d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska >
Poll > Vilken Står Du För > Usa Valet
Prev123
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 2,443.00
Nov 2 2012 05:11am
Quote (dej @ Nov 2 2012 01:03pm)
det är dock demokraternas fel att USA sitter i skiten ekonomismt med alla subprimelån :)

men är man en besserwisser under tv-debatterna så visar man att man ser ner på andra = bra som president???

Obama har inte gjort något under sina år. Bush får en massa skit för allt som hände fast han egentligen inte kunnat göra något åt det? Vad ville du att de skulle göra efter 9/11? Säga "jaha, n1" och skita i det? Bush får onödigt mycket skit för saker han inte kunnat påverka.

p.s. bush = bush, obama=obama. han kan snacka om obama men förstår inte varför man ska veva in bush i det hela? ska vi börja snacka om ny demokrati när vi pratar om FP? det är stor skillnad mellan de olika presidenterna

Romney sitter ju utan några egna idéer alls. Det började med att han hade egna syner på saker till att bara tycka som Obama i många frågor, speciellt utrikespolitik.
Har du sett debatterna? Romney tycker att Obama är en vekling när det kommer till utrikespolitik och att USA ska visa framfötterna och visa att det är dom som bestämmer. Att länder ska vara rädda för dom.
Det låter som att han är rätt sugen på att kriga lite till.
Jag förstår inte varför du säger att Obama är en besserwisser. Romney säger att antalet skepp minskar och tycker det är dåligt. Obama berättar för honom att det inte är 1945 längre, att dom satsar på flera saker nu då
teknologin går frammåt.
Är det att vara en besserwisser?
Romney kommer ju med dom sjukaste grejerna på länge, det är väl klart att Obama får rätta honom?

Mycket lätt att sitta och säga att Obama inte gjort något under sina år när han fått den svåraste startpositionen på säkert 50 år.
Sen vet jag inte vad du tycker, men ska man starta krig mot ett helt land och döda oskyldiga för att terrorister dödade amerikanska oskyldiga? Bush kunde gjort det bra mycket bättre.
Bush får skit för att han sänkte skatten på nästan alla, inklusive dom rika samtidigt som han valde att gå i krig i två länder.
Det är ungefär som att säga upp sitt jobb på förmiddagen och ta ett lån på sitt hus på eftermiddagen.
Member
Member
Gold: 30.10
Nov 2 2012 05:26am
Quote (umade @ Nov 2 2012 12:11pm)
Romney sitter ju utan några egna idéer alls. Det började med att han hade egna syner på saker till att bara tycka som Obama i många frågor, speciellt utrikespolitik.
Har du sett debatterna? Romney tycker att Obama är en vekling när det kommer till utrikespolitik och att USA ska visa framfötterna och visa att det är dom som bestämmer. Att länder ska vara rädda för dom.
Det låter som att han är rätt sugen på att kriga lite till.
Jag förstår inte varför du säger att Obama är en besserwisser. Romney säger att antalet skepp minskar och tycker det är dåligt. Obama berättar för honom att det inte är 1945 längre, att dom satsar på flera saker nu då
teknologin går frammåt.
Är det att vara en besserwisser?
Romney kommer ju med dom sjukaste grejerna på länge, det är väl klart att Obama får rätta honom?

Mycket lätt att sitta och säga att Obama inte gjort något under sina år när han fått den svåraste startpositionen på säkert 50 år.
Sen vet jag inte vad du tycker, men ska man starta krig mot ett helt land och döda oskyldiga för att terrorister dödade amerikanska oskyldiga? Bush kunde gjort det bra mycket bättre.
Bush får skit för att han sänkte skatten på nästan alla, inklusive dom rika samtidigt som han valde att gå i krig i två länder.
Det är ungefär som att säga upp sitt jobb på förmiddagen och ta ett lån på sitt hus på eftermiddagen.

du verkar inte förstå innebörden av besserwisser. hela hans attityd i debatterna går ut på att han är mycket bättre, erfaren och att romney bara är en dum fåntratt

så du är seriös när du säger att obamas startsituation är svårare än att få ett antal terroristattacker på halsen.

Romneys starka sida är inte utrikespolitiken, det är ekonomin. Obama har förlorat alla debatter angående ekonomi med romney - ekonomin är det viktigaste. Det jag vet att Romney har sagt är att han inte vill att USA inte ska krypa till andra och be om ursäkt för sitt agerande.

Hur många oskyldiga kommer inte dö när USA drar ut sina soldater ur Afghanistan för tidigt? USA har aldrig krigat mot oskyldiga, att det finns krigsförbrytare är tyvärr standard. Vad vill du att man ska göra? Bara luta sig tillbaka och njuta när folket dör under ett skräckvälde?
Member
Nov 2 2012 05:37am
Quote (dej @ Nov 2 2012 01:26pm)
du verkar inte förstå innebörden av besserwisser. hela hans attityd i debatterna går ut på att han är mycket bättre, erfaren och att romney bara är en dum fåntratt

så du är seriös när du säger att obamas startsituation är svårare än att få ett antal terroristattacker på halsen.

