d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Jobbstory's
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Mar 14 2013 02:45am
Quote (BraSma @ 14 Mar 2013 00:48)
Minns jag jobbade hos farsan när jag var mindre och vi skulle tömma ett dödsbo ute på bygden, åt helvete nånstans. Inget konstigt med det, tänkte jag och min polare som gått med på det här för en mindre peng. Väl där fick vi bittert inse misstaget i det åtagandet. Killen hade haft cancer i röven. Från sovrummet till toaletten var där en lång rand med intorkat skit i heltäckningsmattan. Och låt mig inte ens börja med äckligheterna som gömde sig bakom toadörren. Gissa vilka som fick ta hand om det? I timmar slet vi med den där otänkbart vidriga jävla mattan.

Som grädde på moset var han tydligen en entusiastisk samlare av inlagda gurkor och plommon. Enda problemet var att de stått där sisådär i ett decennium och hunnit bli lagom sviniga.
Jag luktade möglig gurka och intorkat cancerbajs. Jag har aldrig varit så lycklig att få duscha, någonsin.


Fy fan.
Låter som en arbetsdag man hade klarat sig utan!
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Mar 14 2013 03:47am
Quote (BraSma @ 14 Mar 2013 01:48)
Minns jag jobbade hos farsan när jag var mindre och vi skulle tömma ett dödsbo ute på bygden, åt helvete nånstans. Inget konstigt med det, tänkte jag och min polare som gått med på det här för en mindre peng. Väl där fick vi bittert inse misstaget i det åtagandet. Killen hade haft cancer i röven. Från sovrummet till toaletten var där en lång rand med intorkat skit i heltäckningsmattan. Och låt mig inte ens börja med äckligheterna som gömde sig bakom toadörren. Gissa vilka som fick ta hand om det? I timmar slet vi med den där otänkbart vidriga jävla mattan.

Som grädde på moset var han tydligen en entusiastisk samlare av inlagda gurkor och plommon. Enda problemet var att de stått där sisådär i ett decennium och hunnit bli lagom sviniga.
Jag luktade möglig gurka och intorkat cancerbajs. Jag har aldrig varit så lycklig att få duscha, någonsin.


spydde lite nästan när jag läste det där.. Fyfan.
Member
Posts: 9,330
Joined: Oct 30 2006
Gold: 1,029.08
Mar 14 2013 10:01am
Quote (Fil @ 14 Mar 2013 10:45)
Fy fan.
Låter som en arbetsdag man hade klarat sig utan!


Quote (berhemuli @ 14 Mar 2013 11:47)
spydde lite nästan när jag läste det där.. Fyfan.


Som tröst hittade vi alla fall hans homoerotiska brevkorrespondens med ett antal tyskar. Det var ganska underhållande. Väldigt grafiskt och detaljerat. Bögar skriver bra kärleksbrev.

Den gången jag varit som mest stolt över mig själv i jobbsituation var när jag jobbade som bartender på en klubb i Halmstad. Fullproppad med efedrinpiller och laddad som en bazooka, lyckades jag till att börja med bedriften att inte ha ihjäl någon av de tusentals vidriga människorna som systematiskt tryckte ner och hetsade mig i 4 timmar, utan jag gick dessutom därifrån med en kassa som stämde, dubbel lön ( det var nyårsafton), 300 i dricks och ett "bra jobbat" från chefen. Då var jag väldigt glad. Sen kräktes jag.

This post was edited by BraSma on Mar 14 2013 10:03am
Member
Posts: 92,363
Joined: Dec 8 2005
Gold: 834.47
Mar 14 2013 10:03am
Quote (BraSma @ 14 Mar 2013 17:01)
Som tröst hittade vi alla fall hans homoerotiska brevkorrespondens med ett antal tyskar. Det var ganska underhållande. Väldigt grafiskt och detaljerat. Bögar skriver bra kärleksbrev.

Den gången jag varit som mest stolt över mig själv i jobbsituation var när jag jobbade som bartender på en klubb i Halmstad. Fullproppad med efedrinpiller och laddad som en bazooka, lyckades jag till att börja med bedriften att inte ha ihjäl någon av de tusentals vidriga människorna som systematiskt tryckte ner och hetsade mig i 4 timmar, utan jag gick dessutom därifrån med en kassa som stämde, dubbel lön ( det var nyårsafton), 300 i dricks och ett "bra jobbat" från chefen.


