d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Jag Har Sabbat Mitt Liv För Typ Fjärde Gången
Prev123456Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 4,611.00
Jul 24 2011 12:46pm
Låter riktigt jobbigt :/

vad jobbade du som?

se om du kan få ett jobb på en livsmedelsaffär

brukar väl vara ganska lätt ändå?

e/ ahh, ser att du jobbade på ett café

well, du kanske kan åka skidor eller något o ge ut lektioner till småttingar?

eller kanske kan spela nåt instrument så du kan ge privat lektioner?

This post was edited by orvar174 on Jul 24 2011 12:47pm
Member
Gold: 30.10
Jul 24 2011 12:52pm
privata särlektioner kanske? ;-)

privatlektionerk räver talang och att folk tror på en. det är inte mkt pengar i det ö.h.t

åka skidor är ju bra pröjs... kanske kostar lit att starta igång ~.~

bästa du kan göra är väl att gå till soc och säga fuck livet och fixa skiten
Member
Gold: 0.00
Jul 24 2011 01:58pm
tack för stödet alla, hade inte förväntat mig tbh :angel:
ni är grymma!

det ordnar sig för mig. har en känsla att om ett halvår så kommer jag se tillbaka på detta som om det vore ett av de bästa valen jag gjort i mitt liv :P
imorgon är det sista dagen, 8 timmar, lär inte få äta eller nånting. med lite tur så skickar dom hem mig direkt, tror inte ens dom kommer kolla mig i ögonen. på tisdag börjar det, 100% fokus att fixa nytt jobb. ska även sticka och ta reda på om jag får komma in på komvux till höstterminen om det inte är försent. ska även anmäla mig på arbetsförmedlingen och KANSKE dra till soc, om jag törs.
Member
Gold: 4,611.00
Jul 24 2011 02:17pm
Quote (Simon @ Jul 24 2011 08:58pm)
ni är grymma!

det ordnar sig för mig. har en känsla att om ett halvår så kommer jag se tillbaka på detta som om det vore ett av de bästa valen jag gjort i mitt liv :P
imorgon är det sista dagen, 8 timmar, lär inte få äta eller nånting. med lite tur så skickar dom hem mig direkt, tror inte ens dom kommer kolla mig i ögonen. på tisdag börjar det, 100% fokus att fixa nytt jobb. ska även sticka och ta reda på om jag får komma in på komvux till höstterminen om det inte är försent. ska även anmäla mig på arbetsförmedlingen och KANSKE dra till soc, om jag törs.

Go for it :)
Member
Gold: 30.10
Jul 24 2011 02:20pm
Quote (Simon @ Jul 24 2011 08:58pm)
ni är grymma!

tro mig, soc registrerar alltq
Member
Gold: 2,069.00
Jul 24 2011 02:22pm
Quote (Simon @ 24 Jul 2011 19:17)
sa upp mig idag, slutar imorgon. anledningen till att jag inte berättade för chefen för flera veckor sedan var för att jag har varit rädd för att jag skulle bli blåst på lönen om jag skulle göra så. enligt ryktena på stan så gör mina chefer så. stod och skrek med han i 20 min innan jag lära kuta till bussen.

så nu har jag 0 inkomst och en lgh med 3 månaders uppsägningstid (kanske 3500/månad om jag räknar med el+internet) samt en telefon med lite mer än ett år kvar att betala på... fan jag som skulle bli utskriven från kronofogden nu i vinter, pallar inte hamna där igen! vet inte om jag törs gå till soc heller då jag har en skuld på soc i grannstaden.

hur kommer det att gå för mig?
ni behöver inte berätta för mig att jag är en idiot som säger upp mig, och hur tacksam jag ska vara över att få jobba. herregud det ska inte gå till så som det gör på det där stället, jag har jobbat med hjärnskakning, jag har jobbat VARJE dag en månad, jag har varit sjuk 3ggr på 1,5 år och chefen skrek på mig att jag ljög sist jag var så sjuk så jag inte kunde ta mig upp ur sängen, min kollega fick sparken för att hon var sjuk när det var soligt väder så de inte trodde på henne... listan kan göras hur jävla lång som helst :)

jag bor hellre i ett tält i skogen än jobba kvar där :)

