d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska >
Poll > Sweubs Egna Val
Prev1161718192024Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 12.00
Sep 16 2014 10:03am
Quote (Simon @ 16 Sep 2014 17:10)
nej det är sant, sverige ligger SJUKT bra till när det gäller utsläpp och energikällor om man tänker globalt. skönt påstående jag boldade btw haha, källa på det?! :D

Jag har ingen källa på utsläppen i sig så det tog jag ur tomma intet, men faktumet kvarstår att på Götgatan tex, där de tog bort en fil för att lägga till en 2.25 meter bred cykelbana gick trafiken från att flyta bra till att stå mer eller mindre stilla under större delen av dygnet.
Jag har mycket svårt att tro att det är bättre för de boende att ha bilkö utanför fönstret än rullande trafik. Trafikmängden i sig har varken minskat eller ökat, bara köerna.
Member
Gold: 30.00
Sep 16 2014 10:04am
Quote (Algiz @ Sep 16 2014 04:26pm)
Somsagt Sverige är större än stockholm och dess tullar.

Jovisst men i dagsläget ligger vi långt över nödvändig konsumtion, det hade kunnat skäras som fan på vår totalkonsumtion utan att någon som är helt beroende av bil blir lidande.
Member
Gold: 1.00
Sep 16 2014 12:48pm
Quote (Dreamfuel @ Sep 16 2014 02:54pm)
Vad behövs förklaras? Det är väl ingen hemlighet att extremvänstern med AFA och RF i fronten gör hembesök och hotar, misshandlar och hänger ut meningsmotståndare. Och det är inte bara Sverigedemokrater utan även Centerpartister, Moderater och Kristdemokrater. Den enda anledningen är att de röstar " fel ".
Om du går in på Twitter runt valtider och läser under #SvPol så ser du mer än en fullständigt efterbliven vänsterextremist som kräker ur sig rena mordhot mot allt ifrån Sverigedemokrater till Piratpartister, just för att de inte röstar V.
Och för att addresera den andra delen av det du boldade så är det folk ifrån arbetarklassen som blir mordhotade, av andra medlemmar ur arbetarklassen, eller rentav överklass-kids som tror att eftersom de sommarjobbade på ICA så är de nu "arbetare".

Det märks förövrigt att det är argumentfattigt när det börjar dyka upp helt orelaterade citat och onliners. Inte för att vara sån, men det är typiskt vänsterröstare att istället för att bemöta fakta och argument, istället gömma sig bakom nått generaliserande citat.

Eller de som går och röstar MP för att de tror att det gör miljön en tjänst.

Men nu kan du omöjligen vara seriös. Vad jag ifrågasatte i din text var att du sade: om arbetarklassen inte röstar vänstern så är det helt plötsligt inte värda någonting. Just därför som jag boldade den delen.
Idioter finns åt alla håll.
Vad socialdemokratin och vänstern gör som inte SD eller moderaterna gör är att de tänker koncepten "vi" och "oss", inte "jag" och "mig". Det är just därför Sverige idag fortfarande är ett föredömligt land och ett av de mest välmående sådana i världen. Sveriges skyddsnät är något nästintill legendariskt. Kanske var.
Tror du att jag, som vänsterpartist, skulle göra någon skillnad på dig och t ex Spetch bara för att ni röstar på olika partier? Sen vad jag tycker om dig som person är en helt annan femma.

Anledningen till att jag quotade Churchill var för att det är sant och osant. Jag kommer förmodligen alltid att avsky det du står för och jag tycker, och kommer alltid att tycka, att du är en rädd och vidrig person. Samtidigt kommer du att tycka i runda drag samma saker om mig. Och därför är diskussioner av dessa slag helt meningslösa!
Member
Gold: 14,327.50
Sep 16 2014 01:10pm
Quote (yla @ Sep 16 2014 07:48pm)
Men nu kan du omöjligen vara seriös. Vad jag ifrågasatte i din text var att du sade: om arbetarklassen inte röstar vänstern så är det helt plötsligt inte värda någonting. Just därför som jag boldade den delen.
Vad socialdemokratin och vänstern gör som inte SD eller moderaterna gör är att de tänker koncepten "vi" och "oss", inte "jag" och "mig". Det är just därför Sverige idag fortfarande är ett föredömligt land och ett av de mest välmående sådana i världen. Sveriges skyddsnät är något nästintill legendariskt. Kanske var.
Tror du att jag, som vänsterpartist, skulle göra någon skillnad på dig och t ex Spetch bara för att ni röstar på olika partier? Sen vad jag tycker om dig som person är en helt annan femma.