Jobbar du kvar som bartender i sommar så har jag bestämt mig för att komma och hälsa på, har ändå alltid velat festa i Halmstad en kväll B)
Member
Posts: 9,330
Joined: Oct 30 2006
Gold: 1,029.08
Mar 14 2013 10:06am
Quote (SCXiao @ 14 Mar 2013 18:03)
Jobbar du kvar som bartender i sommar så har jag bestämt mig för att komma och hälsa på, har ändå alltid velat festa i Halmstad en kväll B)


Sa upp mig därifrån för ett tag sedan faktiskt! Får se, kanske blir nått annat bartenderjobb i sommar. Bara höra av sig B)
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Mar 15 2013 06:00pm
Detta hände för ett tag sedan och jag har förmodligen berättat det förut men here goes

Jag står på våran nedervåning och ställer ut skivor på hårdrocksavdelningen då jag plötsligt hör ett avgrundsvrål som liknar ingenting jag hört i mitt liv

Tänk er hur en person som precis blivit dränkt i gasolin och sedan tänt eld på sig själv hade skrikit, typ så fast gånger två och det är konstant, det slutar inte.

Precis när jag ska upp och kolla vem som har dött ser jag min chef flyger nerför trappan med en jävla fart och börjar gräva i nån kartong.

Han drar fram Melodifestivalen 2007 på DVD och skickar upp mig på ovanvåningen, skriket är fortfarande konstant, personen i fråga måste haft monsterlungor för hen tog knappt andningspauser.

Väl vid kassan möter jag en autistisk brud på typ 15 bast och hennes kontaktperson, kontaktpersonen förklarar att denna bruden fått för sig att hon ska ha just precis denna DVD'n och dom har varit precis överallt i hela stan och ingen har den, men lycka till att förklara för en brud vars mentala ålder är typ 5 att den är omöjlig att få tag i.

När dom väl gled in och frågade hos oss hade min chef sagt "jag tror jag har den där" varpå denna tjejen brustit ut i ett hejdlöst glädjevrål.

Tjejen slutar inte skrika förräns filmen är betald och dom är ute på gatan.

Våra kunder står med hakan i golvet och fattar ingenting

Helt bissarrt



Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Mar 15 2013 06:56pm
Quote (Svartermetalisk @ 16 Mar 2013 01:00)
Detta hände för ett tag sedan och jag har förmodligen berättat det förut men here goes

Jag står på våran nedervåning och ställer ut skivor på hårdrocksavdelningen då jag plötsligt hör ett avgrundsvrål som liknar ingenting jag hört i mitt liv

Tänk er hur en person som precis blivit dränkt i gasolin och sedan tänt eld på sig själv hade skrikit, typ så fast gånger två och det är konstant, det slutar inte.

Precis när jag ska upp och kolla vem som har dött ser jag min chef flyger nerför trappan med en jävla fart och börjar gräva i nån kartong.

Han drar fram Melodifestivalen 2007 på DVD och skickar upp mig på ovanvåningen, skriket är fortfarande konstant, personen i fråga måste haft monsterlungor för hen tog knappt andningspauser.

Väl vid kassan möter jag en autistisk brud på typ 15 bast och hennes kontaktperson, kontaktpersonen förklarar att denna bruden fått för sig att hon ska ha just precis denna DVD'n och dom har varit precis överallt i hela stan och ingen har den, men lycka till att förklara för en brud vars mentala ålder är typ 5 att den är omöjlig att få tag i.

När dom väl gled in och frågade hos oss hade min chef sagt "jag tror jag har den där" varpå denna tjejen brustit ut i ett hejdlöst glädjevrål.

Tjejen slutar inte skrika förräns filmen är betald och dom är ute på gatan.

Våra kunder står med hakan i golvet och fattar ingenting

Helt bissarrt


Inb4 att det va Oli...


