d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Tv Avgift
Prev123456Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Aug 26 2012 03:04pm
Pojkar, flickor, jag vet att ni hatar Sverige men tänk så här.
Vill ni titta på sport och inte tvingas till en reklampaus hela tiden och på så vis missa halva evenemanget?
Betala då TV avgift. Betalar ni detta så hjälper ni SVT.
Ni hjälper SVT att kunna behålla evenemang som OS, VM och så vidare.

Fyran har redan fått sina händer på vintersport och ni har väl märkt hur duktiga dom är på att visa reklam mitt i ett skidskytte när en svensk går mot målgång osv

Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Aug 26 2012 03:13pm
Quote (umade @ 26 Aug 2012 23:04)
Pojkar, flickor, jag vet att ni hatar Sverige men tänk så här.
Vill ni titta på sport och inte tvingas till en reklampaus hela tiden och på så vis missa halva evenemanget?
Betala då TV avgift. Betalar ni detta så hjälper ni SVT.
Ni hjälper SVT att kunna behålla evenemang som OS, VM och så vidare.

Fyran har redan fått sina händer på vintersport och ni har väl märkt hur duktiga dom är på att visa reklam mitt i ett skidskytte när en svensk går mot målgång osv


Hade kunnat köpa det argumentet om jag var intresserad av att titta på sport.. Men 2000 kronor om året?!? Och att bli TVINGAD till att betala det?
Dra åt helvete!

Det är en orimlig summa pengar..

This post was edited by Fil on Aug 26 2012 03:14pm
Member
Posts: 92,366
Joined: Dec 8 2005
Gold: 1,067.72
Aug 26 2012 03:13pm
Quote (umade @ 26 Aug 2012 23:04)
Pojkar, flickor, jag vet att ni hatar Sverige men tänk så här.
Vill ni titta på sport och inte tvingas till en reklampaus hela tiden och på så vis missa halva evenemanget?
Betala då TV avgift. Betalar ni detta så hjälper ni SVT.
Ni hjälper SVT att kunna behålla evenemang som OS, VM och så vidare.

Fyran har redan fått sina händer på vintersport och ni har väl märkt hur duktiga dom är på att visa reklam mitt i ett skidskytte när en svensk går mot målgång osv


Vi som inte kollar på sport då? :angry:
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Aug 26 2012 03:17pm
Quote (SCXiao @ 26 Aug 2012 23:13)
Vi som inte kollar på sport då? :angry:


och den sport jag kollar på visas ändå på canal + sport och viasat :)
Member
Posts: 92,366
Joined: Dec 8 2005
Gold: 1,067.72
Aug 26 2012 03:20pm
Quote (Intenso8 @ 26 Aug 2012 23:17)
och den sport jag kollar på visas ändå på canal + sport och viasat :)


Min visas på youtube och piratbyrån :angel: #wrestlingärsport #wrestlingäräkta #wwe

This post was edited by SCXiao on Aug 26 2012 03:20pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Aug 26 2012 03:33pm
Quote (umade @ Aug 26 2012 10:04pm)
Pojkar, flickor, jag vet att ni hatar Sverige men tänk så här.
Vill ni titta på sport och inte tvingas till en reklampaus hela tiden och på så vis missa halva evenemanget?
Betala då TV avgift. Betalar ni detta så hjälper ni SVT.
Ni hjälper SVT att kunna behålla evenemang som OS, VM och så vidare.

Fyran har redan fått sina händer på vintersport och ni har väl märkt hur duktiga dom är på att visa reklam mitt i ett skidskytte när en svensk går mot målgång osv


Helt rätt

Kollar man på sport på SVT ska man betala TV-avgiften

Det jag motsätter mig är att personer som inte har en tv, inte har en radio ska bidra till Radio och TV program.

Socialistskit

det är 2012 svenskarna måste börja reagera på sån här skit om vi ska kunna lämna stenåldern ngn gång snart.
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Aug 26 2012 03:37pm
Quote (Svartermetalisk @ 26 Aug 2012 23:33)
Helt rätt

Kollar man på sport på SVT ska man betala TV-avgiften

Det jag motsätter mig är att personer som inte har en tv, inte har en radio ska bidra till Radio och TV program.

Socialistskit

det är 2012 svenskarna måste börja reagera på sån här skit om vi ska kunna lämna stenåldern ngn gång snart.


Mer sosseskit så att Sahlin kan gotta sig är väl bra?
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Aug 26 2012 03:43pm
Sahlin sitter väl som alla andra sossar med ngn fallskärm som genererar 60,000 bananer per månad av skattebetalarnas pengar utan krav på motprestation

Jämnlikhet, rättvisa, broderskap

Member
Posts: 13,121
Joined: Feb 7 2010
Gold: 1,398.07
Aug 26 2012 04:21pm
Quote (Fil @ 26 Aug 2012 21:16)
Jo jag vet.. Tycker det är sjukt...



Inte jag, tycker det är skrämmande hur de som bestämmer i vårat land resonerar!


ofc inte glad över det, var mer hur han skrev det
Member
Posts: 73,188
Joined: Jun 12 2007
Gold: 710.63
Trader: Trusted
Aug 26 2012 09:33pm
tror att sålänge du äger en tv måste du betala tv-avgift (515kr kvartalet) tror jag.
Go Back To Svenska Topic List
Prev123456Next
Add Reply New Topic New Poll