d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Vad Tykcer Jsp Om Invandring?
Prev1234510Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 19,806
Joined: Feb 23 2008
Gold: 6,000.00
Jun 15 2012 06:03pm
Tycker själv att alla kommer med goda åsikter och tankar kring invandringspolitiken, för det mesta stämmer.

Jag tycker dock att ditt sätt att uttrycka dig (TS) i den första posten var otroligt bedrövlig. Det ingick inte något politiskt korrekt i det du snackade om utan du var väl snarare ute efter att påpeka att någon art är sämre, eller?

Försök komma med lite vettigare tankar än att försöka uttrycka dig om att du tycker att den lokala syriska pizzabagaren under din balkong är snäll - nästa gång du startar en liknande tråd.

Antar att du, TS, också är från Stockholm :)

This post was edited by Strayboy on Jun 15 2012 06:05pm
Member
Posts: 60,027
Joined: Jun 27 2007
Gold: 8,806.69
Jun 15 2012 06:22pm
Hyser inget agg mot någon speciell ras, har många många invandrarkompisar, och jag tror att det är det som vissa saknar, få sig en bild utav hur andra kulturer är och går till

Iaf, den invandring jag inte gillar = den som inte gynnar Sverige, folk som bara går på bidrag i flera flera år, barn som rånar folk, leker mangaz etc.. Såna kan få stanna hemma vart dom nu än kom ifrån
Sen kan man ju diskutera om ifall det är deras egna fel eller inte, när alla invandrare sätts på samma ställe (Tensta, Rinkeby etc), ifall man bara låter invandrare umgås med invandrare så blir dom väl tillslut emot tanken att umgås med Svenskar, precis som många Svenskar ogillar tanken att umgås med invandrare


Ett Sverige med bara Svenskar skulle knappast vara så rikt och framgångsrikt som det idag är utan all invandring, däremot så bör det vara nån slags gräns på hur många som tas in per år och lite krav iaf.. :mellow:
Member
Posts: 70,459
Joined: May 15 2007
Gold: 1,000.00
Jun 15 2012 06:36pm
Hej, från Norje :)
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Jun 15 2012 06:36pm
Quote (PhearCIII @ 16 Jun 2012 02:22)


när alla invandrare sätts på samma ställe (Tensta, Rinkeby etc), ifall man bara låter invandrare umgås med invandrare så blir dom väl tillslut emot tanken att umgås med Svenskar, precis som många Svenskar ogillar tanken att umgås med invandrare



Säger emot där, har hela livet bott bland invandrare, vill ändå inte umgås med dom nu (förutom finländare) umgås hellre med svenskar :O
Member
Posts: 6,742
Joined: Oct 31 2010
Gold: 7,480.00
Jun 15 2012 06:41pm
Quote (berhemuli @ 16 Jun 2012 02:36)
Säger emot där, har hela livet bott bland invandrare, vill ändå inte umgås med dom nu (förutom finländare) umgås hellre med svenskar :O


Sådär säger du bara för att du är suomalier!
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
Jun 15 2012 08:43pm
Quote (PlaaD @ 15 Jun 2012 22:32)
Somalier är det ju ingen som tycker om, huvudsakligen då de ser sjukt äckliga ut (1.90m långa, 45kg och vattenskalle liksom...)
Annars anser jag att alla som tar tag i livet när dem kommer hit, dvs lär sig språket, skaffar sig en inkomst och lever enligt svensk kultur (inte påpeka att alla är rasister & anmäla butiker till JO etc) ska få komma hit.


googla på sd's mönsterkomun ;)
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Jun 16 2012 01:37am
jag tycker vi ska samla ihop alla invandrare sen drar vi ett sträck på mitten och slaktar dom till höger. problem solved

+ så skulle vi inte få in mer invandrare
Member
Posts: 63,968
Joined: Oct 13 2009
Gold: 354.00
Jun 16 2012 02:17am
Har inget emot det bara dom kan sköta sig i landet.

Och att det är begränsat som många säger :)
Member
Posts: 17,094
Joined: Oct 16 2008
Gold: 6,669.61
Jun 16 2012 02:39am
Har ingenting emot invandring oavsett vilka folkgrupper det gäller. Sedan bör man ju definitivt reglera invandringen på mer hållbara sätt och prioritera kvalitet över kvantitet. En effektivt integrerad 50-åring är värd hundra 20-åriga odågor i Rosengård, även om det inte syns i politikernas papper.
Det är tydligt att många invandrade familjer söker sig till varandra och samlas i södra Sveriges förorter. Helt förståeligt, men man bör kraftigt uppmuntra och locka invandrare att istället bosätta sig i andra delar av Sverige, där befolkningen minskar för varje år.
Som det är nu samlas ungdomsgäng och lever rövare i de trånga förorterna och får alldrig integrera sig i samhället på riktigt. Vi har sett flera undersökningar som visar på hög brottslighet och svaga resultat i skolan på dessa platser. Det blir en tydlig "vi och dom"-mentalitet som främjar utanförskap och rasism från båda håll. Skulden för detta ligger på journalister och politiker och inga andra.