Kul jobbpass idag, 9h varav 7h var ett helvete.
Problem 1;
Ticnet får för sig att ha en utbildning med oss när det är insläpp till 2 evenemang (dvs 7/13 personer som jobbar på vår avdelning är där inne) ~1500pers, vilket skapar försening och kaos på de som är kvar ute bland folket.
Problem 2;
Nästan alla brudar jag jobbar med drar igång brudlogik och women problems mot varandra.
Jag och några killar stod och skrattade i bakgrunden för att undvika att få bitchrage på oss med.
Det roligare är att ingen av dem vet varför de var arga på varandra (alla gav olika historier)....
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Mar 16 2013 01:39am
Quote (Svartermetalisk @ 16 Mar 2013 01:00)
Detta hände för ett tag sedan och jag har förmodligen berättat det förut men here goes

Jag står på våran nedervåning och ställer ut skivor på hårdrocksavdelningen då jag plötsligt hör ett avgrundsvrål som liknar ingenting jag hört i mitt liv

Tänk er hur en person som precis blivit dränkt i gasolin och sedan tänt eld på sig själv hade skrikit, typ så fast gånger två och det är konstant, det slutar inte.

Precis när jag ska upp och kolla vem som har dött ser jag min chef flyger nerför trappan med en jävla fart och börjar gräva i nån kartong.

Han drar fram Melodifestivalen 2007 på DVD och skickar upp mig på ovanvåningen, skriket är fortfarande konstant, personen i fråga måste haft monsterlungor för hen tog knappt andningspauser.

Väl vid kassan möter jag en autistisk brud på typ 15 bast och hennes kontaktperson, kontaktpersonen förklarar att denna bruden fått för sig att hon ska ha just precis denna DVD'n och dom har varit precis överallt i hela stan och ingen har den, men lycka till att förklara för en brud vars mentala ålder är typ 5 att den är omöjlig att få tag i.

När dom väl gled in och frågade hos oss hade min chef sagt "jag tror jag har den där" varpå denna tjejen brustit ut i ett hejdlöst glädjevrål.

Tjejen slutar inte skrika förräns filmen är betald och dom är ute på gatan.

Våra kunder står med hakan i golvet och fattar ingenting

Helt bissarrt


Hahahaahahahahaahaha

Skön :D
Member
Posts: 16,327
Joined: Apr 18 2009
Gold: 259.62
Mar 16 2013 05:55am
Quote (Svartermetalisk @ 16 Mar 2013 02:00)
Detta hände för ett tag sedan och jag har förmodligen berättat det förut men here goes

Jag står på våran nedervåning och ställer ut skivor på hårdrocksavdelningen då jag plötsligt hör ett avgrundsvrål som liknar ingenting jag hört i mitt liv

Tänk er hur en person som precis blivit dränkt i gasolin och sedan tänt eld på sig själv hade skrikit, typ så fast gånger två och det är konstant, det slutar inte.

Precis när jag ska upp och kolla vem som har dött ser jag min chef flyger nerför trappan med en jävla fart och börjar gräva i nån kartong.

Han drar fram Melodifestivalen 2007 på DVD och skickar upp mig på ovanvåningen, skriket är fortfarande konstant, personen i fråga måste haft monsterlungor för hen tog knappt andningspauser.

Väl vid kassan möter jag en autistisk brud på typ 15 bast och hennes kontaktperson, kontaktpersonen förklarar att denna bruden fått för sig att hon ska ha just precis denna DVD'n och dom har varit precis överallt i hela stan och ingen har den, men lycka till att förklara för en brud vars mentala ålder är typ 5 att den är omöjlig att få tag i.

När dom väl gled in och frågade hos oss hade min chef sagt "jag tror jag har den där" varpå denna tjejen brustit ut i ett hejdlöst glädjevrål.

Tjejen slutar inte skrika förräns filmen är betald och dom är ute på gatan.

Våra kunder står med hakan i golvet och fattar ingenting

Helt bissarrt


detta är humor
Member
Posts: 33
Joined: Apr 17 2010
Gold: 0.00
Mar 17 2013 05:30am
Majstorovich ville sälja mig sin signerade tröja, jag erbjöd 50:- och kunde nästan se hans krossade ego samt
mördarblick reflekteras i ögonvrån :d

Få se... Det finns ju den gamla klassikern på fårö där jag brukar jobba sommar. En underlig kvinna på 60+ som under Bergmanveckan alltid dricker sig redlös och berättar om sina kärleksrelationer med Ingmar Bergman, för att tillslut nästan alltid cykla ner i ett dike.

Zigenarpar som försökte blåsa oss genom att fiffla med en tusenlapp. Jag åt lunch bakom dem och såg när de droppade kontanterna på golvet xD

This post was edited by LiftedmZ on Mar 17 2013 05:31am
Go Back To Svenska Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll