d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Några Goda Vänner Till Mig > Deras Senaste Låt!!
Prev123
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 5,252
Joined: Aug 2 2008
Gold: 47.00
Oct 15 2012 04:01pm
Tycker texten kändes extremt krystad.
Har inte jätte bra koll på denna genre, men det känns bara som att dom slängde runt sociala normer i hopp om att någon skulle kunna relatera.
"Put on your best smile" vad ville dom få ut av att trycka in det i texten? Att någon ängslig svartklädd tonåring skulle känna: "jag är så jävla trött på att alla säger åt mig vad jag skall göra, fuck systemet"?
Och "i'm your opaque facade" jag är din ogenomsynliga fasad? Vad menar dom med det?

2/10

This post was edited by Charlieone on Oct 15 2012 04:01pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Oct 15 2012 04:03pm
Quote (dej @ Oct 15 2012 10:56pm)
få som klarar av att suga sin egen kuk, inte fan ska de klassas som super stars för det :<

han postar och frågar vad folk tycker, vi skriver vad vi tycker, han börjar kalla oss efterblivna


Hade han postat nya Converge som alla kritiker och alla kännare av Hardcore är överrens om är ett jävla kanonalbum hade det fortfarande fått sågen av swesub för typ ingen är van vid att lyssna på sån här musik

Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
Oct 15 2012 04:05pm
Quote (Svartermetalisk @ 16 Oct 2012 00:03)
Hade han postat nya Converge som alla kritiker och alla kännare av Hardcore är överrens om är ett jävla kanonalbum hade det fortfarande fått sågen av swesub för typ ingen är van vid att lyssna på sån här musik


ja
Member
Posts: 78,286
Joined: Jun 22 2005
Gold: 30.10
Oct 15 2012 04:06pm
Quote (Svartermetalisk @ Oct 15 2012 11:03pm)
Hade han postat nya Converge som alla kritiker och alla kännare av Hardcore är överrens om är ett jävla kanonalbum hade det fortfarande fått sågen av swesub för typ ingen är van vid att lyssna på sån här musik



det är jag inte så säker på

när jag höde lyricsen så började bandsågen locka

tycker inte det här var häftigt ö.h.t
Member
Posts: 36,523
Joined: Jul 24 2008
Gold: 1,506.69
Oct 15 2012 04:07pm
horribel musik
Member
Posts: 6,171
Joined: Sep 8 2008
Gold: 2.99
Oct 15 2012 04:08pm
Hatar genren, låter som det ska :ph34r:

E: sup med texten dock?

This post was edited by sofft on Oct 15 2012 04:09pm
Member
Posts: 3,699
Joined: Sep 24 2004
Gold: 990.64
Oct 15 2012 04:19pm
Håller med andra som sagt att den mesta sån här musik låter typ likadant. Det är typ samma ackord/harmonier i varenda låt. Som dessutom låter rätt så illa i alla fall i mina öron.

Visst, är det här ens grej så ok, men då kan man ju lika gärna lyssna på något av de andra 100000000003433222 banden som låter exakt likadant. Läste inte texten men kan tänka mig att den är lika generisk som musiken.
Go Back To Svenska Topic List
Prev123
Closed New Topic New Poll