d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Peace And Love Festival
Prev123457Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 1,506.69
Jun 28 2011 12:04pm
Quote (SpAz. @ Jun 28 2011 05:49pm)
måste bara vara pessimisten (som vanligt) och fråga, är det verkligen värt det? jag har aldrig förstått hur man kan vilja vara funktionär på en festival, vare sig de e P&L eller hultan eller roskilde eller Arvika?
Du jobbar väl största delen av din vakna tid, dvs kan inte festa knulla det som festival är utöver musiken förstås. Musiken kan man väl inte alltid se heller? eller vad gör man som funktionär?
En biljett kostar 1,8 ny och mer på blocket förstås. Jobba i tre daggar och få 1,8 känns inte värt, när ens polare springer och härjar? eller har jag fel? :P

Kul hur som helst, Deadmau5 kommer ju dit... lite avis. Synd att dom inte har Portishead också, som ska till Roskilde så dom borde bokat dom på nåt sätt! då hade dem haft Sveriges bästa lineup. Fast de har dom nog nu ocså iofs

Okeiii
Member
Gold: 1.00
Jun 28 2011 02:30pm
been there, done that :(

bor i borlänge så går alltid på p&l :rolleyes:

edit: aldrig jobbat där

har även hört att iron maiden är den hemliga artisten på p&l :P

This post was edited by Pitpro on Jun 28 2011 02:33pm
Member
Gold: 0.00
Jun 29 2011 12:46pm
Quote (Pitpro @ 28 Jun 2011 22:30)
been there, done that :(

bor i borlänge och tar den i prutten if need (_._)

too much information

This post was edited by xpd-trader on Jun 29 2011 12:46pm
Retired Moderator
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Jul 3 2011 05:13am
Quote (SpAz. @ Jun 28 2011 07:49pm)
måste bara vara pessimisten (som vanligt) och fråga, är det verkligen värt det? jag har aldrig förstått hur man kan vilja vara funktionär på en festival, vare sig de e P&L eller hultan eller roskilde eller Arvika?
Du jobbar väl största delen av din vakna tid, dvs kan inte festa knulla det som festival är utöver musiken förstås. Musiken kan man väl inte alltid se heller? eller vad gör man som funktionär?
En biljett kostar 1,8 ny och mer på blocket förstås. Jobba i tre daggar och få 1,8 känns inte värt, när ens polare springer och härjar? eller har jag fel? :P

Kul hur som helst, Deadmau5 kommer ju dit... lite avis. Synd att dom inte har Portishead också, som ska till Roskilde så dom borde bokat dom på nåt sätt! då hade dem haft Sveriges bästa lineup. Fast de har dom nog nu ocså iofs

Jag valde säkerhet och fick stå i diket under dem största artisterna (Framför scenen).
Stod under en jävla massa band och har aldrig haft så roligt to be honest.

Kings Of Leon och Social Distorstion var bara två utav dem stora härliga banden jag fick stå 2 meter ifrån.
Member
Gold: 2,310.27
Jul 3 2011 11:57am
mådde fan skit efter deadmau5, fick ett x antal armbågar i ansiktet och kläderna var våta av svett.
hade köat rätt länge för att komma långt fram, slutade med att jag orkade ungefär 10 minuter i gröten, drog mig utåt.

det var den enda nackdelen, men det var en riktigt fet jävla konsert även om jag inte är en jättestor fan av housemusik på festival, passar bättre i klubbar.
bara återstå att se pendulum nu.

köade 3 timmar innan 30 seconds to mars (anledningen till att jag åkte till P&L 2011) och hamnade i princip fem meter ifrån scenen, så långt fram man kunde.
blev riktigt gött drag och jared leto var en gud :thumbsup: .

bangade bob dylan (är inget stort fan sigh), gick på adams ray istället, tyckte att han presterade riktigt bra.
de fick ett ljudfel under avslutningslåten (gubben i lådan), men det spelade ingen roll för alla i publiken sjöng hela låten utan någon musik igång.

väntade sedan några minuter sen sjöng adams-ray låten igen.

band som jag missade pga tidsbrist men hade velat se var bl a bad religion, strokes, jessie j (inställt), jimmy eat world.
Retired Moderator
Jul 3 2011 12:02pm
Quote (ImoK @ Jul 3 2011 07:57pm)
mådde fan skit efter deadmau5, fick ett x antal armbågar i ansiktet och kläderna var våta av svett.
hade köat rätt länge för att komma långt fram, slutade med att jag orkade ungefär 10 minuter i gröten, drog mig utåt.

det var den enda nackdelen, men det var en riktigt fet jävla konsert även om jag inte är en jättestor fan av housemusik på festival, passar bättre i klubbar.
bara återstå att se pendulum nu.

köade 3 timmar innan 30 seconds to mars (anledningen till att jag åkte till P&L 2011) och hamnade i princip fem meter ifrån scenen, så långt fram man kunde.
blev riktigt gött drag och jared leto var en gud  :thumbsup: .

bangade bob dylan (är inget stort fan sigh), gick på adams ray istället, tyckte att han presterade riktigt bra.
de fick ett ljudfel under avslutningslåten (gubben i lådan), men det spelade ingen roll för alla i publiken sjöng hela låten utan någon musik igång.

väntade sedan några minuter sen sjöng adams-ray låten igen.

band som jag missade pga tidsbrist men hade velat se var bl a bad religion, strokes, jessie j (inställt), jimmy eat world.

Låter fint! :)
Bangade också Bob dylan.
Men en sak förstår ja inte, vadå 5 meter som närmast ;) ?
Member
Jul 3 2011 12:04pm
tihi ^^ får se om jag orkar biffa till mig inför nästa år o söka safety funktionär.

orkar inte städa bajs om man ska jobba där.
Retired Moderator
Jul 3 2011 12:05pm
Quote (ImoK @ Jul 3 2011 08:04pm)
tihi ^^ får se om jag orkar biffa till mig inför nästa år o söka safety funktionär.

orkar inte städa bajs om man ska jobba där.

Du får i princip välja.
Men väljer du safety utan att specificera kan du lika gärna få stå vid ett övergångställe i 6 timmar ;)
Retired Moderator
Jul 3 2011 12:08pm

inb4 ser tjock ut där!

E/

Visste inte att det var kort time!

This post was edited by Spetch on Jul 3 2011 12:09pm
Member
Jul 3 2011 12:10pm
Quote (Spetch @ Jul 3 2011 08:05pm)
Du får i princip välja.
Men väljer du safety utan att specificera kan du lika gärna få stå vid ett övergångställe i 6 timmar ;)

oh fyfan :D såg folk som stod vid parkering hela dagen.

när vi hämtade bilen för o bada åkte vi in till parkeringen o han som satt där orkade inte bry sig efter 8 timmar så han vevade in oss bara på parkeringen precis bredvid campingen haha
Go Back To Svenska Topic List
Prev123457Next
Add Reply New Topic New Poll