Romneys starka sida är inte utrikespolitiken, det är ekonomin. Obama har förlorat alla debatter angående ekonomi med romney - ekonomin är det viktigaste. Det jag vet att Romney har sagt är att han inte vill att USA inte ska krypa till andra och be om ursäkt för sitt agerande.

Hur många oskyldiga kommer inte dö när USA drar ut sina soldater ur Afghanistan för tidigt? USA har aldrig krigat mot oskyldiga, att det finns krigsförbrytare är tyvärr standard. Vad vill du att man ska göra? Bara luta sig tillbaka och njuta när folket dör under ett skräckvälde?

Ja, det tycker jag enbart för att jag anser att dom kunde skött 9/11 på ett bättre sätt.

Visst har Obama förlorat alla debatter angående ekonomin. Han har inte suttit och lovat guld och gröna skogar. Han har plockat isär Romneys tomma löften om 15 miljoner jobb.
Romney ska fortsätta sänka skatterna för medelklassen, öka budgetten för militären och få bukt på landets underskott. Detta genom att ta bort lite avdrag inom handeln och spara in pengar på alla sjukhus som utför aborter?
Förstår inte hur du kan sitta här och säga att Obama blivit ägd i alla ekonomifrågor när Romney bara spottar ut skitsnack som inte går ihop.

USA har haft i uppgift att utbilda afghanska soldater så att dom kan stå på egna ben. Det är inte meningen att USA ska sköta landet; det ska dom själva få göra.
Det är just det som Obama vill göra till 2014. Fortsätta på den linjen, låta dom välja sin egen regering och sedan ta hand om sig själva.
Romney tyckte först att det lät jättedumt att lämna 2014. Han ville skicka dit fler soldater och trodde inte på någon utmarsch 2014.
Självklart lät det annorlunda nästa debatt när han höll med om att, om allt gick bra, så kunde man lämna landet 2014.

Member
Nov 2 2012 05:50am
Quote (umade @ Nov 2 2012 12:37pm)
Ja, det tycker jag enbart för att jag anser att dom kunde skött 9/11 på ett bättre sätt.

Visst har Obama förlorat alla debatter angående ekonomin. Han har inte suttit och lovat guld och gröna skogar. Han har plockat isär Romneys tomma löften om 15 miljoner jobb.
Romney ska fortsätta sänka skatterna för medelklassen, öka budgetten för militären och få bukt på landets underskott. Detta genom att ta bort lite avdrag inom handeln och spara in pengar på alla sjukhus som utför aborter?
Förstår inte hur du kan sitta här och säga att Obama blivit ägd i alla ekonomifrågor när Romney bara spottar ut skitsnack som inte går ihop.

USA har haft i uppgift att utbilda afghanska soldater så att dom kan stå på egna ben. Det är inte meningen att USA ska sköta landet; det ska dom själva få göra.
Det är just det som Obama vill göra till 2014. Fortsätta på den linjen, låta dom välja sin egen regering och sedan ta hand om sig själva.
Romney tyckte först att det lät jättedumt att lämna 2014. Han ville skicka dit fler soldater och trodde inte på någon utmarsch 2014.
Självklart lät det annorlunda nästa debatt när han höll med om att, om allt gick bra, så kunde man lämna landet 2014.

^^

jag vet inte om du är naiv eller något om du tror att det är presidenterna som bestämmer allt. romney, om det nu stämmer som du säger, sa _OM_ och det är en jävla skillnad. tänk om de inte klarar av det? skicka hem allt och ge skiten till talibanerna igen, woot. det jag inte förstår är hur någon INTE skulle vilja ta ut soldater ur ett annat land om det var helt problemfritt...

hur skulle bush ha skött 9/11 då?

vad vill obama göra för att klara av situationerna då? straffa de som jobbar hårt för att gynna de andra?

jag vet att santorioum var emot abort, men vitt jag vet har romney personligen varit emot det men ändå stött det för att han förstår att det är viktigt även om han själv tycker det är mindre bra.

följde du debatterna '08? Obama ropade "change" och "yes we can" medan han lattjade runt och alla svalde det. Romney har betydligt mycket bättre koll på ekonomi än Obama. Paul Ryan är även han en rejäl kille inom ekonomi.

för övrigt stöder jag inte romney utan hade hoppats på Ron Paul (även om det knappast var trovärdigt) för övrigt finns det ingen presidentkandidat som reflekterar mina personliga åsikter, men allt utom obama vore väl positivt.
Member
Nov 2 2012 06:21am
Quote (dej @ Nov 2 2012 01:50pm)
^^

jag vet inte om du är naiv eller något om du tror att det är presidenterna som bestämmer allt. romney, om det nu stämmer som du säger, sa _OM_ och det är en jävla skillnad. tänk om de inte klarar av det? skicka hem allt och ge skiten till talibanerna igen, woot. det jag inte förstår är hur någon INTE skulle vilja ta ut soldater ur ett annat land om det var helt problemfritt...

