Quote (Simon @ 16 Sep 2014 15:07)
ju fler röster MP får desto mer måste de andra partierna tänka till när det gäller miljön vilket leder till att de faktiskt gör miljön en tjänst
Förvisso, men det är litegrann samma sak som gäller SD. Ju fler röster SD får desto mer måste resterande partier tänka om invandringspolitiken.
Men de ställerna MP har fått sleva om i grytan har det om något blivit mindre miljövänligt... 2.25 meter breda cykelvägar mitt i stan tex. Det ser skitbra ut på papper, men i verkligheten genererar det enorma bilköer som drar upp partikelhalten i luften med 100%.
Såna extremistpartier på ytterkanten har egentligen inget i politiken att göra. Det gäller både V, MP och SD. De har inga riktiga svar på de viktiga frågorna, utan har bara sina tankar kring en fråga eller två, och ett sånt parti ska inte ha inflytande på den stora arenan enligt min åsikt.
Dessutom vill jag tillägga att en röst på MP i Sverige inte gör ett skit för den globala miljön, och miljön är faktist global... Vi kan spendera massor med miljarder varje år på att få ned Sverige till 0% utsläpp, och det skulle inte göra ett skit, för vi har fortfarande enorma industrier i Asien tex som släpper ut mer miljögifter per år än Sverige gör på 10 år. Vad ett litet ytterkantsparti i pyttelilla Sverige uppe i norr ska göra åt Kinesernas utsläpp i bilindustrin vet jag ej.