Quote (berhemuli @ Jun 20 2013 11:49am)
Beror på spelaren man spelar mot ^^ är den riktigt aggressiv så kan jag lätt calla den, då då finns alltid möjligheten att bluffa eller semibluffa ut han då han nödvändigtvis inte har något bra.
På högre nivåer är det rätt standard att höjer nån från knappen till 3bb att denna möter en 9bb höjning för att sätta press/inte låta nån stjäla blinds. (detta då främst i turnerings spel) och i dessa fall kan höjaren lika gärna sitta med 7T offsuit och representera en bättre hand för att bli skakig efter callen, en cbet från denne troligen på flop, har du ens touch på något och är med så är potten ofta din på turn. Men ja det beror helt på vem det är du har emot dig, om du har nån koll på den spelaren. Är detta i början av spelet skulle jag bara folda dirre oavsett om cash eller turre.
Då jag älskar (som så många andra) att lira oavsett kort på knappen för att bluffa hem potten om ingen hit så är det mycket troligt att jag kan ta callen, men det gäller att följa sitt spel då..
Problemet jag stöter på är att folk på min nivå ofta är Tight / Passive så vanligen ser folks 3-bet ranges ut typ: AA, KK, AK, QQ och kanske kanske AQ suited så ganska ofta när jag floppar topp-par blir jag krossad
Jag har sjukt kreativ 3-bet range jag kan ha typ vad som helst om jag tycker knappen är för agressiv men många andra på nivån delar inte detta syn på btn / blindsrelation
Så om jag ska syna måste jag typ spela QJ suited som draghand endast för det finns sällan value i topp-pair men då är alltså fold pre bättre menar du?