Quote (Kazique @ 6 Jan 2013 16:39)
Jag börjar bli riktigt trött på att bara gå hemma och leva på mitt socialbidrag. Dessutom så går jag snart in i fas 3 på af (i maj) och känner inte alls för att göra det. så nu tänkte jag kolla om någon har några riktigt bra tips för att få ett jobb som inte har med att trakka folk (telefonförsäljare :P) Skulle vara trevligt om folk kunde komma med lite sköna tips om hur jag ska gå tillväga. Kanske beskriva hur ni/du gjorde när du fick ditt jobb? några sköna tips vore grymt tacksamt.
PS. försök att hålla er ifrån trollandet och ge mig lite seriösa tips och svar, positiv och negativ kritik tillåts dock
E: om någon har några tips runt kalmar/växjö områdena så får ni gärna höra av er. bor för tillfället i Kalmar men drar mig inte för att flytta mot Växjö heller om det är så eftersom min sambo kommer därifrån
Bli bartender. Roligaste jobbet jag nånsin haft. Du jobbar i ett extremt snabbt tempo, får använda din kreativitet till att mixa ihop drinkar, är social, det är en underbar brudmagnet och där finns alltid möjlighet att förbättras och tjäna riktigt duktiga pengar beroende på hur mycket man går in för det.
Vad du gör är att du går en utbildning, i landet eller utomlands. Priset varierar såklart efter hur lång den är, var den är, utomlands eller i Sverige. Min gick på 12 tusen för själv kursen, var på 3 veckor och var stationerad nere i Spanien, Marbella. Inte nog med att jag hade det sjukt jävla roligt, träffade underbara människor - så fick jag även en ganska stabil utbildning, även om jag tog den billigaste som fanns. Sen hade jag möjlighet att jobba kvar i landet om jag var sugen.
Pröjset varierar stort. Jag får pisslön, jobbar på en rockbar i Halmstad åt en snål turk och får 120 i timmen. Får väl ut iaf en hundring i dricks per gång. Och det är riktigt dåligt. Men jag älskar stället, vilket gör att jag stannar kvar. Om du ligger i och blir riktigt duktig på drinkar, flaira och få rutin på bartenderyrket kan du säkert få anställning på ett finare ställe. Och där snackar vi sjukliga mängder dricks min vän. Rätt ner i fickan

Det enda egentliga negativa som jag ser det är väl att man inte får ut och festa på helger. Men jag lovar dig, man vänjer sig och inser att man inte missar så jävla mycket egentligen. Och man kan alltid ta igen det på veckorna.