Quote (umade @ Aug 27 2012 07:39pm)
Med andra ord hade dom ett begränsat utbud av saker att göra.
Jag har gått på två grundskolor, en gymnasieskola samt en KY utbildning på två år. Varför är det viktigt hur många skolor jag gått på?
När jag frågade dig hur många skolor du gått på var jag inte ute efter ett svar.

för att det finns en anledning till att vissa skolor har höga intagningspoäng och andra låga

det finns motiverade lärare och det finns lärare som redan gett upp all tro på mänskligheten och bara tar sig igenom kursen för att få sin lön och betala sina studielån med sin kassa lön på 27

alla skolor jag har gått på har gett mig en ny bild på hur skolan fungerar och hur mycket man som skola får bestämma över hur upplägget ska se ut. Det finns skolor som verkligen söker efter engagerade lärare som brinner för att lära ut och då kan ett projektinriktat arbete vara #1 eftersom eleverna då får hitta sina egna infallsvinklar och göra något som känns bättre än att läsa 30 sidor och fylla i ett quiz.
det är ganska marginellt hur mycket mer man kan göra idag än förr

tekniken har möjliggjort en hel del men samtidigt så gjorde man mycket mer saker förut istället för att bara sitta här och leka allan :>
Quote (umade @ Aug 27 2012 07:41pm)
Nästan all teori?
Du menar att alla vill lära sig praktiskt?
Du verkar veta mycket om alla.
går man en praktisk utbildning och vill bli något mer får man väl plugga upp det. jag gick samhälle och jag måste plugga upp matematik, kemi och annat skit om jag vill bli läkare. är det fel?
Quote (umade @ Aug 27 2012 07:44pm)
Grejen är ju att mycket av teorin är nyttig om man vill klättra i karriären.
Pluggar man till målare så är det ju inte meningen att din utbildning enbart ska täcka den simplaste formen, utan även göra så att du har det som krävs för att till exempel äga en målerifirma i utlandet.
Ska man då slänga bort svenska och engelska för att det ska bli så simpelt som möjligt?
vilken teori är nyttig? släng in företagsekonomi i skiten som valbar kurs då? läs vad jag skrev, jag sa inkludera svenska och engelska men håll det på den nivån
This post was edited by dej on Aug 27 2012 12:46pm