d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Kaffe Topicen :) > Epic
Prev1161718192021Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Jun 14 2010 01:19pm
Quote (Litttle_Brother @ 14 Jun 2010 15:11)
Drack nyss kaffelatte (stavning?) på ett café med mor, det var ganska gott :)


prova smaksatt latte med vitchoklad nästa gång ;)
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Jun 14 2010 03:17pm
någon som har en espressomaskin hemma, typ obh nordica eller någon annan billig?
hur smakar den jämfört med en "riktig" espresso man köper på café?
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Jun 14 2010 03:19pm
Quote (Simun @ Jun 14 2010 11:17pm)
någon som har en espressomaskin hemma, typ obh nordica eller någon annan billig?
hur smakar den jämfört med en "riktig" espresso man köper på café?


Ja har det.
Och köper man rätt sort espresso så blir det otroligt gott.
Köper man budget så får man vänja sig med att det smakar lite udda. =)

Älskar kaffe i alla sorter!
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Jun 14 2010 03:20pm
Quote (spetch @ 14 Jun 2010 23:19)
Ja har det.
Och köper man rätt sort espresso så blir det otroligt gott.
Köper man budget så får man vänja sig med att det smakar lite udda. =)

Älskar kaffe i alla sorter!


sweeet. hur mkt kostar bönorna då? eller finns det bra färdigmalet?
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Jun 14 2010 03:23pm
Quote (Simun @ Jun 14 2010 11:20pm)
sweeet. hur mkt kostar bönorna då? eller finns det bra färdigmalet?


Jag/Vi köper färdig malt. Som ett vanligt kaffe paket.

Dem är lite mindre och och du får kanske räkna med en 10-20kr dyrare.
Räcker typ lika länge dock.

Men sen finns det i burkar osv.

Ja hade någon billig COOP espresso ett tag, den smakade lite choklad också. Helt ok! :)
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Jun 14 2010 03:24pm
Quote (spetch @ 14 Jun 2010 23:23)
Jag/Vi köper färdig malt. Som ett vanligt kaffe paket.

Dem är lite mindre och och du får kanske räkna med en 10-20kr dyrare.
Räcker typ lika länge dock.

Men sen finns det i burkar osv.

Ja hade någon billig COOP espresso ett tag, den smakade lite choklad också. Helt ok! :)


fan man kanske skulle slå till på en sån där apparat ändå då med andra ord :)
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Jun 14 2010 03:28pm
Quote (Simun @ Jun 14 2010 11:24pm)
fan man kanske skulle slå till på en sån där apparat ändå då med andra ord :)


Om man gillar kaffe, så självklart.



En sådan har vi.

OBH Nordica OBH 2452

Dock finns den inte i deras sortiment längre :/
Member
Posts: 12,963
Joined: Jun 22 2009
Gold: 2,033.00
Jun 15 2010 01:43am
Quote (spetch @ Jun 14 2010 09:28pm)
Om man gillar kaffe, så självklart.

http://www.tretti.se/media/images/items/250/11552.jpg

En sådan har vi.

OBH Nordica OBH 2452

Dock finns den inte i deras sortiment längre :/


vad ligger dom på? :'d de finns fan inget bättre än espresso : >
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Jun 15 2010 02:23am
Quote (syndicateffs @ 15 Jun 2010 09:43)
vad ligger dom på? :'d de finns fan inget bättre än espresso : >


typ 3 lakan så får man väl en liknande.
Member
Posts: 12,963
Joined: Jun 22 2009
Gold: 2,033.00
Jun 15 2010 02:38am
Quote (Simun @ Jun 15 2010 08:23am)
typ 3 lakan så får man väl en liknande.


okej : >
Go Back To Svenska Topic List
Prev1161718192021Next
Add Reply New Topic New Poll