få bort 10+års nedskräpning, från att ha varit ordentligt nedskärpad med all möjlig plast, metall och så vidare till att bli och se helt frisk och ren ut. Bra utbyte enligt mig. Så vadårå om man busar lite, inte vill betala tv-avgifter, skatter eller för mig helt obefogade böter... Det finns fler sätt att göra "rätt" för sig, och för mig är det helt uppenbart att gå sin egen väg.
Alla är såklart fria att välja vad än man väljer. Jag ser absolut inte ned på någon som väljer att ta andra vägar än mig, tvärt om har jag insett att alla upplevelser lika värda.

Men naturen kallar. För min del känner jag inte bara att jag vill, utan jag BEHÖVER vara förändringen jag känner är rätt för mig personligen och är mitt naturliga själv. Att följa andra höll på att döda mig, jag vill LEVA, så det är nu äntligen vad jag gör.
This post was edited by TidsL on Apr 17 2015 05:02pm