d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev1162163164165166229Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 30.00
Jul 3 2013 12:59pm
Quote (berhemuli @ Jul 3 2013 08:56pm)
Jadu, vettefan, shit happends, gillar o betta pot på en sån flop och få bort random str jagare. Men ja.. lyssna på E-type så blir allt bra.

Det är ju ingen stor pott så det är lungt, hade han stege så losade jag minimum, hade han kunghög och rånade mig på en split säger jag well played sir

Bara lite komiskt att det hände när jag har AA, JJ hade varit mindre retsamt xD

Men aa, jag gillar inte att betta pott.

Bättre att han drar till inkorrekta odds än att han gör en korrekt fold

This post was edited by Svartermetalisk on Jul 3 2013 01:12pm
Member
Jul 3 2013 02:06pm
Fold Turn?
Call River?

Lmk!

PokerStars hand #100926375412: Omaha Pot limit ($0.01/$0.02 USD) - 2013-07-03 16:04:20 ET
Bord 'Kippes III' 6-max Plats #6 har knappen
Plats 1: gabilius ($2.80 i marker)
Plats 2: starkllr ($5.04 i marker)
Plats 3: Patricialeo ($2.37 i marker)
Plats 5: Theh8 ($1.44 i marker)
Plats 6: Catapillarr ($2.34 i marker)
gabilius: lägger small blind $0.01
starkllr: lägger big blind $0.02
nut_dread: står över
*** HÅLKORT ***
Utdelat till Catapillarr [As Ac 9s Jh]
Patricialeo: fold
Theh8: fold
Catapillarr: call $0.02
gabilius: fold
starkllr: check
*** FLOPP *** [Ah 7c 5h]
starkllr: bet $0.05
Catapillarr: raise $0.13 till $0.18
starkllr: call $0.13
*** TURN *** [Ah 7c 5h] [8s]
starkllr: bet $0.30
Catapillarr: call $0.30
*** RIVER *** [Ah 7c 5h 8s] [Qd]
starkllr: bet $0.69
Catapillarr: fold
Ej synad satsning ($0.69) returnerad till starkllr
starkllr vann $0.98 från potten
starkllr: visar inte sin hand

This post was edited by Svartermetalisk on Jul 3 2013 02:07pm
Member
Gold: 3,552.51
Jul 3 2013 03:04pm
Quote (Svartermetalisk @ 3 Jul 2013 22:06)
Fold Turn?
Call River?

Lmk!

PokerStars hand #100926375412:  Omaha Pot limit ($0.01/$0.02 USD) - 2013-07-03 16:04:20 ET
Bord 'Kippes III' 6-max Plats #6 har knappen
Plats 1: gabilius ($2.80 i marker)
Plats 2: starkllr ($5.04 i marker)
Plats 3: Patricialeo ($2.37 i marker)
Plats 5: Theh8 ($1.44 i marker)
Plats 6: Catapillarr ($2.34 i marker)
gabilius: lägger small blind $0.01
starkllr: lägger big blind $0.02
nut_dread: står över
*** HÅLKORT ***
Utdelat till Catapillarr [As Ac 9s Jh]
Patricialeo: fold
Theh8: fold
Catapillarr: call $0.02
gabilius: fold
starkllr: check
*** FLOPP *** [Ah 7c 5h]
starkllr: bet $0.05
Catapillarr: raise $0.13 till $0.18
starkllr: call $0.13
*** TURN *** [Ah 7c 5h] [8s]
starkllr: bet $0.30
Catapillarr: call $0.30
*** RIVER *** [Ah 7c 5h 8s] [Qd]
starkllr: bet $0.69
Catapillarr: fold
Ej synad satsning ($0.69) returnerad till starkllr
starkllr vann $0.98 från potten
starkllr: visar inte sin hand

wtf call pre? Betta pot pre, betta pot på flop, då har du förmodligen fått bort folk som eventuellt drar till stege (om nu inte dom har fler kort en 46 som stödjer handen och därmed plockar hem potten om snubben callar med annat t.ex tvåpar eller annan set.
Ja eller så skulle jag göra på högre nivåer, vettefan om det funkar på lägre. Skulle inte lirat så i tidigare situationerna där så svårt att säga om du ska folda turn eller calla river :P
Men ja som du sa tidigare så gillar du inte betta pot, så vettefan hur du ska lira plo i vissa situationer :P

