Quote (Svartermetalisk @ 16 Jul 2011 03:38)
Det blir aldrig 1,000,000,000 för dom som odlar, dom säljer för kanske en % av den summan.
Dom som smugglar över tar asmycket av pengarna, sen ska det styckas i kilon som säljs till någon ganska högt upp, sen styckas det i 100 gram som säljs längre ner, sen styckas det i femmor som säljs ännu längre ner.
Det är inte så att att ett fåtal personer delar 1,000,000,000.
precis! en hel industri i egentlig mening.
Men jag tycker det låter väldigt lite med tanke på storleken att de "bara" får ut 150 ton. Tror på bra mycket mer, och en del lär kunna gå till hasch som inte är buds osv osv.
marknadsvärdet på 150ton på gatan e mer än siffran som nämndes som värde, btw. 150ton på gatan är säg 100kr per g i sverige. Låt oss anta att det skulle till något närmare land och därav typ värt 80kr per G för o va sjyssta.
gångra 150 x 1000 x 1000 och man får 15miljarder. sen gångra det med 100kr = 1500 miljarder kr ^^
edit: det ska vara 120 ton inte 150, så rätt mkt mindre värt men fortfarande sjukt många miljarder.
Omsättningen kommer o andra sidan delas upp på personer ända ner till sista kran-nivå, dvs kränga ett hägge i femmor i princip. men de högsta i pyramiden är definitivt ekonomiskt oberoende, antagligen någon drogliga i mexico, tunga organisationer i princip..
edit: reserverar mig för att jag hört helt fel. vet inte vad jag pratar om, tyckte mest de va kul o käka menthos och flumma, är stenad
This post was edited by SpAz. on Jul 15 2011 09:49pm