Quote (eviilution @ 2 May 2013 14:05)
Finns ganska många klipp(svenska) på internet där folk står och skriker övervåld etcetc. Men vafan är grejn att hålla på och streta emot när man blir gripen? Dom kommer ju liksom inte ändra sig bara för personen käftar och viftar på händerna. ..
Ena stunden sitter "kalle" på internet och tyxker polisen var duktiga med att skjuta en bankrånare osvosv men sen när lilla kalle gör något olagligt själv, ja då nej då är polise så dum

folk fjnkar som så att så länge det inte drabbar en själv så är det kolugnt!
Jag är på polisens sida och tycker dom ka få ta i ännu mer.
För egen del handlar det om vanlig hederlig rättssäkerhet, transparens i ett offentligt verk som agerar arbetsmässigt på en oerhört tunn linje där två av demokratins i särklass viktigaste intressen ofta står i konflikt. (vårt behov av ett gemensamt verk som tryggar våra rättigheter gentemot andra krafter i samhället, samtidigt som vi behöver skydd mot det näst intill oundvikligt godtyckliga maktutövandet av det offentliga som vi hyrt att skydda oss i från första början.
Här vill jag ha en poliskår som inte ens har MÖJLIGHETEN att tippa över till övergrepp, och gör dom det så ska dom ses för vad dom är - det vidrigaste man kan vara, en förrädare som sviker medmänniskorna mångdubbelt, som har getts det högsta förtroendet att skydda medborgare för att sen bryta deras enda order och pissa på folket - bara tanken får mig att vilja ta upp en ak47 och bli riktigt radikal. Klarar inte av maktmissbruk. Dels genom att kränka på invidivnivå när dom våldför sig på dig och din integritet, ditt privatliv, eftersom att oavsett vad så -VET- personen som interagerar med en polis att "nu är jag helt utan rättigheter, jag svävar nu inför det offentligas och denne enskilde (potentiellt galna, korkade idioten dvs) individs fullmakt. Jag kan i vilken sekund som helst få offra mitt eget anus för en våldsam penetration utan att ha ett jävla skit att sätta upp"
Förstår ni inte varför vi vanliga svenskar, även dom som väljer att följa lagen till punkt o pricka, får en jävla klump i magen när vi går förbi farbror blå? sträcker lite extra på oss, svettas lite i tunnelbanekön. Tänk om den där pliten är en lös kanon, tänk om det är jag som pekas ut idag.
Det är mänsklig natur, vi borde lyssna på vår instinkt. Att överge så mycket makt till det offentliga, och i det offentliga sen naturligtvis vanliga människor som begår misstag som alla andra människor, det är vansinne. Utöver det tillkommer synergieffekten att obestridlig, godtycklig makt = attraherar våldsamma psykopater så en poliskår med det legala systemet i Sverige = kommer fyllas till bredden av vidriga drägg.
I stort sett samma resonemang går att föra angående politiker. Men politikerna av någon anledning är det helt mainstream att kritisera, där är det självklart att politikerna faller för frestelserna. Men att påpeka uppenbara brister med polisväsendet? hellz boy, då är man en rättshaverist / anarkist som kommer lära sig med åldern att vara tacksam åt farbror blå.
Det kommer alltid finnas laglösa i ett samhälle som inte kan rätta in sig i leden när det kommer till moral (ex. att det är fördelaktigt för alla att gå efter den "gyllene regeln" behandla andra som du själv vill bli behandlad).
Att då instifta ett löst kontrollerat verk med sådan enorm obestridlig makt, som är rena godisbutiken för desamma personerna som vi behöver skydd mot från första början, det är mänsklig dumhet a la 10-talet.
edit: fy fan vad jag behöver börja med akademiska studier. så slipper ni på jsp kanske

Quote (eviilution @ 3 May 2013 09:35)
Säger ju att såklart finns det elaka poliser, men hellre mer våld än för lite våld. Är ju fan pinsamt vad folk håller på med idag, sitter och grinar så fort polisen egentligen inte gjort ett jävla skit.
Låt mig säga en sak: Du förtjänar inte rösträtt. Du är en jävla idiot, en moraliskt degenererad, känslostyrd jävla idiot.
Snälla tänk aldrig mer en tanke som har med andra människors liv att göra. aldrig igen.
Quote (eviilution @ 3 May 2013 09:35)
Summering: Better safe then sorry.
Aaah för så är det ju, den där tanten som sa något konstigt kan ju vara höjden av rötägg, hoppas polisen plockar ner henne och sätter en kula i huvudet på henne - jag menar chansen finns ju att hon är en terrorist - better safe than sorry.
fuck jag får ont i magen för du är så jävla korkad. daaayyyuum
This post was edited by SpAz. on May 3 2013 07:03am