d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Rebecca Black *2
Prev123
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 19 2012 03:33pm
Quote (PlaaD @ Apr 19 2012 10:04pm)
Maggio är brud, därför säljer hon.
Radiohead har sin mainpublik hos Pirateeebay liksom de flesta andra större internationella banden tippar jag på, har dock ingen koll alls på hur skivförsäljning funkar nu då jag inte köpt ett album sen Linkin Park ft Jay-Z :lol:


Nya trenden är att istället för att massproducera en cd och sälja massor av ex (det funkar inte) släpper man ett fåtal låtar i taget i svinlimiterade vinylupplagor och kör resten digitalt man får inte iväg några kvantieter men man tar mer betalt per låt

Detta gör att andrahandspriserna på stora släpp blir helt bisarra.

här är ett bra exempel:



Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Apr 19 2012 03:33pm
Btw nån som märkt, nånstans i slutet typ, 2:nånting så blir videon (aka när de sjunger) osynkat med ljudet.
Member
Posts: 14,513
Joined: Apr 3 2008
Gold: 15.00
Apr 19 2012 03:37pm
Quote (Svartermetalisk @ 19 Apr 2012 20:30)
Lol jag tycker hon till höger är galet snygg :D

Detta är riktig öroncancer dock, fyfan


Ja spik, hon är vacker! :D
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Apr 19 2012 03:37pm
Quote (Svartermetalisk @ 19 Apr 2012 23:33)
Nya trenden är att istället för att massproducera en cd och sälja massor av ex (det funkar inte) släpper man ett fåtal låtar i taget i svinlimiterade vinylupplagor och kör resten digitalt man får inte iväg några kvantieter men man tar mer betalt per låt

Detta gör att andrahandspriserna på stora släpp blir helt bisarra.

här är ett bra exempel:

http://img801.imageshack.us/img801/8973/skrillexl.png


545$ för en jävla Skrillex Vinyl? Skivhelvetet är inte ens 1 år gammalt och det känns som dubstep inte borde låta så bra på vinyl som rock etc...
Member
Posts: 162
Joined: Sep 13 2010
Gold: 0.00
Apr 19 2012 03:38pm
jag gillade den
Member
Posts: 19,016
Joined: Apr 27 2006
Gold: 0.00
Apr 19 2012 04:01pm
HAHAHAHHAHAHAHAHAH

LOL 10/10! HAHAHAH

Stämmer ju perfekt xD
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Apr 19 2012 04:44pm
Quote (Litttle_Brother @ 19 Apr 2012 22:27)
Maggio är väl inget one hit wonder?!

Eller du kanske inte menade de?!


Nice.
Go Back To Svenska Topic List
Prev123
Add Reply New Topic New Poll