Quote (ownyaah @ Aug 26 2011 10:57pm)
na masters, + 2 smurfs, en bronze en plat
du har rätt i det, men då är personen du möter någorlunda dålig. zerg är den mest ostabila rasen, du måste resonera och svara till hotet perfekt. scoutar du fel, eller blir denied av scouting så kommer du få spela utöver tur. och tur i sc2 med zerg är inget läge du vill vara i.
zerg är svåraste rasen att spela grundläggande, alltså basics och som ny börjare. För att förstå hur zerg fungerar så måste du vara åtminstonde typ diamond, där i terran och protoss kan du lära dig builds som pros utövar hela tiden. Jag skulle vilja tro att zerg är svåraste rasen att balancera med drone,unit variationerna. Som terran och protoss har du 1 byggnad som kan mass producera en viss sorts unit, command center för scvs och barracks för marines osv... med detta menas att din reaktions tid är det samma hela tiden och marines är säkra mot ungefär alla hot som kan levereras utav de andra raserna. Där zerg måste ha larva, som inte är tillgänglig hela tiden och om den är så kanske du sorterade fel igenom sista waven kom också ihåg att zerg inte har någon tillförlitlig svar som de inte behöver researcha mot de flesta cheese/air/timing builds
( när du säger bo wins så påpekar du fingret åt progaming antar jag? i så fall hör inte mina argument ditt i detta stycke.)
/ps MLG day 1, startade 15min ago,
http://forums.d2jsp.org/topic.php?t=57222625&f=214Mjo visst zerg förloar om dom inte scoutar och reagerar men terrans båt är inte speciellt skön heller man MÅSTE se till att zerg inte dronar för mkt om man sitter bak och macroar dör man bara.
som exempel på typiskt dryg situation som kan uppstå mot zerg: man går helions med flame, zerg har två spines och bra queens blocks så man gör noll så man kickar drop ships, zerg har 4 roaches nära mineral linen så dina helions gör inte mkt dmg.
om detta händer är du körd, du måste tech switcha vilket betyder att zergen kan drona fritt i fem minuter och om inte din push gör massa skada förlorar du.
visst det är alltid press på zergen att försvara sig early men det är även press på dom andra raserna att göra skada på zergen annars är det oftast game.
zerg är inte svårare än Terran bara annorlunda.
Visst Terran är skitlätt ett bra tag, man kan bioballa med noll upgrades och inga medivacs i ganska många ligor innan man måste börja spela seriöst men det blir sjukt knepigt senare när man måste ha psycho apm mot toss för att inte bli a-movad t.ex