Quote (PlaaD @ 13 Oct 2011 06:17)
Syftar du på kondition när det kommer till att springa etc så är bålträning det enda som bidrar tror jag, även mjöksyre träning bidrar till viss del kan jag tänka mig
Annars är det lätta vikter med massa reps för muskler.
Visst är det du som alltid försöker promovera bålträning härinne? Jag läste in mig på ämnet på träningslära.se
http://traningslara.se/core-del-i-vad-ar-det-och-vilka-muskler-menar-man/och ska absolut börja med det själv. Det passar bra ihop med min nuvarande träningsfilosofi (jag lägger fokus på kroppen, och mindre fokus på armarna, för det är där riktig styrka ligger ändå).
Skall börja med de statiska övningarna som rekommenderas i del två på träningslära.se och köra dem tills jag behärskar dom. Därefter utöka.
Quote (Litttle_Brother @ 13 Oct 2011 13:48)
Ja kondition när man srpinger.
Imo så hjälper ej lätta viker och många reps för att få kondition, kanske uthållig styrka, men inte kondition.
Sen vad är bålträning? :<
Vill ha din åsikt också på mina frågor :>
3 User(s) are reading this topic (0 Guests and 0 Anonymous): Litttle_Brother, KoS-Scorpion,Fil
Din kompis är helt ute och sycklar. Tidigare i den här tråden har jag diskuterat mot någon scammer, kommer inte ihåg vem det var. Tror det var robarian, som trodde att man fick kondition värd att nämnas på gymmet.
Sanningen är att man bara får så pass mycket kondition som man behöver för att klara de vikter man kör. Trots det tror jag man skulle orka mer i framför allt benövningar om man tränade kondition separat.
Personen krävde bevis men fick inte det. Jag googlade bara mig fram till den allmänna uppfattningen på forum typ kolozzeum (stavning?) och andra liknande träningsforum.
Om du ska ha en motivering: Kondition tränar man utan uppehåll i intervaller om minst 25 minuter, på gymmet hinner pulsen gå ner för mycket för att det ska ge någon träning för hjärtat.
Hade gärna letat fram lite länkar åt dig. Men jag sitter med mobilen inkopplad som enda källa till internet. Det är ganska instabilt..
Om du har några frågor, vill ha förtydliganden eller liknande (har lite bråttom iväg så det här är hastigt ihopskrivet), släng gärna iväg ett pm så ska jag svara så gott jag kan!
Puss!