This post was edited by berhemuli on Jul 3 2013 03:06pm
Member
Jul 3 2013 03:33pm
Quote (berhemuli @ Jul 3 2013 11:04pm)
wtf call pre?  Betta pot pre, betta pot på flop, då har du förmodligen fått bort folk som eventuellt drar till stege (om nu inte dom har fler kort en 46 som stödjer handen och därmed plockar hem potten om snubben callar med annat t.ex tvåpar eller annan set.
Ja eller så skulle jag göra på högre nivåer, vettefan om det funkar på lägre. Skulle inte lirat så i tidigare situationerna där så svårt att säga om du ska folda turn eller calla river :P
Men ja som du sa tidigare så gillar du inte betta pot, så vettefan hur du ska lira plo i vissa situationer :P

Jag bettar alltid pott för att skydda min hand i PLO (du såg mitt cappade reraise på flop), Holdem är ett annat spel, om folk vil dra till 8% händer för hälften av potten tjänar man massor på att låta dom och sen folda när tredje hjärtret eller whatever landar.

PLO är en helt annan sak för att i PLO har folk mycket mycket fler outs och nötterna ändras på varje gata, det är inte rimligt att sätta folk på full house varje gång bordet paras i holdem därför är det inte lika viktigt att skydda sina händer.

Jag kan inte isolera folk genom att höja till tre big blinds, om många har limpat så drar jag raise, om jag limpar och någon höjer så cappar jag reraisen men jag ser ingen poäng med att göra första raiset för det går inte att isolera med folk med en höjning på 3bb

Jag Limpar in och sen drar jag pott-reraise när någon höjer, om ingen höjer så är det lätt att folda handen om man missar triss.

Som handen spelas ska jag folda turn? ^_^

Member
Jul 3 2013 03:48pm
Quote (Svartermetalisk @ 3 Jul 2013 23:33)
Jag bettar alltid pott för att skydda min hand i PLO (du såg mitt cappade reraise på flop), Holdem är ett annat spel, om folk vil dra till 8% händer för hälften av potten tjänar man massor på att låta dom och sen folda när tredje hjärtret eller whatever landar.

PLO är en helt annan sak för att i PLO har folk mycket mycket fler outs och nötterna ändras på varje gata, det är inte rimligt att sätta folk på full house varje gång bordet paras i holdem därför är det inte lika viktigt att skydda sina händer.

Jag kan inte isolera folk genom att höja till tre big blinds, om många har limpat så drar jag raise, om jag limpar och någon höjer så cappar jag reraisen men jag ser ingen poäng med att göra första raiset för det går inte att isolera med folk med en höjning på 3bb

Jag Limpar in och sen drar jag pott-reraise när någon höjer, om ingen höjer så är det lätt att folda handen om man missar triss.

Som handen spelas ska jag folda turn? ^_^

Yesyes du behöver inte förklara för mig hur hold em fungerar :) Drev bara lite med dig då du sa aldrig specifikt att du inte gillar pothöja i hold em :P

Bygger upp potten om inte annat med höjning även om du inte isolerar ^^ Enda gångerna jag callar pre med AAxx är när jag är först och agera, i hopp om att knappen höjer som dom brukar göra för att sedan pothöja. Annars kör jag helt standard en potraise, orkar inte förklara hur jag tänker bara nu är aptrött och ska sova precis.
Som handen spelas så foldas turn ja.
Member
Jul 4 2013 02:30am
Jag vet inte med AA, det känns som att varje gång jag gör öppningsraise får jag 3-4 callers och handen spelar inge vidare multiway om det inte är nå exceptionell variant som är dubbelsuited eller har bra stegmöjligheter

