Quote (sydvest @ Jan 6 2015 11:40pm)
Wow! Hade inte räknat med ett så utförligt svar här på D2jsp. Stort tack för tiden du lagt ner på detta!
Effekt är kul men det till ett rimligt pris. Men prisskillnaden mellan D5 och D4 är 15k och då får man ner 0-100 från 10s till 8s, borde vara en markant skillnad även om det är samma motor?
Provade din länk där den färdigbyggda låg. Den ser riktigt fet ut! Konstigt att inte Volvo har några erbjudande på tillbehör likt BMW, Audi osv. för tjäntebilar (Typ halva priset på Automat, Navigation och X-line paket på BMW exempelvis). Automat kunde vara kul om man fick det för runt 10k. Sedan en löjlig grej. Jag vill helst avvara lite pengar på en annan färg då exakt alla kollegor kör vitt/svart, ser tråkigt ut på parkeringen, måste ju sticka ut lite ur mängden
Ocean race färgen är schysst, men då missar man elstolarna nyckellöst system och blir lite begränsad med utrustningen exteriört och interiört, dock kommer jag vara den enda som kör bilen så elstolarna känns lite överflöd.
R-design ser j-vligt kaxig ut, speciellt fronten! Men då var man uppe på 445 000 om man bara plockar det och en D4, , men det räcker kanske förvisso? Håller faktiskt med om Ironstone nu när jag jämfört lite utan. Dieselvärmare saknar man ofta, speciellt imorgon bitti kommer man sakna den när man är trött och jävlig och ska skrapa rutorna det första man gör... Det var utrustning jag inte tänkt på! I Volvo on Call ingår den alltså via mobilen utöver allt annat som finns där? Tydligen finns det även i Volvo en inbyggd körjournal som går att skicka till luren vilket är grymt skönt. Vet inte, men tror inte att de andra har en sådan vad jag hört.
Rich java färgen tillsammans med hasselbrun sportläder interiört såg inte helt fel ut

Vet faktiskt inte hur det fungerar med vinterdäck, är ny på företaget och tagit över en A6 från den som slutade innan mig tills att leasetiden tar slut. Nu är det dock mindre än 6 månader kvar på tiden. Har inte haft någon tjänstebil innan jag tror att jag läste att det måste ingå enligt företagets principer, det och larm. Får kolla upp det, men vore skönt att bara kränga på ett par beggade istället för att ta dem på pbb.
Håller helt med om BMW X1, enda BMW som inte väcker något större intresse utseendemässigt, och det verkar inte bara vara jag. Det krävs en rejäl facelift på den.
X3an har ju fått en nu 2015 och ser iaf läckrare ut. Men tråkigt om det nu känns som en traktor. Q5 ful? hehe då har vi olika syn, tycker helt klart den är läckrast av de jag radat upp

Lillebrorsan till Q5 då: Q3, den ska komma i ny modell till 2015, vet dock inget om de bilarna.
Autoplan heter bolaget. Vill åter tacka för alla bra tips! Vad jobbar du som?

Visst kommer du märka skillnad på det, det är ju ändå en förbättring på 20%, men det är mycket pengar i sammanhanget i mitt tycke, jag hade hellre stannat på D4 och fått mer utrustning, men det är ju högst personligt.
Tror nog att Autoplan kan förhandla lite på priset med återförsäljaren iom att Autoplan har många bilar i rullning, så de bör ha bra kontakt med många ÅF, när det är dags att beställa så bör du ta kontakt med en person där och se om de kan hjälpa dig att få ner priserna lite ytterligare

Volvos erbjudande är Business Edition samt Business Edition PRO mig veterligen där du får Nav, Panorama m.m för en lite bättre slant (tidigare fanns Momentum Dynamic Edition som jag nämnt tidigare, hittade inte det på Volvos hemsida, man kanske måste ta kontakt med ÅF direkt för de paketen?).
Om du vill ha en speciell färg på Volvo så ta Electric Silver Metallic, kostar 10 900:- på XC60 och är en riktigt grym färg, skiftar från silver till ljusturkos/ljusblå, sjukt fin men samtidigt diskret. Rich Java som du kollat på är även den väldigt fin, gör sig extremt bra i solljus!
Men om du gillar Ocean Race färgen så är Caspian Blue Metallic hyfsat lik, inte identisk, men hyfsat lik

Ja elstolarna blir ju lite överflödigt i det fallet, men det nyckellösa systemet skulle jag inte vilja vara utan, det är riktigt skönt att slippa bråka med centrallås, har man en gång haft det nyckellösa systemet så är det jobbigt att vara utan efter.
Såg nu priset på R-Design, var över mina förväntningar (hade inte ens kollat vad det kostade), då känns det mer värt med en Summum och Silverstone-kit och lite annan utrustning, blir en mycket trevligare bil. Tycker man får till ett kaxigt utseende om man väljer de svarta 18" som jag valt i konfigurationen för endast 1000kr extra!
Precis, VOC-systemet är kanon och kostar endast 9900:- (tillkommer även eluppvärmd ratt och eluppvärmt baksäte vilket är uppskattat), det är en applikation i mobilen som är uppkopplad mot bilen i realtid, du kan låsa/låsa upp bilen, dra upp/ner rutor, tuta med bilen, aktivera larmet, se hur mycket du har kvar till nästa tankning, aktivera dieselvärmaren direkt, ställa in tiduret till dieselvärmaren (du ställer t.ex. in kl 09:00, bilen ser då till att ha motor och kupé varm och klar tills kl 09:00), du har 2 sådana tider som du kan ställa in, en för morgon och en för kväll. Dessa kommer att aktiveras varje dag tills dess att du inaktiverar de, så åker du till/från jobbet samma tid varje dag så är det ett kanonbra system, aldrig mer skrapa rutor eller frysa arslet av sig.

Gällande körjournalen så är jag inte helt säker, men bör inte vara omöjligt då den läser av det mesta av bilens info, så att få fram mätarställningen låter ju inte som någon omöjlighet.
Några begagnade däck får du inte, utan det blir helt nya på alufälg, vi har det konceptet hos oss iaf. Förarna har möjlighet att plocka ut däck hos t.ex. EM i efterhand för att slippa att det landar på förmånsvärdet, företaget krediteras därefter för den faktiska kostnaden. Hör med bilansvarig hos er för hur det funkar! Dock alltid trevligt med Volvo originalfälg

X3an ser lite tuffare ut nu efter facelift, men baspriset på bilen är fruktansvärt högt, detsamma med utrustningen. Blir en väldigt naken bil i slutändan på 9PBB tyvärr.
Smaken är som baken, jag tycker att Q5 ser lite tråkig ut iom att den är så himla liten och väldigt väldigt runda former. Den ser ok ut med S-Line, men med tanke på att den kostar 397 000:- i basutförande med 2.0 TDI Quattro + Automat så går den bort för mig helt där, det är på tok för dyrt för en sådan bil!
Q3 är ok, dock väldigt liten. Större än X1, men om du är lång kommer du ha det trångt i kupén.
Ingen fara, kul att kunna hjälpa till!
Jag är anställd utav ett stort finansbolag som i huvudsak jobbar med leasing utav bilar ( stor konkurrent till Autoplan

), jag jobbar dock med remarketing, säljer begagnade bilar i en stor bilhall som vi haft ute som leasing/tjänstebilar, därav har jag koll på de vanligaste modellerna på marknaden.
This post was edited by PhearCIII on Jan 6 2015 05:20pm