d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Då Har Jag Kommit Igång
Prev1151617
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 2,069.00
Apr 17 2011 10:26pm
Quote (Fil @ 18 Apr 2011 05:40)
håll käften och tåg?

aa han föredrar tydligen att åka tåg framför att sykla ;pPpPpPpP
Member
Gold: 4,000.00
Apr 18 2011 12:27am
Quote (Simon @ Apr 16 2011 11:09pm)
troru de som byggde pyramiderna levde sådär? :/ (misstänker de var biff[igare än vad vi är])

Quote (mocfetto @ Apr 17 2011 07:23am)
vet faktiskt inte, men dom åt nog jävligt mkt kött.

Ni två kan ju inte vara seriösa med det där svaren?

E: Vad menar du med "vi är"? Generellt biffigare än vad människor är idag eller bara allmänt biffigare än folk här på jsp?

This post was edited by x17 on Apr 18 2011 12:29am
Member
Gold: 0.00
Apr 18 2011 01:11am
Quote (gorgy @ 18 Apr 2011 02:07)
Nåja Simon du behöver ju inte vara totaloptimal varje dag men i det långa loppet så är det detta trams som gäller. Jag tänker på alla jag känner till som gymmar lite halvt sådär och pumpar som fan på gymmet men inte sköter kosten - det händer inte ett jävla skit.
Däremot kan du självklart sticka över till en polare direkt efter jobbet/skolan men proteintaget får du ta tag i när du kommer hem om ni nu planerar att ha nudelfest med joltcola eller något istället för riktigt käk.

okej, tack för svaret :)
jag var bara nyfiken på hur pass mycket man lär dedikera sitt liv till det där.

faaan jag som har vilat i helgen, skulle ut och springa nu på morgonen. sov över till nu så nu hinner jag inte :cry: hatar mig själv just nu.

Quote (x17 @ 18 Apr 2011 08:27)
Ni två kan ju inte vara seriösa med det där svaren?

E: Vad menar du med "vi är"? Generellt biffigare än vad människor är idag eller bara allmänt biffigare än folk här på jsp?

jag antar att de som byggde pyramiderna var biffigare än vad vi är idag. men jag vet inte, har inga källor på det. det var bara ett exempel taget ur luften... ja, det jag menade var att förr i tiden så var vissa folk fett biff utan att mäta sina portioner i gram eller käka något pulver. t.ex. spartanerna

This post was edited by Simon on Apr 18 2011 01:11am
Member
Gold: 2,029.80
Apr 18 2011 01:17am
Quote (Simon @ 18 Apr 2011 09:11)
okej, tack för svaret :)
jag var bara nyfiken på hur pass mycket man lär dedikera sitt liv till det där.

faaan jag som har vilat i helgen, skulle ut och springa nu på morgonen. sov över till nu så nu hinner jag inte :cry: hatar mig själv just nu.

jag antar att de som byggde pyramiderna var biffigare än vad vi är idag. men jag vet inte, har inga källor på det. det var bara ett exempel taget ur luften... ja, det jag menade var att förr i tiden så var vissa folk fett biff utan att mäta sina portioner i gram eller käka något pulver. t.ex. spartanerna

Skulle gissa på att det är för att kroppen bara tar upp en viss mängd av proteinet och använder för musklerna, resten omvandlas till fett vilket kan vara ett problem för folk som bygger muskler utan att motionera eller på annat sätt bränna fett. (ja, 20 gram fett is serious business :rolleyes: )
Member
Gold: 3.43
Apr 18 2011 07:31pm
Quote (SCXiao @ 18 Apr 2011 08:17)
Skulle gissa på att det är för att kroppen bara tar upp en viss mängd av proteinet och använder för musklerna, resten omvandlas till fett vilket kan vara ett problem för folk som bygger muskler utan att motionera eller på annat sätt bränna fett. (ja, 20 gram fett is serious business :rolleyes: )

Bränna fett? Det är energibalansen som är viktig; hur den uppstår spelar egentligen ingen roll ur viktminskningssynpunkt. Fastande morgonpromenader brukar ju vara ett populärt ämne hos gamla kärringar som ska bränna fett men denna minimala skillnad som uppstår kommer inte att ge någon signifikant skillnad på fettförlusten när dietandet är över :)
Go Back To Svenska Topic List
Prev1151617
Add Reply New Topic New Poll