d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Köpa Bil > Svårt Att Välja
Prev1234Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Jul 5 2012 11:01am
Quote (Spetch @ 5 Jul 2012 03:11)
Sa ja inte. Hittar bara ingen bättre nära mig. (för det priset)
Men är denna volvon ett dumt köp, inte volvo rent generellt. Ute efter några bra åsikter helt enkelt.


Varför måste det vara nära? Min kusin flög till stockholm och körde hem (100 mil) för att köpa en bil, fick mkt bättre bil för bättre pris.


Quote (Chefen @ 5 Jul 2012 03:12)
kr 50 mil norrut, köp samma bil och få en 1000 tusen gånger bättre bil som håller.... stockholmare och annat patrsk  kan inte köra bil och staten saltar som att de vore sill...


Quote (Svartermetalisk @ 5 Jul 2012 08:28)
Det är lika kul varje gång Chefen håller på och jiddrar om Stockholm för det är så sjukt uppenbart att hans känslor grundar sig i avundsjuka :lol:

Stackars kille.


Inte alls uppenbart tycker jag men han överdriver väldigt mycket idd.

Homestory cup atm btw, fet turnering

Also, spetch, gå tyskt.

This post was edited by snoramej on Jul 5 2012 11:03am
Member
Posts: 4,192
Joined: Feb 1 2010
Gold: 79.20
Jul 5 2012 11:19am
Be em ve
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Jul 5 2012 11:33am
annars kan du ju alltid köpa en renault clio dom behöver ju endast bensindoften för att rulla
Member
Posts: 45,342
Joined: Oct 29 2008
Gold: 26,189.00
Jul 5 2012 11:34am
Quote (PhearCIII @ 5 Jul 2012 02:02)
SAAB är inte av lika hög kvalitét som Volvo, det är bara att Googla lite så förstår du, men dock har Volvon gått rätt mycket för en turboladdad motor, och sen får du fråga dig själv om du vill ha en bil med turbo som förstabil, med tanke på försäkringskostnad

Skulle iaf ta Volvon alla dagar i veckan av dom 2, har själv kollat väldigt mycket på S60, verkar vara mycket bil för pengarna

/E; Volvon har ju t.o.m bättre utrustning


Han skriver den ju på mammsen eller pappsen om han är lite smart :P
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jul 5 2012 11:37am
Quote (Chefen @ Jul 5 2012 05:20pm)
OM du provar läsa på lite om bilar så kommer du med största sannolikhet att se att bilarna i norrland är frächare bilar!  (bara sagt nått om detta i min förklaring) till och med frågat en bilsäljade i stockholm om han vill ha en norrlänsk kurs i backning...OCH sen visst, jag tycker inte om stockholm (stressen osv) bott i götet och om du har läst vad jag postat så lutar det åt att jag ska flytta till stockholm...


Jag har aldrig sagt något om Norrlands bilar kontra Stockholms?

Är inte överhuvudtaget intresserad av bilar.

Man behöver ingen när man bor i denna staden.

This post was edited by Svartermetalisk on Jul 5 2012 11:37am
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
Jul 5 2012 11:42am
Quote (snoramej @ 5 Jul 2012 17:01)
Varför måste det vara nära? Min kusin flög till stockholm och körde hem  (100 mil) för att köpa en bil, fick mkt bättre bil för bättre pris.






Inte alls uppenbart tycker jag men han överdriver väldigt mycket idd.

Homestory cup atm btw, fet turnering

Also, spetch, gå tyskt.


gjorde samma flera gånger fast då snackar vi v70 :09 å uppåt

sen att en kille på 45 kg som sover med kent skivor under kudden kommer och säger att jag har fel som är uppvuxen i ett garage kan jag anse aningen fel


och ja, tyskt är fint, kör själv tysk, synd bara att allt är i regel dyrt men helt klart mer bil för slantarna
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Jul 5 2012 11:45am
Quote (Chefen @ 5 Jul 2012 19:42)
gjorde samma flera gånger fast då snackar vi v70 :09 å uppåt

sen att en kille på 45 kg som sover med kent skivor under kudden kommer och säger att jag har fel som är uppvuxen i ett garage kan jag anse aningen fel


och ja, tyskt är fint, kör själv tysk, synd bara att allt är i regel dyrt men helt klart mer bil för slantarna


Tänker inte säga nånting negativt om Martin för jag håller med honom också, och ja. Definitivt mer bil för pengarna om man kör tyskt. Må vara dyrt att reparera osv men det är fan värt det, bakhjulsdrift också, viktigt i Norrland ;)
Member
Posts: 5,252
Joined: Aug 2 2008
Gold: 47.00
Jul 5 2012 11:57am
Quote (Chefen @ Jul 5 2012 07:42pm)
gjorde samma flera gånger fast då snackar vi v70 :09 å uppåt

sen att en kille på 45 kg som sover med kent skivor under kudden kommer och säger att jag har fel som är uppvuxen i ett garage kan jag anse aningen fel


och ja, tyskt är fint, kör själv tysk, synd bara att allt är i regel dyrt men helt klart mer bil för slantarna


haha, skrev någonting långt först om hur otroligt efterbliven du är. suddade ut det just för att det inte hade hjälpt varken dig eller mig.

summa summarum: du är en jävla nolla

e. lämna tråden bara din okonstruktiva jävel

also ont, jag hade köpt en golf, kan inte motivera det dock.

This post was edited by Charlieone on Jul 5 2012 11:58am
Member
Posts: 9,228
Joined: Sep 22 2010
Gold: 3,086.76
Jul 5 2012 11:58am
:popcorn:
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jul 5 2012 12:10pm
Quote (Chefen @ Jul 5 2012 06:42pm)


sen att en kille på 45 kg som sover med kent skivor under kudden kommer och säger att jag har fel som är uppvuxen i ett garage kan jag anse aningen fel


Igen jag har fortfarande inte skrivit någonting om dina kunskaper om bilar, det är jävligt mycket som är fel i ditt huvud det råder det inget tvivel om men jag tvekar inte en sekund på att du är bättre än jag på bilar.

För övrigt kan jag tillägga att om jag skulle sälja min Kentsamling till nuvarande marknadspriser skulle jag göra en vinst på 30,000.

Go Back To Svenska Topic List
Prev1234Next
Closed New Topic New Poll