d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Fet Fråga Till Alla Som Har Gått Lumpen
Prev123
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 9,228
Joined: Sep 22 2010
Gold: 3,086.76
Apr 5 2012 11:42am
Quote (n1ghtm4r3 @ 5 Apr 2012 19:33)
Nej du måste inte binda dig, när jag började skrev jag på ett kontrakt för 8 år. man får i försvarsmakten nuförtiden bara jobba max 8år + 4år, med en period emellan där man måste vara civil innan man får jobba 4 år till.



Lol! U jelly? Du verkar ju inte direkt veta vad det innebär att jobba inom försvarsmakten :D
e: eftersom du fortfarande tror att de finns lumpen numera visar ju bara hur lite koll du har. Lumpen försvann för 2 år sedan


en fråga!

du kan inte neka till att göra utlandstjänst?

This post was edited by K1NGEN on Apr 5 2012 11:42am
Member
Posts: 82,425
Joined: Apr 29 2005
Gold: 84,434.57
Trader: Trusted
Apr 5 2012 11:50am
Quote (K1NGEN @ 5 Apr 2012 19:42)
en fråga!

du kan inte neka till att göra utlandstjänst?


Nej du kan inte neka till att göra utlandstjänst, det står i kontraktet att ska förbandet iväg och de behöver din kompetens så måste du följa med.
De som inte är villiga att gå med på det får sparken.

e: Vi kommer att åka till Afghanistan nu i November en sväng

This post was edited by n1ghtm4r3 on Apr 5 2012 11:50am
Member
Posts: 50,846
Joined: Aug 11 2008
Gold: 7,531.00
Apr 5 2012 02:05pm
Quote (n1ghtm4r3 @ 5 Apr 2012 18:30)
This

Men för att besvara din fråga.
Det finns ingenting som heter Lumpen/Värnplikt längre. Om du vill hålla på med något alls inom försvarsmakten och i gröna militär kläder så antingen joinar du Hemvärnet ( rofl ) eller så kan du jobba inom Försvaret som antingen GSS/T eller GSS/K. GSS/T är tidvis tjänstgörande och de kan vara olika förband som söker sådant folk, t.ex så sökte vårt förband det nu inför CR12 i Norge eftersom vår pluton åkte till Frankrike så behövdes det mer folk till Norge.

GSS/K är att du blir anställd inom försvaret då. Men först för att överhuvudtaget du skall få bli anställd något förband i Sverige måste du först ha genomfört 3 månaders GMU ( Grundläggande Militär Utbildning )
Men bara för att du gör din GMU på ett visst förband, så hindrar det inte dig från att söka till kanske andra förband i Sverige. Men om du är sugen på ett specifikt förband t.ex P7 i Skåne så kan de ju vara bra att du genomför din GMU där för då har de ju lite mer koll på dig och vet vad du går för :)

Haru mer frågor så bara skicka ett PM!


Alright, tack. Tråkigt att det inte är så längre.. Hade kanske velat gå ju :(
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
Apr 5 2012 04:44pm
Läsa eller se dokunentärer av Noam Chomsky och vapenvägra > lumpen / värnplikt osv.
Spring inte de rikas ärenden... det klarar dom själva
Go Back To Svenska Topic List
Prev123
Add Reply New Topic New Poll