Quote (Fil @ 11 Jan 2013 10:26)
Hahaha
Minns att jag vid ~15 års ålder hade lärt våran hund att skälla på massvis av olika kommandon.
Första var ofc skall, sen om man sa katt i ett uppeggande tonläge så började hon skälla.. Sen utökade man bara vokabulären hunden kände igen..
Neger, tant, osv osv ^^
Det handlar ju bara att omvandla det tonläge man har när man lär hunden ett kommando från början. En hund förstår ju inte ord utan det är läten den lär sig..

Exakt. Detta lärde ju han sig eftersom vi lärt han " vinka " först. Sen har man bara lika tonläge och säger S.. H... så vinkar han ju fortfarande men ser ut som en heiling !