Om jag limpar däremot kan jag ofta göra ett massivt reraise och hamna heads up mot agressorn i en pott stor nog för att jag ska få in all deg på turn 100%

Folk behöver en mycket bättre hand för att recappa mitt öppningsraise än vad dom behöver för att attackera limpers från knapp / blinds vilket är varför jag föredrar att spela denna metoden för tillfället

Men hamnar jag vid bord som är tightare pre är det möjligt att jag börjar öppna med AA men som det oftast ser ut är det action jackson non-stop så jag har sällan problem med att missa reraiset när jag lämpar

Member
Jul 4 2013 02:33am
Quote (Svartermetalisk @ 4 Jul 2013 10:30)
Jag vet inte med AA, det känns som att varje gång jag gör öppningsraise får jag 3-4 callers och handen spelar inge vidare multiway om det inte är nå exceptionell variant som är dubbelsuited eller har bra stegmöjligheter

Om jag limpar däremot kan jag ofta göra ett massivt reraise och hamna heads up mot agressorn i en pott stor nog för att jag ska få in all deg på turn 100%

Folk behöver en mycket bättre hand för att recappa mitt öppningsraise än vad dom behöver för att attackera limpers från knapp / blinds vilket är varför jag föredrar att spela denna metoden för tillfället

Men hamnar jag vid bord som är tightare pre är det möjligt att jag börjar öppna med AA men som det oftast ser ut är det action jackson non-stop så jag har sällan problem med att missa reraiset när jag lämpar

Nu orkar jag inte ta in allt du skrev, men är säkert vettigt, då du brukar ha vettiga grejer.

Förövrigt är min stil ofta rätt aggressivt, så får ofta en re-raise preflop när jag höjer pot och då bättre för in degen preflop ^^ Ofta även reraise på den potraisen och fold från den andre. Men som sagt min taktik jag utformat funkar bäst på den nivån jag lirar, går jag högre eller lägre så är det annanslags grejer som fungerar :P Som säkert där då.
Member
Jul 4 2013 02:40am
Quote (berhemuli @ Jul 4 2013 10:33am)
Nu orkar jag inte ta in allt du skrev, men är säkert vettigt, då du brukar ha vettiga grejer.

Förövrigt är min stil ofta rätt aggressivt, så får ofta en re-raise preflop när jag höjer pot och då bättre för in degen preflop ^^ Ofta även reraise på den potraisen och fold från den andre. Men som sagt min taktik jag utformat funkar bäst på den nivån jag lirar, går jag högre eller lägre så är det annanslags grejer som fungerar :P Som säkert där då.

Well, ibland spelar jag rätt och ibland spelar jag fel men jag vet alltid varför jag spelar som jag spelar xD

Där sa du något, jag är väldigt tight pre så jag får sällan action när jag lägger första raiset då min öppningsrange är AA och nästan inget annat.

Därför det fungerar bättre för dig antar jag :)

Member
Jul 4 2013 02:42am
Quote (Svartermetalisk @ 4 Jul 2013 10:40)
Well, ibland spelar jag rätt och ibland spelar jag fel men jag vet alltid varför jag spelar som jag spelar xD

Där sa du något, jag är väldigt tight pre så jag får sällan action när jag lägger första raiset då min öppningsrange är AA och nästan inget annat.

Därför det fungerar bättre för dig antar jag :)

Japp men du gör rätt som spelar så, det är så man utvecklar sina taktiker genom att först ha koll på exakt vad som är bra och vad som är kasst och kan plussa genom det.
Member
Jul 4 2013 03:38pm
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Catapillarr [7c 4c]
santosgui folds
Seanish folds
Catapillarr raises to $0.06
empe92 raises to $0.20
lenie5 folds
Catapillarr has 15 seconds left to act
Catapillarr raises to $0.66