Quote (ankiie @ 22 Sep 2014 15:11)
Om man kollar pengamässigt så hjälper SD invandrare mer än dem andra partierna. Dem andra partierna vill tillåta störra asylsökning, hjälper inte pengamässigt. Det SD bidrar med är ökat stöd till röda korset som förmedlar mat,kläder,skolhjälp,sjukvård utomlands. Jag är mån om svenska kulturen. Sen sett till statistiken så är det fler invandrare som begår brott, ingen vill väl ta i sanningen och generalisera invandrare. Svenskar är som vanliga getingar, försöker du döda dem kommer dem sticka, vifta lite lätt så flyger den bort. En invandrare är som en jordgeting, den sticker så fort du kommer nära. Detta hets uttryck som finns bland majoriteten av invandrare är förskräckligt otacksamt. Går man förbi "Stirra inte, vafan vill du" eller man säger till dem ställ dig i kö som alla andra i mataffären "Är du min morsa eller, jag knullar din mamma" Så börjas det med personangrepp när man yttrar sig om vanligt sunt förnuft. Varför skall Sverige vara så öppna för invandring när övriga delar av skandinavien inte är det? Vi behöver inte sämre välfärd bara för o "rädda invandrare" Vi hjälper dem mer på plats där dem befann sig från början än att dem får en chans till asylsökning här. Invandringsfrågan väger så högt, ja sympatiserar för övrigt högt med den unga arbetslösheten men dessa två frågor överträffar allt annat.
tackar!
följdfråga: sammankopplar du hög invandring med hög ungdomsarbetslöshet, typ att dom tar okvalificerade jobb som annars tillfaller unga infödda som är nya på arbetsmarknaden?
någon mer? håller Ni med? Röstar ni av annan(-dra) orsaker?
Go Back To Svenska Topic List
4 User(s) are reading this topic (0 Guests and 1 Anonymous):
Makta, c00kie_m0nster, Teposen
report in bro
This post was edited by SpAz. on Sep 22 2014 11:48am