Quote (PlaaD @ Apr 19 2012 10:04pm)
Maggio är brud, därför säljer hon.
Radiohead har sin mainpublik hos Pirateeebay liksom de flesta andra större internationella banden tippar jag på, har dock ingen koll alls på hur skivförsäljning funkar nu då jag inte köpt ett album sen Linkin Park ft Jay-Z

Nya trenden är att istället för att massproducera en cd och sälja massor av ex (det funkar inte) släpper man ett fåtal låtar i taget i svinlimiterade vinylupplagor och kör resten digitalt man får inte iväg några kvantieter men man tar mer betalt per låt
Detta gör att andrahandspriserna på stora släpp blir helt bisarra.
här är ett bra exempel:
