d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Operation Om 45min > Ya
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 36,179
Joined: Feb 24 2009
Gold: 0.90
Mar 20 2012 08:16am
Quote (CraZeeY @ Mar 20 2012 02:13pm)
kommer till kvällen ^^ Farsan kände knappt något heller tills han skulle sova :P Yeah, brillor får du ha i ett par dagar tror jag ^^


men vad gjorde han för operation då?

finns ju typ 5olika :)


Quote (berhemuli @ Mar 20 2012 02:13pm)
sweet! Härligt att det gick bra, man hör ju om misslyckanden.. Kanske droppar tillbaka o pmmar dig när jag närmar mig att göra det på allvar..



bara att hojta, det är lätt värt det!
Member
Posts: 33,170
Joined: Nov 8 2008
Gold: 13.90
Mar 20 2012 08:18am
Låter härligt!

Skönt att det gick bra också.
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Mar 20 2012 08:19am
Quote (MartinS @ 20 Mar 2012 16:16)
men vad gjorde han för operation då?

finns ju typ 5olika :)





bara att hojta, det är lätt värt det!


Var du på något för-besök 1år innan? eller gick du bara in och fick göra "direkt" ?
+var det så smart att göra detta innan sommarn då man lär vara ljudkänslig 3månader framåt enligt vad jag läst/hört? att smartast är att göra på hösten..
dock najs såklart o se bra i sommar redan :D

This post was edited by berhemuli on Mar 20 2012 08:21am
Member
Posts: 36,179
Joined: Feb 24 2009
Gold: 0.90
Mar 20 2012 08:27am
Quote (berhemuli @ Mar 20 2012 02:19pm)
Var du på något för-besök 1år innan? eller gick du bara in och fick göra "direkt" ?
+var det så smart att göra detta innan sommarn då man lär vara ljudkänslig 3månader framåt enligt vad jag läst/hört? att smartast är att göra på hösten..
dock najs såklart o se bra i sommar redan :D



jag var på 1besök först för att se om ja fick göra operation.(första besöker var för 1månad sen typ) så allt har gått fort
det såg bra ut.
sen skulle jag vara utan linser i 5dagar innan ja fick göra nästa besök, och då ser dom hur ögonen "mår" utan linser. o då avgör dom även om ja får göra operationen.
sen fick ja boka tid för operation.

så om man använder glasögon istället för linser så behöver man ju bara göra ett besök, o sen operation.


sen det där med ljuskänslighet är olika från person till person sa dom. och även beroende på vad du gör för operation.

jag gjorde den nyaste operation(fs-lasik) så slipper man vara sjukskriven i en vecka, om allt går som det ska så är ja på jobbet redan imorgon



FS-LASIK

Memiras FS-LASIK är en vidareutveckling av vår redan trygga och säkra LASIK behandling. Skillnaden är att man med FS-LASIK metoden använder dubbla lasersystem. Denna typ av ögonlaseroperation är den mest skonsamma för ögat eftersom locket kan göras tunnare, jämnare och mer individuellt anpassat, detta på grund av att locket till skillnad från en vanlig LASIK behandling görs med laser istället för med ett mekaniskt instrument. Vid FS-LASIK görs ett lock i hornhinnan med hjälp av en laserstråle. Du känner ett lätt tryck mot ögat och synen reduceras i ca 10–15 sekunder. Locket viks åt sidan och lasern formar om den främre delen av ögat så att synfelet korrigeras. Därefter läggs locket på plats och fäster snabbt. Behandlingen är snabb och smärtfri och de flesta kan arbeta och köra bil redan dagen efter behandlingen med bra syn. En dag efter din operation kommer du på uppföljande kontroll.

FS-LASIK är vår standardmetod då det är den säkraste behandlingsmetoden för de flesta av våra kunder.


Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Mar 20 2012 08:32am
Quote (MartinS @ 20 Mar 2012 16:27)
jag var på 1besök först för att se om ja fick göra operation.(första besöker var för 1månad sen typ) så allt har gått fort
det såg bra ut.
sen skulle jag vara utan linser i 5dagar innan ja fick göra nästa besök, och då ser dom hur ögonen "mår" utan linser. o då avgör dom även om ja får göra operationen.
sen fick ja boka tid för operation.

så om man använder glasögon istället för linser så behöver man ju bara göra ett besök, o sen operation.


sen det där med ljuskänslighet är olika från person till person sa dom. och även beroende på vad du gör för operation.

jag gjorde den nyaste operation(fs-lasik) så slipper man vara sjukskriven i en vecka, om allt går som det ska så är ja på jobbet redan imorgon



