Quote (berhemuli @ Jul 3 2013 11:04pm)
wtf call pre? Betta pot pre, betta pot på flop, då har du förmodligen fått bort folk som eventuellt drar till stege (om nu inte dom har fler kort en 46 som stödjer handen och därmed plockar hem potten om snubben callar med annat t.ex tvåpar eller annan set.
Ja eller så skulle jag göra på högre nivåer, vettefan om det funkar på lägre. Skulle inte lirat så i tidigare situationerna där så svårt att säga om du ska folda turn eller calla river

Men ja som du sa tidigare så gillar du inte betta pot, så vettefan hur du ska lira plo i vissa situationer

Jag bettar alltid pott för att skydda min hand i PLO (du såg mitt cappade reraise på flop), Holdem är ett annat spel, om folk vil dra till 8% händer för hälften av potten tjänar man massor på att låta dom och sen folda när tredje hjärtret eller whatever landar.
PLO är en helt annan sak för att i PLO har folk mycket mycket fler outs och nötterna ändras på varje gata, det är inte rimligt att sätta folk på full house varje gång bordet paras i holdem därför är det inte lika viktigt att skydda sina händer.
Jag kan inte isolera folk genom att höja till tre big blinds, om många har limpat så drar jag raise, om jag limpar och någon höjer så cappar jag reraisen men jag ser ingen poäng med att göra första raiset för det går inte att isolera med folk med en höjning på 3bb
Jag Limpar in och sen drar jag pott-reraise när någon höjer, om ingen höjer så är det lätt att folda handen om man missar triss.
Som handen spelas ska jag folda turn?