Du är inte en idiot som säger upp dig, din chef är en jävla idiot/den/dem som nu bestämmer och har hand om det där. Jag skulle sagt upp mig och skitit totalt i jobbet om det var "dåliga arbetsförhållande". Hatar när det är så.
Nej bra att du inte stannade dära. Om du är med i Arbetsförmedlingen så får du ju lite pengar varje månad medans du söker jobb (det fick jag också innan jag jobbade) så det kanske skulle vara nåt för dig? Det räcker dock inte för hyra el o mat o allt om du bor själv men.
Nä man ska fan inte jobba under taskiga arbetsförhållande, det lilla som du skrev så verkar det ju helt åt helvete dåligt. Hahah min mor skulle varit där, hon hade slått chefen på käften, (lol) om hon hade haft sånt dåligt arbetsklimat.

Bra att du sa upp dig iaf, och som du säkert vet se till från början på nästa jobb att allt ser bra ut och att du får anställningsbevis och sådant.

Member
Gold: 15.00
Jag vet inte hur din familjesituation ser ut, men om jag hade varit i din sits hade jag nog tagit en paus och börjat om på "nytt".
Med andra ord, flytta hem till dina föräldrar/mormor förutsatt att dina föräldrar nu är i livet.
Member
Gold: 1,337.00
dra inte till soc, skit i komvux och fixa ett jobb inom it?
eller har jag missat något
Member
Gold: 0.00
Jul 24 2011 02:28pm
Quote (Alphabetz @ 24 Jul 2011 22:22)
Jag vet inte hur din familjesituation ser ut, men om jag hade varit i din sits hade jag nog tagit en paus och börjat om på "nytt".
Med andra ord, flytta hem till dina föräldrar/mormor förutsatt att dina föräldrar nu är i livet.

den enda släktingen jag skulle kunna bo hos tills vidare är morsan men det är verkligen sista utvägen. hon är helt utbränd, jobbar som en dåre, har några hästar och en av dom krånglar som fan, hundar som håller på att dö, vattenskadat kök som hon håller på att riva ut. så är hon helt ensam med allt det där :/ sa till henne att hon får ge fan i att oroa sig över mig nu för jag klarar mig, och att hon måste varva ner. men hon stöder också mitt val som tur är.
kan ju dra runt till telemarketingföretag om det krisar
Member
Gold: 2,069.00
Jul 24 2011 02:29pm
Quote (orvar174 @ 24 Jul 2011 20:46)
Låter riktigt jobbigt :/

vad jobbade du som?

se om du kan få ett jobb på en livsmedelsaffär

brukar väl vara ganska lätt ändå?

e/ ahh, ser att du jobbade på ett café

well, du kanske kan åka skidor eller något o ge ut lektioner till småttingar?

eller kanske kan spela nåt instrument så du kan ge privat lektioner?

Detta, testa jobb på matvaruaffär typ, jag jobbar på sån butik nu, man tjänar ändå hyfsat när man jobbar kväll o helg.

Quote (Simon @ 24 Jul 2011 21:58)
ni är grymma!

Redan nu säger jag att det är ett väldigt bra val.
Aj, morgon dagen lär blir jobbig, men stå på dig!!
OKej om du inte är medlem på Arbetsförmedligen redan (vilket var lite synd), så kommer det ta 3 månader innan du får "Komma in" och få aktivitetsstöd och det.

Quote (Simon @ 24 Jul 2011 22:28)
den enda släktingen jag skulle kunna bo hos tills vidare är morsan men det är verkligen sista utvägen. hon är helt utbränd, jobbar som en dåre, har några hästar och en av dom krånglar som fan, hundar som håller på att dö, vattenskadat kök som hon håller på att riva ut. så är hon helt ensam med allt det där :/ sa till henne att hon får ge fan i att oroa sig över mig nu för jag klarar mig, och att hon måste varva ner. men hon stöder också mitt val som tur är.
kan ju dra runt till telemarketingföretag om det krisar

Hmm, oj, det lät inte så bra.

Ingen kompis som du kan bo några månader hos iaf?

Så ni kan dela på en etta-två? Om det gå bra för han/hon, blir ju inte så dyrt för dig heller då.

This post was edited by Litttle_Brother on Jul 24 2011 02:31pm
Go Back To Svenska Topic List
Prev123456Next
Add Reply New Topic New Poll