Angående religion och kultur och sådant som alltid kommer på tal vid invandringsfrågor är jag osäker på vad jag ska tycka. Vill inte gå så långt som att kalla mig själv ateist, men jag ser ingen större mening i att utöva någon särskild religion när alla dess regler är skapade av tidigare makthavare, från början som ett medel att kontrollera människor. Fundamentalism däremot, är farliga grejor som inte har någonting nyttigt att tillföra i samhället och det gäller i lika hög grad fundamentalism inom kristendomen som islam. Skillnaden är dock att fundamentalistiska utövande av kristendom i Sverige minskar hela tiden medan antalet fundamentalistiska islamister växer exponentiellt i takt med att invandringen ökar. Detta är ett hot mot det fria samhället och saker såsom hedervåld, könsstympning och förföljelsen av Lars Vilks får det att isa i blodet på mig.

Svensk kultur och tradition är ett svårt samtalsämne eftersom den varierar så mycket beroende på var i Sverige man lever men ja, den svenska kulturen överlag anses vara mindre och mindre värd för varje år som går. Det är dock inte invandringen som är orsaken utan snarare massmedia, internet och televisionen.
Själv bryr jag mig inte så mycket och tror att det är oundvikligt i takt med att religiositeten minskar och folk koncenterar sig på annat. Värt att nämna är att jag även är av åsikten att man skall vara stolt över sitt land och sitt ursprung. Blir verkligt ställd varje gång jag hör polare säga "vadå stolt över sverige? jag bor ju bara här" eller när folk talar med avsmak om nationalism i samma meningar som rasism och nazism.

Vill helt enkelt bara att nackdelarna som kommer med invandringen skall kunna diskuteras fullkomligt öppet och att man inte ska behöva skydda strupen, beredd på rasistanklagelsernas hagel, varje gång man ställer sig kritisk till invandringspolitiken. Peace out.

This post was edited by GuZ on Jun 16 2012 02:59am
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Jun 16 2012 03:02am
Quote (GuZ @ 16 Jun 2012 10:39)
Har ingenting emot invandring oavsett vilka folkgrupper det gäller. Sedan bör man ju definitivt reglera invandringen på mer hållbara sätt och prioritera kvalitet över kvantitet. En effektivt integrerad 50-åring är värd hundra 20-åriga odågor i Rosengård, även om det inte syns i politikernas papper.
Det är tydligt att många invandrade familjer söker sig till varandra och samlas i södra Sveriges förorter. Helt förståeligt, men man bör kraftigt uppmuntra och locka invandrare att istället bosätta sig i andra delar av Sverige, där befolkningen minskar för varje år.
Som det är nu samlas ungdomsgäng och lever rövare i de trånga förorterna och får alldrig integrera sig i samhället på riktigt. Vi har sett flera undersökningar som visar på hög brottslighet och svaga resultat i skolan på dessa platser. Det blir en tydlig "vi och dom"-mentalitet som främjar utanförskap och rasism från båda håll. Skulden för detta ligger på journalister och politiker och inga andra.

Angående religion och kultur och sådant som alltid kommer på tal vid invandringsfrågor är jag osäker på vad jag ska tycka. Vill inte gå så långt som att kalla mig själv ateist, men jag ser ingen större mening i att utöva någon särskild religion när alla dess regler är skapade av tidigare makthavare, från början som ett medel att kontrollera människor. Fundamentalism däremot, är farliga grejor som inte har någonting nyttigt att tillföra i samhället och det gäller i lika hög grad fundamentalism inom kristendomen som islam. Skillnaden är dock att fundamentalistiska utövande av kristendom i Sverige minskar hela tiden medan antalet fundamentalistiska islamister växer exponentiellt i takt med att invandringen ökar. Detta är ett hot mot det fria samhället och saker såsom hedervåld, könsstympning och förföljelsen av Lars Vilks får det att isa i blodet på mig.

Svensk kultur och tradition är ett svårt samtalsämne eftersom den varierar så mycket beroende på var i Sverige man lever men ja, den svenska kulturen överlag anses vara mindre och mindre värd för varje år som går. Det är dock inte invandringen som är orsaken utan snarare massmedia, internet och televisionen.
Själv bryr jag mig inte så mycket och tror att det är oundvikligt i takt med att religiositeten minskar och folk koncenterar sig på annat. Värt att nämna är att jag även är av åsikten att man skall vara stolt över sitt land och sitt ursprung. Blir verkligt ställd varje gång jag hör polare säga "vadå stolt över sverige? jag bor ju bara här" eller när folk talar med avsmak om nationalism i samma meningar som rasism och nazism.

Vill helt enkelt bara att nackdelarna som kommer med invandringen skall kunna diskuteras fullkomligt öppet och att man inte ska behöva skydda strupen, beredd på rasistanklagelsernas hagel, varje gång man ställer sig kritisk till invandringspolitiken.  Peace out.


finns det en tl;dr?
Go Back To Svenska Topic List
Prev1234510Next
Add Reply New Topic New Poll