Anledningen till att jag quotade Churchill var för att det är sant och osant. Jag kommer förmodligen alltid att avsky det du står för och jag tycker, och kommer alltid att tycka, att du är en rädd och vidrig person. Samtidigt kommer du att tycka i runda drag samma saker om mig. Och därför är diskussioner av dessa slag helt meningslösa!

@bold 1
Bullshit, SD tänker helt på "oss" och "vi". Det bästa för "vårt" land. Går inte in på moderaterna då det är ganska uppenbart..

@bold 2
Majoriteten av de som jag pratat med, IRL och internet, och som röstar V gör just detta. Gör skillnad på folk, allt folk.

Förra året träffade jag en snubbe som är/var aktiv i Ung Vänster Helsingborg som, helt seriöst, avskydde mig för att jag sade att "Twelve Years a Slave" sög kuk för att historian har blivit berättad tusen gånger och det var inget för mig. Detta var innan vi diskuterade politik, han hade alltså ingen aning om vad jag röstade på men kallade mig rasist och idiot osv. Detta är, of course, ett extremfall men jag har haft fler liknande bemötanden från just personer som röstar V.

De enda personerna som "dömt" mig för vad jag röstar på är V-, MP- och F!-sympatisörer. Alla andra har mer än gärna velat diskutera på en mogen nivå och kunnat hålla med om vissa punkter.
Member
Gold: 12.00
Sep 16 2014 01:21pm
Quote (yla @ 16 Sep 2014 20:48)

Du är ett praktexempel på vänsterslödder som inte kan bete sig. Jag vet inte vad jag har sagt för att du ska se mig som en vidrig och rädd person. Det är nått du har fabulerat ihop i din fantasivärld.
Du har ingen aning om vad jag står för.
Det enda du vet om mig är att jag inte röstar V, och därför tycker du illa om mig. Därav bekräftar du det jag sade, som du senare boldade, att vänstern tycker illa om andra medlemmar i arbetarklassen just för att de råkar tycka annorlunda.

Dessutom verkar du inte veta vad du snackar om. Den "Sverigevänliga" rörelsen, altså SD och anhang, är väldigt mycket Vi och Oss. Det är en grupp som alla vill nå ett gemensamt mål: Ett välmående Sverige med ett skyddsnät av den forna klassen eller bättre och med en stark sjuk och äldrevård.

Du har dock helt rätt i att det inte går att diskutera med Vänstern. Jag har försökt i flera år nu och lyckas bara stöta på sådana som dig, som direkt går till personangrepp och börjar gro avsky utan att veta vem jag är ens.
Member
Sep 16 2014 01:41pm
Quote (CraZeeY @ Sep 16 2014 09:10pm)
@bold 1
Bullshit, SD tänker helt på "oss" och "vi". Det bästa för "vårt" land. Går inte in på moderaterna då det är ganska uppenbart..

@bold 2
Majoriteten av de som jag pratat med, IRL och internet, och som röstar V gör just detta. Gör skillnad på folk, allt folk.

Förra året träffade jag en snubbe som är/var aktiv i Ung Vänster Helsingborg som, helt seriöst, avskydde mig för att jag sade att "Twelve Years a Slave" sög kuk för att historian har blivit berättad tusen gånger och det var inget för mig. Detta var innan vi diskuterade politik, han hade alltså ingen aning om vad jag röstade på men kallade mig rasist och idiot osv. Detta är, of course, ett extremfall men jag har haft fler liknande bemötanden från just personer som röstar V.

De enda personerna som "dömt" mig för vad jag röstar på är V-, MP- och F!-sympatisörer. Alla andra har mer än gärna velat diskutera på en mogen nivå och kunnat hålla med om vissa punkter.

