d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska >
Poll > Keso Eller Kvarg?
Prev123
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Sep 5 2012 11:51am
Quote (n1ghtm4r3 @ Sep 5 2012 07:47pm)
Kvarg

Keso är segare att få i sig =/


Kvarg kan man mixxa med vatten och dricka.
Gör det med keso verkar inte så gott
Member
Posts: 82,425
Joined: Apr 29 2005
Gold: 84,949.02
Trader: Trusted
Sep 5 2012 11:53am
Quote (Spetch @ 5 Sep 2012 19:51)
Kvarg kan man mixxa med vatten och dricka.
Gör det med keso verkar inte så gott


ah, tänkte helt fel.
De är kesella som jag brukar trycka i mig ^^ inte kvarg :D
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Sep 5 2012 11:54am
Quote (n1ghtm4r3 @ Sep 5 2012 07:53pm)
ah, tänkte helt fel.
De är kesella som jag brukar trycka i mig ^^ inte kvarg :D


Nästan sameshit btw
Member
Posts: 82,425
Joined: Apr 29 2005
Gold: 84,949.02
Trader: Trusted
Sep 5 2012 11:57am
Quote (Spetch @ 5 Sep 2012 19:54)
Nästan sameshit btw


Mkay. Men tycker inte kesella ser så lockande ut att mixxa med vatten. Snabbt och enkelt att bara sleva i sig me sked :)

skall dock inhandla en blender asap för att mixa lite protein shakes på mornarna osv! Är alltid så trött på mornarna och min frukost är inte så stadig som den borde vara.
Member
Posts: 35,862
Joined: Feb 11 2007
Gold: 1,287.00
Sep 5 2012 12:14pm
Kvarg, fun light, frysta bär och mjölk = win smoothie.

Keso + banan är också riktigt gott.

Men måste nog göra som majoriteten och säga att jag föredrar kvarg över keso.

Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Sep 5 2012 12:44pm
Quote (x17 @ Sep 5 2012 08:14pm)
Kvarg, fun light, frysta bär och mjölk = win smoothie.

Keso + banan är också riktigt gott.

Men måste nog göra som majoriteten och säga att jag föredrar kvarg över keso.


Yes! Kvarg med bär, nötter, mjölk & funlight :D Det är delikatess!

Quote (n1ghtm4r3 @ Sep 5 2012 07:57pm)
Mkay. Men tycker inte kesella ser så lockande ut att mixxa med vatten. Snabbt och enkelt att bara sleva i sig me sked :)

skall dock inhandla en blender asap för att mixa lite protein shakes på mornarna osv! Är alltid så trött på mornarna och min frukost är inte så stadig som den borde vara.


Kisella är en liten mer newb variant. Kvarg är mer hardcore : D
Dock nästan same shit.. Ja menar Kisella naturell är som kvarg.

This post was edited by Spetch on Sep 5 2012 12:44pm
Member
Posts: 7,109
Joined: Dec 4 2010
Gold: 880.00
Sep 5 2012 03:16pm
Quote (Spetch @ Sep 5 2012 07:44pm)
Yes! Kvarg med bär, nötter, mjölk & funlight :D Det är delikatess!



Kisella är en liten mer newb variant. Kvarg är mer hardcore : D
Dock nästan same shit.. Ja menar Kisella naturell är som kvarg.


Kesella är Arlas namn för kvarg, samma innehåll fast det finns i olika smaker.
Men naturella från lidl är min favo just nu :P
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Sep 5 2012 11:45pm
kvarf för den är högpastöriserad typ inge laktos + får inte finnar av den som av keso. samma sak som med yoghurt och mjölk, enbart yoghurt där.

This post was edited by ankiie on Sep 5 2012 11:45pm
Member
Posts: 52
Joined: Sep 4 2012
Gold: 0.00
Sep 6 2012 04:36am
Kvarg + funlight är bästa frukosten :D massa protein och godare än yoghurt!
Go Back To Svenska Topic List
Prev123
Add Reply New Topic New Poll