Quote (Svartermetalisk @ 24 Jul 2011 01:00)
en aning ^
Du och flera andra på detta forumet verkar tro att samhället som stort kommer fungera bättre om droger är legala så nog finns det ett kunskapsproblem alltid, den ligger inte hos samhället dock.
Din utopiska ide om att alla är herrar över sig själva är jättefin i teorin men fungerar inte rent praktiskt i stater som har social-liberalt styre.
Din average heroinist t.ex samhället runt en miljon kronor årligen, lagstiftning som garanterat ser till att vi får fler missbrukare kan inte appliceras därför att det blir alldeles för dyrt.
Det du säger gäller kanske inte heroin och jag vet att någon kommer säga att CB inte är en inköpsport men om även det saknar verklighetsförankring.
Jag kommer inte orka dra legaliserings diskussionen speciellt långt idag eftersom jag umgicks med 3 cb rökare igår så jag tror jag stannar här.
@ din edit: Det smidigaste sättet att inte hamna i skiten är att inte ta droger, förstår inte hur du "hjälper människor" genom att släppa loss droger som garanterat kommer förstöra massor av människors tillvaro.
vart har jag sagt att jag tycker att droger ska vara legala?

alla ÄR herrar över sig själva, get over it. spelar ingen roll vad man försöker trycka i folk så finns den fria viljan och det fria tänkandet ALLTID där (den dagen den inte finns där hoppas jag att en fet jävla komet kolliderar med jorden så att mänskligheten går under). mindre hos vissa personer, mer hos andra.
att cb kan vara en inkörsport kan jag inte förneka, men det är samma sak där, det är STOR skillnad mellan droger. hade folk haft lite mer vett gällande droger så hade det där också funkat bättre. man måste kunna sätta gränser. nu sitter jag inte och tycker att cb är en kanonbra drog som alla borde prova, så var det sagt.
@din @ din edit: än en gång, VART har jag nämnt att man ska "släppa loss"/legalisera droger?
jag är inte den som går runt i rastafärgade kläder med bob marley-tryck och sprayar "legalize it" taggar över hela staden, men all heder åt dessa människor.
e: lol att jag var STENSÄKER på att amy winehouse var 50+, så var hon 27 ;PppPPppp
This post was edited by Simon on Jul 23 2011 05:10pm