Quote (berhemuli @ 3 May 2013 08:15)
Verkar som om dom vill skjuta upp matchen med ett par dagar, då deras träningsrutiner och allt sånt blivit knas nu.
Respekt till alla er med olika lagtillhörligheter som väljer att hylla Ivan och skänka en tanke till hans familj. Att djurgårdare och bajare gör det i en sån här stund känns stort. Att söderstadion höll sig helt tyst under tysta minuten igår var fint.
Nåja, så länge de skjuter matchen framåt och inte ställer in den så innebär det ju att AIKs nästa match är en hemmamatch. Det är det enda viktiga, om du frågar mig.
Att visa respekt tycker jag är en självklarhet, nästa gång kan det lika gärna vara någon i vårt lag och då bjuder ni igen.
Sedan är jag lite kluven till MFFs variant, att köra Turina-bild på storbild i matchminut 27 med applåder. Egentligen tycker jag att hedrandet är AIKs sak och att vi andra gott kan visa vår respekt genom tyst minut och sorgband, men det finns väl inget rätt och fel heller. Alla gör som de känner är lämpligt.
Fullsatt Friends, knäpptyst minut, och så ett inget-öga-torrt-hedrande tack. Så ska det vara, oavsett om man är en ikon som Turina eller en bänkvärmare.