Quote (dej @ Nov 2 2012 01:50pm)
^^
jag vet inte om du är naiv eller något om du tror att det är presidenterna som bestämmer allt. romney, om det nu stämmer som du säger, sa _OM_ och det är en jävla skillnad. tänk om de inte klarar av det? skicka hem allt och ge skiten till talibanerna igen, woot. det jag inte förstår är hur någon INTE skulle vilja ta ut soldater ur ett annat land om det var helt problemfritt...
hur skulle bush ha skött 9/11 då?
vad vill obama göra för att klara av situationerna då? straffa de som jobbar hårt för att gynna de andra?
jag vet att santorioum var emot abort, men vitt jag vet har romney personligen varit emot det men ändå stött det för att han förstår att det är viktigt även om han själv tycker det är mindre bra.
följde du debatterna '08? Obama ropade "change" och "yes we can" medan han lattjade runt och alla svalde det. Romney har betydligt mycket bättre koll på ekonomi än Obama. Paul Ryan är även han en rejäl kille inom ekonomi.
för övrigt stöder jag inte romney utan hade hoppats på Ron Paul (även om det knappast var trovärdigt) för övrigt finns det ingen presidentkandidat som reflekterar mina personliga åsikter, men allt utom obama vore väl positivt.
Fullt medveten om att presidenterna inte bestämmer allt.
Har du följt debatterna i år?
Vadå tänk om dom inte klarar av det? USA har byggt upp en afghans armé i flera år nu, och har successivt börjat kombinera afghanska soldater och amerikanska soldater i samma team.
DETTA tyckte Romney var jättedumt för det riskerade livet på dom amerikanska soldaterna (ja, det här säger han också i en av debatterna, 2an tror jag, kolla gärna på dom Dej)
Dom har jobbat mot terroristerna i ett decenium nu och sänkt ledare efter ledare. Terroristerna är knappast lika starka nu som dom var 2001.
Tja, inte skickat allt och lite till för att ta ut terrorister? Försökt att INTE våldta deras ekonomi så hårt. Höjt lite skatter och försökt jämna ut lite åtminstone?
Du får gärna kolla upp skattesänkningarna Bush började med, som fortfarande finns. Gång på gång sänkte han skatterna.
Romney tycker inte att man ska få göra abort. Han backade ju Santorioums uttalande om att det är Guds vilja om man blir gravid vid en våldtäkt.
Romney sa dock i debatten att han ansåg att abort fick göras vid våldtäkt eller incest. Detta var iofs vid första debatten så vem vet var han står?
Det är ju lite det som är Romney. Han velar fram och tillbaka i alla frågor. Han vill sköta landet som ett privat företag.
Hans 47% uttalande var ju hur komiskt som helst.
Kollade du youtubelänken så kan du se vad han sa för några dagar sedan i Ohio, en swing state.
Han sa att Jeep skulle flytta verksamheten till Kina. Det har dom inga planer på och det VISSTE befolkningen också. Försöka ljuga sig till fler röster?

Jag följde debatterna 08, jag skrev till och med om Obama i skolan.
Tycker jag att han gjort allt han sa? Definitivt inte.
Är han en av dom bästa presidenterna? Definitivt inte.
Men när han står emot ROMNEY så kan man ju bara välja Obama.
(det är kul med lite debatt i swesub för en gångs skull)
This post was edited by umade on Nov 2 2012 06:21am