d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Trött På Att Vara Arbetslös
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 840.72
Jan 6 2013 06:39pm
Quote (Makta @ 7 Jan 2013 01:37)
Den var rolig du :P

Gå dit och använd dig av deras tjänster. Gå inte dit och förvänta dig att de ska göra allt åt dig
Member
Gold: 3.90
Jan 6 2013 07:25pm
Quote (SCXiao @ 7 Jan 2013 01:39)
Gå dit och använd dig av deras tjänster. Gå inte dit och förvänta dig att de ska göra allt åt dig

Deras tjänster..? Du menar som att kolla deras sida vilket många företag skippar när dom söker folk eller "Det kan vi inte göra/Det är xxx uppgift" delen? Har fått 1 praktikplats via Arbetsförmedlingen och 0 jobb under mina 10 år som arbetande/arbetssökande resten är fixat själv eller via andra sidor.
Member
Gold: 840.72
Jan 6 2013 07:59pm
Quote (Makta @ 7 Jan 2013 02:25)
Deras tjänster..? Du menar som att kolla deras sida vilket många företag skippar när dom söker folk eller "Det kan vi inte göra/Det är xxx uppgift" delen? Har fått 1 praktikplats via Arbetsförmedlingen och 0 jobb under mina 10 år som arbetande/arbetssökande resten är fixat själv eller via andra sidor.

Nej jag menar t.ex. praktiker som de erbjuder (vilket ju var hur jag gjorde), jobbcoacher om du nu behöver cv/intervjuhjälp, vet inte med din arbetsförmedling men min arrangerade resor till diverse jobbmässor osv, kan vara värt att åka på.

Där har du tre exempel
Member
Gold: 1.00
Jan 7 2013 11:56am
Posten i växjö behöver nog folk, dock kommer du bara få timmanställning. Samma gäller nog i Kalmar. Kan vara bra att ta ett jobb vilket som helst (även telefonförsäljare) för att ha någe o skriva på cv:t
Member
Gold: 1,029.08
Jan 7 2013 11:59am
Quote (Kazique @ 6 Jan 2013 16:39)
Jag börjar bli riktigt trött på att bara gå hemma och leva på mitt socialbidrag. Dessutom så går jag snart in i fas 3 på af (i maj) och känner inte alls för att göra det. så nu tänkte jag kolla om någon har några riktigt bra tips för att få ett jobb som inte har med att trakka folk (telefonförsäljare :P) Skulle vara trevligt om folk kunde komma med lite sköna tips om hur jag ska gå tillväga. Kanske beskriva hur ni/du gjorde när du fick ditt jobb? några sköna tips vore grymt tacksamt.
PS. försök att hålla er ifrån trollandet och ge mig lite seriösa tips och svar, positiv och negativ kritik tillåts dock

E: om någon har några tips runt kalmar/växjö områdena så får ni gärna höra av er. bor för tillfället i Kalmar men drar mig inte för att flytta mot Växjö heller om det är så eftersom min sambo kommer därifrån

Bli bartender. Roligaste jobbet jag nånsin haft. Du jobbar i ett extremt snabbt tempo, får använda din kreativitet till att mixa ihop drinkar, är social, det är en underbar brudmagnet och där finns alltid möjlighet att förbättras och tjäna riktigt duktiga pengar beroende på hur mycket man går in för det.
Vad du gör är att du går en utbildning, i landet eller utomlands. Priset varierar såklart efter hur lång den är, var den är, utomlands eller i Sverige. Min gick på 12 tusen för själv kursen, var på 3 veckor och var stationerad nere i Spanien, Marbella. Inte nog med att jag hade det sjukt jävla roligt, träffade underbara människor - så fick jag även en ganska stabil utbildning, även om jag tog den billigaste som fanns. Sen hade jag möjlighet att jobba kvar i landet om jag var sugen.

Pröjset varierar stort. Jag får pisslön, jobbar på en rockbar i Halmstad åt en snål turk och får 120 i timmen. Får väl ut iaf en hundring i dricks per gång. Och det är riktigt dåligt. Men jag älskar stället, vilket gör att jag stannar kvar. Om du ligger i och blir riktigt duktig på drinkar, flaira och få rutin på bartenderyrket kan du säkert få anställning på ett finare ställe. Och där snackar vi sjukliga mängder dricks min vän. Rätt ner i fickan ;)

Det enda egentliga negativa som jag ser det är väl att man inte får ut och festa på helger. Men jag lovar dig, man vänjer sig och inser att man inte missar så jävla mycket egentligen. Och man kan alltid ta igen det på veckorna.
Member
Gold: 18,581.00
Jan 7 2013 06:20pm
Jag fick mitt jobb på Bilia ( volvo ) eftersom jag praktiserade där och visade intresse. Så jag gick dit och bad att få prata med chefen etc.

Gå till massa företag och be om att få prata med platschefen. Snacka lite skit, t.ex om något intresse ni delar etc.
Member
Gold: 3.90
Jan 7 2013 10:47pm
Quote (Pissboss3 @ 8 Jan 2013 01:20)
Jag fick mitt jobb på Bilia ( volvo ) eftersom jag praktiserade där och visade intresse. Så jag gick dit och bad att få prata med chefen etc.

Gå till massa företag och be om att få prata med platschefen. Snacka lite skit, t.ex om något intresse ni delar etc.

Sökte massa platser för 2 år sedan och då gjorde jag precis så! Även på platser som jag var underkvalificerad på blev dom intresserade b) Mycket slit men det är det värt.
Member
Gold: 0.00
Jan 7 2013 11:26pm
har ni mycket snö där du bor? isåfall kolla upp vilka firmor det är som skottar taken och sök, ja gjobbade som det i några veckor nu i vintras. jävligt soft med rätta arbetskamraterna och det behövs hur mycket personal som helst. jag ska dock börja plugga nu, med 0 motivation :zzz:
Member
Gold: 54.00
Jan 7 2013 11:32pm
Quote (Simon @ 8 Jan 2013 06:26)
har ni mycket snö där du bor? isåfall kolla upp vilka firmor det är som skottar taken och sök, ja gjobbade som det i några veckor nu i vintras. jävligt soft med rätta arbetskamraterna och det behövs hur mycket personal som helst. jag ska dock börja plugga nu, med 0 motivation :zzz:

jag ska söka till mars :/ börjar i augusti. får överleva tills dess
Member
Gold: 0.00
Jan 7 2013 11:51pm
Quote (Simon @ Jan 8 2013 05:26am)

vad ska du plugga? :)
Go Back To Svenska Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll