Quote (CraZeeY @ Sep 16 2014 09:10pm)
@bold 1
Bullshit, SD tänker helt på "oss" och "vi". Det bästa för "vårt" land. Går inte in på moderaterna då det är ganska uppenbart..
@bold 2
Majoriteten av de som jag pratat med, IRL och internet, och som röstar V gör just detta. Gör skillnad på folk, allt folk.
Förra året träffade jag en snubbe som är/var aktiv i Ung Vänster Helsingborg som, helt seriöst, avskydde mig för att jag sade att "Twelve Years a Slave" sög kuk för att historian har blivit berättad tusen gånger och det var inget för mig. Detta var innan vi diskuterade politik, han hade alltså ingen aning om vad jag röstade på men kallade mig rasist och idiot osv. Detta är, of course, ett extremfall men jag har haft fler liknande bemötanden från just personer som röstar V.
De enda personerna som "dömt" mig för vad jag röstar på är V-, MP- och F!-sympatisörer. Alla andra har mer än gärna velat diskutera på en mogen nivå och kunnat hålla med om vissa punkter.
Åh vad jag ångrar att jag skrev någonting överhuvudtaget. Tyck vad du vill, inte så att jag kommer ändra på det. Men du anser att V gör mer skillnad på folk än vad SD gör då?
Quote (Dreamfuel @ Sep 16 2014 09:21pm)
Du är ett praktexempel på vänsterslödder som inte kan bete sig. Jag vet inte vad jag har sagt för att du ska se mig som en vidrig och rädd person. Det är nått du har fabulerat ihop i din fantasivärld.
Du har ingen aning om vad jag står för.
Det enda du vet om mig är att jag inte röstar V, och därför tycker du illa om mig. Därav bekräftar du det jag sade, som du senare boldade, att vänstern tycker illa om andra medlemmar i arbetarklassen just för att de råkar tycka annorlunda.
Dessutom verkar du inte veta vad du snackar om. Den "Sverigevänliga" rörelsen, altså SD och anhang, är väldigt mycket Vi och Oss. Det är en grupp som alla vill nå ett gemensamt mål: Ett välmående Sverige med ett skyddsnät av den forna klassen eller bättre och med en stark sjuk och äldrevård.
Du har dock helt rätt i att det inte går att diskutera med Vänstern. Jag har försökt i flera år nu och lyckas bara stöta på sådana som dig, som direkt går till personangrepp och börjar gro avsky utan att veta vem jag är ens.
Vad du inte minns är att vi har diskuterat det här tidigare. Men visst, man kan aldrig vara säker på om du trollar eller inte.
Fast nu var det ju inte "tycka illa om andra medlemmar i arbetarklassen" som det handlade om. Nu var det att du påstod att så fort de inte röstar V så anser V att de förlorar sitt värde. Med andra ord, jag bekräftar inte ett piss av vad du sa.