d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Svårast Att Sluta Röka Eller Snusa? > ...
Prev123
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 9,228
Joined: Sep 22 2010
Gold: 3,086.76
May 22 2012 08:57am
Quote (Yla123 @ 21 May 2012 22:32)
Har slutat snusa, inte särskilt svårt om man har lite.. självkontroll..

har man tillräcklig självkontroll börjar man aldrig xd
Member
Posts: 10,356
Joined: Jan 1 2009
Gold: 1.00
May 22 2012 09:35am
Quote (K1NGEN @ May 22 2012 04:57pm)
har man tillräcklig självkontroll börjar man aldrig xd


mja det är ju sant.. Dock tror jag att man saknar den i sina yngre år, då man även saknade integritet och skulle vara så häftig som möjligt för att inte bli utebliven ur gänget, hehe.

This post was edited by Yla123 on May 22 2012 09:35am
Member
Posts: 36,179
Joined: Feb 24 2009
Gold: 0.90
May 22 2012 10:09am
Quote (Yla123 @ May 22 2012 03:35pm)
mja det är ju sant.. Dock tror jag att man saknar den i sina yngre år, då man även saknade integritet och skulle vara så häftig som möjligt för att inte bli utebliven ur gänget, hehe.


jo jag har oxå slutat snusa efter 4år.......och nu ska min polare bevisa att han kan sluta röka...men han kommer med massa undanflykter hela tiden.
så ville höra om någon här inne har slutat röka
Member
Posts: 5,252
Joined: Aug 2 2008
Gold: 47.00
May 22 2012 10:53am
Intialt måste jag säga snus pga att mängden nikotin man suger i sig är större.
Men! Att röka ger ju ett snabbare nikotin intag och ett "rus" dessutom så är det en sysselsättning.

Eftersom jag själv aldrig betraktat mig som en rökare så är jag kanske inte super kvalificerad för att svara på denna fråga
Member
Posts: 5,732
Joined: Mar 22 2004
Gold: 41.00
Warn: 10%
May 22 2012 11:13am
är det inte så att många rökare är socialrökare och går ut tillsammans och röker,snusare däremot är lite mer "ensam vargar" man står ju inte direkt i en snusruta i 1 timma^^ eller hur länge man har en prilla inne.

så jag skulle nog tippa på rökning då man kanske saknar den lilla sociala biten i det hela..men det är bara vad jag tror.

This post was edited by kung_kanta on May 22 2012 11:13am
Member
Posts: 7,109
Joined: Dec 4 2010
Gold: 880.00
May 22 2012 11:22am
Rökt och snusar

Röka = kasta paketet = klart
Snusa = kasta dosan = skaka i kroppen = sova = klart

Snusar fortfarande för att jag älskar snus.

Båda går, snusa var lite svårare men ändå inte svårt.
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
May 22 2012 02:46pm
Quote (K1NGEN @ 22 May 2012 14:57)
har man tillräcklig självkontroll börjar man aldrig xd



hur tolkar du nyfikenhet med självkontroll? vi människor utvecklas på ett sånt sätt att vi är nyfikna förutom vissa unika, som fortfarande har pinnar & tarzan kallingar
Member
Posts: 27
Joined: Mar 5 2012
Gold: 0.21
May 22 2012 02:52pm
snus,cigg,röka,hasc*,tjac*,kol*,. livet leker!
Member
Posts: 36,179
Joined: Feb 24 2009
Gold: 0.90
May 22 2012 10:25pm
Quote (Elfsborg @ May 22 2012 08:52pm)
snus,cigg,röka,hasc*,tjac*,kol*,. livet leker!


du tar säkert emot k*k oxå
Member
Posts: 54
Joined: Jul 12 2009
Gold: 0.00
May 23 2012 05:32am
Vad är svårast att sluta med vodka eller whiskey?

Öl eller cider?

vitt vin eller rött vin?

herp derp derp herp det är samma drog
Go Back To Svenska Topic List
Prev123
Add Reply New Topic New Poll