FS-LASIK

Memiras FS-LASIK är en vidareutveckling av vår redan trygga och säkra LASIK behandling. Skillnaden är att man med FS-LASIK metoden använder dubbla lasersystem. Denna typ av ögonlaseroperation är den mest skonsamma för ögat eftersom locket kan göras tunnare, jämnare och mer individuellt anpassat, detta på grund av att locket till skillnad från en vanlig LASIK behandling görs med laser istället för med ett mekaniskt instrument. Vid FS-LASIK görs ett lock i hornhinnan med hjälp av en laserstråle. Du känner ett lätt tryck mot ögat och synen reduceras i ca 10–15 sekunder. Locket viks åt sidan och lasern formar om den främre delen av ögat så att synfelet korrigeras. Därefter läggs locket på plats och fäster snabbt. Behandlingen är snabb och smärtfri och de flesta kan arbeta och köra bil redan dagen efter behandlingen med bra syn. En dag efter din operation kommer du på uppföljande kontroll.

FS-LASIK är vår standardmetod då det är den säkraste behandlingsmetoden för de flesta av våra kunder.


låter schysst, jag har ju glasögon så.. ska kolla närmare på hösten.. betalade du allt på en gång eller kunde man köra nån delbetalning? vart gjorde du? kostade fs-lasik mer än den andra? gjorde det ont eller kändes bara obehagligt?

Massa frågor, men så blir det ibland.. :D
Member
Posts: 36,179
Joined: Feb 24 2009
Gold: 0.90
Mar 20 2012 08:35am
Quote (berhemuli @ Mar 20 2012 02:32pm)
låter schysst, jag har ju glasögon så.. ska kolla närmare på hösten.. betalade du allt på en gång eller kunde man köra nån delbetalning? vart gjorde du?  kostade fs-lasik mer än den andra?  gjorde det ont eller kändes bara obehagligt?

Massa frågor, men så blir det ibland.. :D


ja fick låna cash av en släktin, ville inte ta lån. man kan även ta räntefri avbetalning genom memira om man är över 20. fyller om 2 månader :P
ja får en faktura på min mail idag eller imorgon.

fs lasik kostar 37.000
vanliga lasik kostar 29.000 tror ja(men då måste du sova i 3dagar efterår, man får sömntabbisar)


det kändes inget under operation, efteråt så känns det som du har full med lök o ögonen :)

om du går in på memiras hemsida så står allt som man vill veta






visst 37.000 är en ganska fet summa. men ja pröjsar 400 i månaden för linser så.....

This post was edited by MartinS on Mar 20 2012 08:38am
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Mar 20 2012 08:39am
Quote (MartinS @ 20 Mar 2012 16:35)
ja fick låna cash av en släktin, ville inte ta lån. man kan även ta räntefri avbetalning genom memira om man är över 20. fyller om 2 månader :P
ja får en faktura på min mail idag eller imorgon.

fs lasik kostar 37.000
vanliga lasik kostar 29.000 tror ja(men då måste du sova i 3dagar efterår, man får sömntabbisar)


det kändes inget under operation, efteråt så känns det som du har full med lök o ögonen :)

om du går in på memiras hemsida så står allt som man vill veta


okey, lär ju ta avbetalning isåfall.. är 23 så det är inga problem.. lasik på 29k låter rimligare men man vill ju inte ta billigare om det ger sämre effekt.. sova i 3dagar är inga problem, jag gillar o sova. haha.. :P

Tackar för info, ska kolla närmare runt augusti/september!
Member
Posts: 24,800
Joined: Dec 4 2007
Gold: 1,337.00
Mar 20 2012 09:07am
min mamma är ögonläkare, hon säger att memira är skit och att de gör operationer på folk som inte bör göra operation etc etc
bra att det gick bra för dig iaf
Member
Posts: 36,179
Joined: Feb 24 2009
Gold: 0.90
Mar 20 2012 09:08am
Quote (R4mses @ Mar 20 2012 03:07pm)
min mamma är ögonläkare, hon säger att memira är skit och att de gör operationer på folk som inte bör göra operation etc etc
bra att det gick bra för dig iaf


ok hehe, ja har bara hört bra från memira, och alla som ja känner har det gått bra för
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Mar 20 2012 09:11am
Quote (MartinS @ 20 Mar 2012 16:08)
ok hehe, ja har bara hört bra från memira, och alla som ja känner har det gått bra för


Grattis! :)
Go Back To Svenska Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll