d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Bok-tråden > Part 1
Prev123457Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 5,997
Joined: Sep 7 2008
Gold: 70.00
Dec 24 2009 12:33pm
Quote (RistVaLL @ 23 Nov 2009 15:39)
läst 6 harry potter böcker, och sagan om ringen böckerna och aldrig någon annan bok :P


samma här om man tar bort sagan om ringen böckerna xD
har sagan om ringen böckerna, men orkar inte läsa dom, är på stället där mary och pippin har blivit fångade av orcher xD
Member
Posts: 32,036
Joined: Nov 5 2006
Gold: 2,013.51
Dec 24 2009 03:02pm
Quote (Nickeee @ 24 Dec 2009 18:49)
Sotarpojkarna. 490+ sidor lång bokjävel :c
e: skolan " tvingar " oss ^^


sjukt tråkig bok, vi hade högläsning ur den på mellanstadiet tror jag..


senast jag läste var Vampire Slayer ur Gotrekk&Felix-böckerna ( warhammer nörderi för dom som bryr sig :P )
dvs fantasy typ.

läser nu Emergency av Neil Strauss, den är ganska intressant, den handlar om de steg han tar för att göra sig förberedd inför samhällets eventuella kolapps.
fick hans bok "the game" i julklapp också som jag önskat mig, den handlar typ om raggning.

jag blir mer intresserad av böcker som lär mig nånting istället för skönlitteratur, funderar på att skaffa mig en bok i allmän psykologi snart.
Member
Posts: 32,795
Joined: Feb 21 2007
Gold: 0.60
Dec 24 2009 03:12pm
Titel: Okänd Soldat
Anledning: Måste pga skolan
Inlämning: snart
Hur långt kommen: ½ sida läst.
Member
Posts: 3,512
Joined: Aug 3 2008
Gold: 0.00
Dec 24 2009 03:12pm
Ehm har läst 3 böker som jag har älskat 1. Nån bok som jag fick av min pappa när jag var liten (minns inte namnet) 2. Shantaram (Inte läst hela) 3. Snabba cash (Inte läst hela)
2 serie böker elr va man ska säga
1. Eragon. Läst dom 3 bökerna som är ute nu 1. Eragon 2. Den äldste 3. Brisingr (det skulle vara en trilogi fast en fjärde bok kommer :D <3
2. Minns inte namnet xD Men nåt med Roms portar läste första, anndra boken ska läsa tredje när jag får tid

Alla böker som jag har nämnt rekomenderar jag till alla xD Fan vilken kass svenska man har efter ett tag utan skola
Member
Posts: 9,330
Joined: Oct 30 2006
Gold: 1,029.08
Dec 24 2009 04:25pm

hi guys! is this thread about me?
Member
Posts: 3,512
Joined: Aug 3 2008
Gold: 0.00
Dec 24 2009 04:48pm
Quote (BraSma @ 25 Dec 2009 00:25)
http://www.qx.se/nyheter/bilder/200802/20080217045524.jpg
hi guys! is this thread about me?


Ofc ;)
Member
Posts: 205,322
Joined: Aug 22 2008
Gold: 3,641.97
Dec 24 2009 04:58pm
Quote (Simun @ 23 Nov 2009 15:15)
Har läst 4 böcker i mitt liv :(
Är taggad på att gå och fixa ett bibliotekskort och börja läsa lite.
Har läst: Da Vinci-koden, Änglar och demoner, I cirkelns mitt och pojken som kallades det, fast på engelska xd


Också läst "Pojken som kallades det"

Bra bok, gillar böcker med budskap och gärna hemskt/mord osv b)
Member
Posts: 3,512
Joined: Aug 3 2008
Gold: 0.00
Dec 24 2009 05:12pm
Quote (Marcusd0 @ 25 Dec 2009 00:58)
Också läst "Pojken som kallades det"

Bra bok, gillar böcker med budskap och gärna hemskt/mord osv b)


:C Aldrig haft tid att läsa den sjukt att vi har läst 5 böker i skolan under ett halvår alla 500sidor + med SKIT SKIT SKIT -.- hinner fan inte ens att göra nåt annat dom säger att om man läser på svenska lektionerna runt 2timmar i veckan och runt ½-1 timme i veckan att läsa skiter -.- HATAR DOM
Member
Posts: 21,148
Joined: Dec 21 2005
Gold: 2.16
Dec 25 2009 03:53am
Quote (gosif @ 24 Nov 2009 14:29)
Hmm Forf på första av mallorea, belgarion.. 5:e ggn jag läser serien, bara 15 böcker -.-


David Eddings är väl okej, men lite av nybörjar fantasy imo, har man läst 1 serie har man ungefär läst alla hans serier, men dom är ändå bra :p


Har läst

Alla Potter
Ringen triologin, svenska och engelska
Goodkind - Sanningens svärd
WoT
Lapidus 2 första, snabba cash, och den som kom efter vad den nu hette :)
George RR Martin - Song of Ice and Fire, alla som kommit ut.
+ Massa mera, men dom här som är dom bästa.
Member
Posts: 15,004
Joined: May 24 2007
Gold: 0.00
Dec 25 2009 08:26am
Quote (Ekaan @ Nov 23 2009 01:31pm)
snabba cash läste jag senast längtar till filmen kommer =)


this :D
Go Back To Svenska Topic List
Prev123457Next
Add Reply New Topic New Poll