Quote (orvar174 @ 24 Jul 2011 20:46)
Låter riktigt jobbigt :/
vad jobbade du som?
se om du kan få ett jobb på en livsmedelsaffär
brukar väl vara ganska lätt ändå?
e/ ahh, ser att du jobbade på ett café
well, du kanske kan åka skidor eller något o ge ut lektioner till småttingar?
eller kanske kan spela nåt instrument så du kan ge privat lektioner?
Detta, testa jobb på matvaruaffär typ, jag jobbar på sån butik nu, man tjänar ändå hyfsat när man jobbar kväll o helg.
Quote (Simon @ 24 Jul 2011 21:58)
tack för stödet alla, hade inte förväntat mig tbh

ni är grymma!
det ordnar sig för mig. har en känsla att om ett halvår så kommer jag se tillbaka på detta som om det vore ett av de bästa valen jag gjort i mitt liv

imorgon är det sista dagen, 8 timmar, lär inte få äta eller nånting. med lite tur så skickar dom hem mig direkt, tror inte ens dom kommer kolla mig i ögonen. på tisdag börjar det, 100% fokus att fixa nytt jobb. ska även sticka och ta reda på om jag får komma in på komvux till höstterminen om det inte är försent. ska även anmäla mig på arbetsförmedlingen och KANSKE dra till soc, om jag törs.
Redan nu säger jag att det är ett väldigt bra val.
Aj, morgon dagen lär blir jobbig, men stå på dig!!
OKej om du inte är medlem på Arbetsförmedligen redan (vilket var lite synd), så kommer det ta 3 månader innan du får "Komma in" och få aktivitetsstöd och det.
Quote (Simon @ 24 Jul 2011 22:28)
den enda släktingen jag skulle kunna bo hos tills vidare är morsan men det är verkligen sista utvägen. hon är helt utbränd, jobbar som en dåre, har några hästar och en av dom krånglar som fan, hundar som håller på att dö, vattenskadat kök som hon håller på att riva ut. så är hon helt ensam med allt det där :/ sa till henne att hon får ge fan i att oroa sig över mig nu för jag klarar mig, och att hon måste varva ner. men hon stöder också mitt val som tur är.
kan ju dra runt till telemarketingföretag om det krisar
Hmm, oj, det lät inte så bra.
Ingen kompis som du kan bo några månader hos iaf?
Så ni kan dela på en etta-två? Om det gå bra för han/hon, blir ju inte så dyrt för dig heller då.
This post was edited by Litttle_Brother on Jul 24 2011 02:31pm