Quote (Nickeee @ 30 Nov 2011 19:39)
Brand i Jokkmokks korvfabrik
Publicerat: måndag 28 november kl 22:34 , Nyheter P4 Norrbotten
Det började brinna i rökeriet hos Jokkmokks korv- och rökeri under måndagskvällen. Branden fick fäste i taket och de anställda började skotta snö i ett försök att hindra elden.
Brandmän från både Jokkmokk och Vuollerim ryckte ut och kunde hjälpa till att begränsa elden. Vid 22.30-tiden, ett par timmar efter larmet, var elden under kontroll.
Det är oklart vad som orsakat branden.(kan tillägga att det var en ugn som hade fått sig nå knas för sig och börjat elda vägen sen spred det sig.)
tur att man har en ring i kyln
väldigt passande med att denna tråden kom upp, man kan nästan tro att någon här har planerat något ? ^^