hur skulle bush ha skött 9/11 då?

vad vill obama göra för att klara av situationerna då? straffa de som jobbar hårt för att gynna de andra?

jag vet att santorioum var emot abort, men vitt jag vet har romney personligen varit emot det men ändå stött det för att han förstår att det är viktigt även om han själv tycker det är mindre bra.

följde du debatterna '08? Obama ropade "change" och "yes we can" medan han lattjade runt och alla svalde det. Romney har betydligt mycket bättre koll på ekonomi än Obama. Paul Ryan är även han en rejäl kille inom ekonomi.

för övrigt stöder jag inte romney utan hade hoppats på Ron Paul (även om det knappast var trovärdigt) för övrigt finns det ingen presidentkandidat som reflekterar mina personliga åsikter, men allt utom obama vore väl positivt.

Fullt medveten om att presidenterna inte bestämmer allt.
Har du följt debatterna i år?
Vadå tänk om dom inte klarar av det? USA har byggt upp en afghans armé i flera år nu, och har successivt börjat kombinera afghanska soldater och amerikanska soldater i samma team.
DETTA tyckte Romney var jättedumt för det riskerade livet på dom amerikanska soldaterna (ja, det här säger han också i en av debatterna, 2an tror jag, kolla gärna på dom Dej)
Dom har jobbat mot terroristerna i ett decenium nu och sänkt ledare efter ledare. Terroristerna är knappast lika starka nu som dom var 2001.

Tja, inte skickat allt och lite till för att ta ut terrorister? Försökt att INTE våldta deras ekonomi så hårt. Höjt lite skatter och försökt jämna ut lite åtminstone?
Du får gärna kolla upp skattesänkningarna Bush började med, som fortfarande finns. Gång på gång sänkte han skatterna.
Romney tycker inte att man ska få göra abort. Han backade ju Santorioums uttalande om att det är Guds vilja om man blir gravid vid en våldtäkt.
Romney sa dock i debatten att han ansåg att abort fick göras vid våldtäkt eller incest. Detta var iofs vid första debatten så vem vet var han står?
Det är ju lite det som är Romney. Han velar fram och tillbaka i alla frågor. Han vill sköta landet som ett privat företag.
Hans 47% uttalande var ju hur komiskt som helst.

Kollade du youtubelänken så kan du se vad han sa för några dagar sedan i Ohio, en swing state.
Han sa att Jeep skulle flytta verksamheten till Kina. Det har dom inga planer på och det VISSTE befolkningen också. Försöka ljuga sig till fler röster? :D

Jag följde debatterna 08, jag skrev till och med om Obama i skolan.
Tycker jag att han gjort allt han sa? Definitivt inte.
Är han en av dom bästa presidenterna? Definitivt inte.
Men när han står emot ROMNEY så kan man ju bara välja Obama.

(det är kul med lite debatt i swesub för en gångs skull)

This post was edited by umade on Nov 2 2012 06:21am
Member
Nov 2 2012 08:42am
du verkar väldigt påläst från pro-demokratiska medier^^

om jag tagit valet seriöst nog så hade jag antagligen suttit och letat upp grodor som obama vevat bara för att visa min poäng. jag förstår inte varför du sitter och länkar saker som romney sagt när obama sagt lika mycket fucked up som romney. han kommenterade sitt 47%-uttalande och sa att han sagt fel och att det händer när man håller så många tal

jag följer inte valet särskilt noga utan har en mer casual approach till det hela. höjda skatter vinner ingen på så länge de inte används. om du seriöst vill skylla USA:s dåliga ekonomi och finanskrisen på bush får du nog läsa på lite mer om subprimelånen etc

personligen är jag emot abort av ekonomiska skäl, men jag tycker ändå att det ska finnas tillgängligt vid ett fåtal omständigheter. romney har alltid varit pro dagen efter-piller vilket jag tycker är en mycket sundare inställning, ang om han backade santorium eller om det kom ut olyckligt idk. det exakta uttalandet är antagligen en klumpig formulering om att han självklart stöder sina republikanska kollegor eller något

vem vet var obama står efter allt han sagt? "vi ska inte importera arabolja efter 2013" eller vad det var? l0l. "vi kommer att adoptera en hund från en hundgård" - gjorde de det? nope (och ja, jag vet vad som hände - men han gjorde fortfarandei nte vad han sa)

obama framstår som räddaren i nöden @ USA för att han är mer åt vänster och vill att USA ska ha massa rättigheter. men var kommer USA att ta vägen utöver allt "gratis är gott"? allt är på någons bekostnad. varför tror du att alliansen styr sverige idag?

This post was edited by dej on Nov 2 2012 08:43am
Member
Gold: 2,069.00
Nov 2 2012 10:31am
roligt med politiska diskussioner här på jsp :)

Tyvärr är man själv ej insatt i politik, speciellt inte i usa's.
Go Back To Svenska Topic List
Prev123
Add Reply New Topic New Poll