d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Ny Stationär Dator, Bildskärms-problem > "no Signal Detected"
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
May 16 2012 09:33am
Quote (SpAz. @ 16 May 2012 16:00)
dela på 8-pins? det finns en sladd till som kanske medföljde grafikkortet, vet ej då jag öppnat alla kartonger o blandat ihop delar. Iaf så e den "tre-eggad", och på ena sidan e det en 8-pin som ej går o dela, och från denna skjuter det ut två korta 6-pinnare (ena verkar vara 5-pin t.o.m. då det inte är en pin i alla sex hålet utan bara av fem). Prövat med denna nu också och då satt i (6+) (2) 8-pinnarna i varje, dvs båda har (2)-delarna hängandes fritt. Men fortf "no signal detected" :/

Eller vad menar du med att dela på 8-pins till grafiken?!



Och dvi-till hdmi vad menar du i detalj (har omförvandlingssladdar här hemma ju kanske går) eller hmm? Hdmi i bildskärmen eller grafikkortet och dvi i vilken, isåfall?


ja har du hdmi i skärmen kör du ju hdmi-hdmi :P annars vga/dvi i skräm sen omvandlare till hdmi :P ? kan oxxå vara så att ditt agg inte är kraftfullt nog :)

This post was edited by Intenso8 on May 16 2012 09:35am
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
May 16 2012 09:37am
Quote (Intenso8 @ 16 May 2012 17:33)
ja har du hdmi i skärmen kör du ju hdmi-hdmi :P annars vga/dvi i skräm sen omvandlare till hdmi :P ? kan oxxå vara så att ditt agg inte är kraftfullt nog :)


Har vga, dvi och hdmi på skärmen och hdmi / dvi på grafikkortet
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
May 16 2012 10:08am
Quote (SpAz. @ 16 May 2012 17:37)
Har vga, dvi och hdmi på skärmen och hdmi / dvi på grafikkortet


provat hdmi-hdmi?
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
May 16 2012 10:47am
Quote (Intenso8 @ 16 May 2012 18:08)
provat hdmi-hdmi?

nej... men det finns alltså DVI ingångar på både skärm och grafikkort, varför ska jag då behöva hdmi :mellow:
Member
Posts: 9,228
Joined: Sep 22 2010
Gold: 3,086.76
May 16 2012 10:54am
Har du integrerad grafik på moderkortet?
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
May 16 2012 11:01am
Quote (K1NGEN @ 16 May 2012 18:54)
Har du integrerad grafik på moderkortet?


det tror jag alla moderkort har? fast kanske inte. jag har i.a.f. ingen VGA eller nån form av utgång ifrån moderkortet dessvärre....
Member
Posts: 9,228
Joined: Sep 22 2010
Gold: 3,086.76
May 16 2012 11:10am
Quote (SpAz. @ 16 May 2012 19:01)
det tror jag alla moderkort har? fast kanske inte. jag har i.a.f. ingen VGA eller nån form av utgång ifrån moderkortet dessvärre....


Imo så sticker du tlll någon polare och testar ditt grafikkort i hans/hons dator alternativt får någon polare komma med ett grafikkort och testa i din pc...och skaffa ESD-matta kostar 199kr på kjell o co.... För även om sakerna funkar så kan dom ha fått sig en jävel och du förkortar livslängden avsevärt..så ESD-skydd är att rekomendera
(nu tog jag för givet att du inte har flera stationära datorer själv)
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
May 16 2012 11:12am
Quote (K1NGEN @ 16 May 2012 19:10)
Imo så sticker du tlll någon polare och testar ditt grafikkort i hans/hons dator alternativt får någon polare komma med ett grafikkort och testa i din pc...och skaffa ESD-matta kostar 199kr på kjell o co.... För även om sakerna funkar så kan dom ha fått sig en jävel och du förkortar livslängden avsevärt..så ESD-skydd är att rekomendera
(nu tog jag för givet att du inte har flera stationära datorer själv)


esd-skydd är fett överdrivet.

jag slår mig ner och monterar bredvid ett element, med jämna mellanrum jordar jag mig genom att lägga en hand på elementet!
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
May 16 2012 11:13am
Quote (K1NGEN @ 16 May 2012 19:10)
Imo så sticker du tlll någon polare och testar ditt grafikkort i hans/hons dator alternativt får någon polare komma med ett grafikkort och testa i din pc...och skaffa ESD-matta kostar 199kr på kjell o co.... För även om sakerna funkar så kan dom ha fått sig en jävel och du förkortar livslängden avsevärt..så ESD-skydd är att rekomendera
(nu tog jag för givet att du inte har flera stationära datorer själv)


:'(
Member
Posts: 9,228
Joined: Sep 22 2010
Gold: 3,086.76
May 16 2012 11:14am
Quote (Fil @ 16 May 2012 19:12)
esd-skydd är fett överdrivet.

jag slår mig ner och monterar bredvid ett element, med jämna mellanrum jordar jag mig genom att lägga en hand på elementet!


Överdrivet? snarare underskattat som sagt prylarna kanske inte går sönder direkt men livslängden blir avsevärt mycket kortare.

E: i en riktig elektronik verkstad, är ju golvet av speciellt material så kallat ESD-golv, man använder ESD skor, man använder alltid armband osv.

This post was edited by K1NGEN on May 16 2012 11:18am
Go Back To Svenska Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll