Quote (thestrayboys @ Oct 31 2011 07:29am)
Tänkte kolla med er som har gått på Hockey, hur ett program ser ut för er nere på gymmet? Och på träningarna..
Är ytterst nyfiken om huruvida det skiljer sig mellan ett vanligt träningsprogram och ert.
Tack på förhand.
Ni får gärna höra av er till mig via PM.
Först och främst skulle jag äta som en gris eftersom kaloriöverskott skulle vara väldigt viktigt.
Jag skulle även lägga in hårda intervall pass eftersom konditionen är viktig.
Jag skulle även focusera på tyng styrketräning, dvs 6 reps. Mestadels basövningar, såsom marklyft/böj/bänk. Dock skulle det största focuset ligga på ben och bål.. Tror jag skulle köra en tre-splitt så att jag hade tid till konditionsträning.. Skulle dela upp det såhär; Bröst/Axlar/Triceps dag1. Ben,Mage dag2. Rygg/Biceps dag3. , Jag skulle vilja understryka att kosten har en väldigt stor vikt i det här schemat eftersom man kommer bränna kalorier som smör i solsken.. och man vill ju inte bli en tanig fotbolls fjant?

Konditions passen skulle man kunna ha mellan passen.. dag1,kondition,dag2,kondition,dag3,kondition.. eller något annat upplägg som passar.. lite svårt att göra upplägget när man inte vet hur hockeyträningarna är plaserade..
Mvh
EDIT; ÖVNINGAR TILL PASSEN
!!!! ÖVNINGAR DAG1 !!!!
Bänkpress
Hantelflyes
Militärpress
Hantel lyft åt sidan
Pushdowns
Dips
(6reps/4Set)
Per övning generellt.. du kan variera med att börja med bröst och axlar.. dock om du kör axlar först, kör bänkpress i maskin eller med en beredd passare..
!!!! ÖVNINGAR DAG2 !!!!
Knäböj (10reps/5set)
Benpress (8 reps/4set)
Benspark (12reps/3set)
Baksida lår curl (12reps/3set)
Stående vadpress (12reps/4set)
Mage (Valfri maskin eller i CC) (10reps/5set)
!!!! ÖVNINGAR DAG 3 !!!!
Marklyft (6reps/5set)
Chins/Latsdrag (6reps/4set)
Skivstångsrodd (6reps/4set)
Bicepscurl (6reps/5set)This post was edited by bomben on Oct 31 2011 05:01am