Quote (Chefen @ 24 Mar 2013 22:49)
det jag menar är..hur kan du be små pojkar svara på nått dom inte kan föreställa sig? det dom svarat på är baserat på vad dom läst i media och rykten
alla svar som kommer in från jsp kommer att tillhöra en större grupp kallad "allmänheten" vi siktar på ca 200 respondenter, de specifika frågorna i sig är heller inte viktiga utan de är indikatorer mot olika variabler; den viktigaste av dessa är attityder gentemot fängelsereformer.
Så att vara informerad är inte det viktiga, utan den totala attityd du skapar genom alla dina svar är det vi är ute efter, och det som sedan kommer att tillsammans med alla andra ur "allmänhet urvalsgruppen" jämföras med dels de andra urvalsgrupperna men också mot originalstudiens fynd.
Hoppas det funkar som förklaring men fråga gärna på om du undrar något annat
Quote (Fil @ 24 Mar 2013 23:16)
Folk som röstar är väl överlag inga proffstyckare heller? Man måste inte vara bildad på något vis för att ha rätt till sin åsikt.
Precis, attityderna vi vill ha ut (i den här urvalsgruppen) kommer vara allmänhetens och alla är kanske inte pålästa, men en attityd håller man ju fortfarande.
Quote (Simon @ 24 Mar 2013 23:31)
alla på jsp är inte småpojkar. vissa av oss har erfarenhet. har inte suttit själv men de flesta i min familj och många runtom mig. men jag tänkte lite samma sak, den här enkäten borde skickas till fångarna istället. det går inte att förstå hur dom mår och känner där inne. det är väl mestadels därför som de som sitter tillsammans blir så pass tighta

Den här urvalsgruppen är allmänheten, men vi kommer även ha en urvalsgrupp med ex-kriminella genom organisationer som KRIS och X-Cons, samt en tredje som är universitet och högskolestudenter.
Dock väljer vi att inte ha folk som sitter inne just nu, då det inte är deras attityder som man senare vill ändra/påverka utan det är samhället och de som påverkar inom samhället.