Quote (berhemuli @ Mar 20 2012 02:19pm)
Var du på något för-besök 1år innan? eller gick du bara in och fick göra "direkt" ?
+var det så smart att göra detta innan sommarn då man lär vara ljudkänslig 3månader framåt enligt vad jag läst/hört? att smartast är att göra på hösten..
dock najs såklart o se bra i sommar redan

jag var på 1besök först för att se om ja fick göra operation.(första besöker var för 1månad sen typ) så allt har gått fort
det såg bra ut.
sen skulle jag vara utan linser i 5dagar innan ja fick göra nästa besök, och då ser dom hur ögonen "mår" utan linser. o då avgör dom även om ja får göra operationen.
sen fick ja boka tid för operation.
så om man använder glasögon istället för linser så behöver man ju bara göra ett besök, o sen operation.
sen det där med ljuskänslighet är olika från person till person sa dom. och även beroende på vad du gör för operation.
jag gjorde den nyaste operation(fs-lasik) så slipper man vara sjukskriven i en vecka, om allt går som det ska så är ja på jobbet redan imorgon
FS-LASIK
Memiras FS-LASIK är en vidareutveckling av vår redan trygga och säkra LASIK behandling. Skillnaden är att man med FS-LASIK metoden använder dubbla lasersystem. Denna typ av ögonlaseroperation är den mest skonsamma för ögat eftersom locket kan göras tunnare, jämnare och mer individuellt anpassat, detta på grund av att locket till skillnad från en vanlig LASIK behandling görs med laser istället för med ett mekaniskt instrument. Vid FS-LASIK görs ett lock i hornhinnan med hjälp av en laserstråle. Du känner ett lätt tryck mot ögat och synen reduceras i ca 10–15 sekunder. Locket viks åt sidan och lasern formar om den främre delen av ögat så att synfelet korrigeras. Därefter läggs locket på plats och fäster snabbt. Behandlingen är snabb och smärtfri och de flesta kan arbeta och köra bil redan dagen efter behandlingen med bra syn. En dag efter din operation kommer du på uppföljande kontroll.
FS-LASIK är vår standardmetod då det är den säkraste behandlingsmetoden för de flesta av våra kunder.