Åh vad jag ångrar att jag skrev någonting överhuvudtaget. Tyck vad du vill, inte så att jag kommer ändra på det. Men du anser att V gör mer skillnad på folk än vad SD gör då?

Quote (Dreamfuel @ Sep 16 2014 09:21pm)
Du är ett praktexempel på vänsterslödder som inte kan bete sig. Jag vet inte vad jag har sagt för att du ska se mig som en vidrig och rädd person. Det är nått du har fabulerat ihop i din fantasivärld.
Du har ingen aning om vad jag står för.
Det enda du vet om mig är att jag inte röstar V, och därför tycker du illa om mig. Därav bekräftar du det jag sade, som du senare boldade, att vänstern tycker illa om andra medlemmar i arbetarklassen just för att de råkar tycka annorlunda.

Dessutom verkar du inte veta vad du snackar om. Den "Sverigevänliga" rörelsen, altså SD och anhang, är väldigt mycket Vi och Oss. Det är en grupp som alla vill nå ett gemensamt mål: Ett välmående Sverige med ett skyddsnät av den forna klassen eller bättre och med en stark sjuk och äldrevård.

Du har dock helt rätt i att det inte går att diskutera med Vänstern. Jag har försökt i flera år nu och lyckas bara stöta på sådana som dig, som direkt går till personangrepp och börjar gro avsky utan att veta vem jag är ens.

Vad du inte minns är att vi har diskuterat det här tidigare. Men visst, man kan aldrig vara säker på om du trollar eller inte.
Fast nu var det ju inte "tycka illa om andra medlemmar i arbetarklassen" som det handlade om. Nu var det att du påstod att så fort de inte röstar V så anser V att de förlorar sitt värde. Med andra ord, jag bekräftar inte ett piss av vad du sa.
Member
Gold: 14,327.50
Sep 16 2014 02:00pm
Quote (yla @ Sep 16 2014 08:41pm)
Åh vad jag ångrar att jag skrev någonting överhuvudtaget.  Tyck vad du vill, inte så att jag kommer ändra på det. Men du anser att V gör mer skillnad på folk än vad SD gör då?

Vad du inte minns är att vi har diskuterat det här tidigare. Men visst, man kan aldrig vara säker på om du trollar eller inte.
Fast nu var det ju inte "tycka illa om andra medlemmar i arbetarklassen" som det handlade om. Nu var det att du påstod att så fort de inte röstar V så anser V att de förlorar sitt värde. Med andra ord, jag bekräftar inte ett piss av vad du sa.

Absolut. Inga av de jag känner som röstar SD dömer en individ om de t.e.x. röstar på S, FP eller V för den delen. De dömer heller inte personer med invandrarbakgrund så länge de sköter sig.

Det finns idioter bland alla partier och kommer alltid finnas men min personliga erfarenhet är absolut att folk som röstar V, MP eller F! är oftast de mest dömande.
Member
Gold: 848.22
Sep 16 2014 02:13pm
"röstar du på A så är du bög"
"röstar du på B är du en idiot"

Quote (Óli)
de flesta utav mina vänner är idioter så det spelar mig ingen roll vad du röstade på, du är fortfarande min vän <3

Kom ihåg nu barn att vi lever i en demokrati där vem som helst får tycka och rösta på vad de vill
Member
Sep 16 2014 02:39pm
Quote (CraZeeY @ Sep 16 2014 10:00pm)
Absolut. Inga av de jag känner som röstar SD dömer en individ om de t.e.x. röstar på S, FP eller V för den delen. De dömer heller inte personer med invandrarbakgrund så länge de sköter sig.

Det finns idioter bland alla partier och kommer alltid finnas men min personliga erfarenhet är absolut att folk som röstar V, MP eller F! är oftast de mest dömande.

alrighty. Agree do disagree?
Member
Gold: 0.00
Sep 16 2014 10:32pm
Quote (Simon @ Sep 14 2014 01:19pm)
välj det parti som ni röstar på i riksdags-valet. kul att jämföra med riktiga valresultatet sen, så får vi se om vi är normala här på swesub :D
You have too many poll choices. The maximum allowed is 10: välj "annat" om du röstar blankt

sverigedemokraterna
Go Back To Svenska Topic List
Prev1161718192024Next
Add Reply New Topic New Poll