d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Kaffe Topicen :) > Epic
Prev1141516171821Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 5,252
Joined: Aug 2 2008
Gold: 47.00
Mar 31 2010 02:30pm
Quote (f10eq @ Mar 31 2010 03:46pm)
någon här som mått riktigt dåligt av kaffe?
jag hörde av en snubbe som är i 35-40års åldern att han har aldrig mått så dåligt som när han var "bakfull" på kaffe, mkt värre än hans värsta baksmälla.




OnT: Jag dricker väl 1 kopp på morgonen varje dag?
Member
Posts: 10,306
Joined: Feb 23 2008
Gold: 1.00
Mar 31 2010 02:31pm
3-4 koppar om dagen, gevalia mellan
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Jun 1 2010 11:59am
Dricker inte så ofta kaffe men igår så köpte jag kaffe i stan på ett ställe som kallas "Blå Gåsen", och det var nå kaffe, med ångskummad mjölk och daimglass + kanske nåt mer, gott som fan vare iaf :drool:
Member
Posts: 12,963
Joined: Jun 22 2009
Gold: 2,033.00
Jun 1 2010 12:00pm
Quote (Litttle_Brother @ Jun 1 2010 05:59pm)
Dricker inte så ofta kaffe men igår så köpte jag kaffe i stan på ett ställe som kallas "Blå Gåsen", och det var nå kaffe, med ångskummad mjölk och daimglass + kanske nåt mer, gott som fan vare iaf :drool:


låter gott :D
Member
Posts: 11,335
Joined: Aug 30 2008
Gold: 85.00
Jun 1 2010 01:07pm
2-3 koppar/dag mörkrost

just nu äre classic och lövbergslila

favorit är utan tvekan zoegas
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Jun 1 2010 01:11pm
5-6++ Gånger om dagen (Veckodagar).
Helger 1-2 ggr om dagen.

Min personliga favorit är ju löfbergs lila, men I skolans verkstad har vi Gevalia.

Båda smakar underbart
Member
Posts: 12,963
Joined: Jun 22 2009
Gold: 2,033.00
Jun 1 2010 01:28pm
Quote (Privatetvt @ Jun 1 2010 07:07pm)
2-3 koppar/dag mörkrost

just nu äre classic och lövbergslila

favorit är utan tvekan zoegas


Zoega >
Banned
Posts: 4,569
Joined: Mar 31 2007
Gold: 320.00
Jun 1 2010 01:39pm
vi har så jävla pissigt kaffe på jobbet så jag dricker choklad istället!

när det bjuds på kaka eller något annat sött är jag dock inte sen med att ta en kopp kaffe. trots kvaliten!!

på fritiden blir det mycket fik och jag måste säga att en helt vanlig kopp svart kaffe är den bästa sorten!
Member
Posts: 5,894
Joined: Jun 7 2007
Gold: 8,316.00
Jun 1 2010 02:45pm
Quote (Litttle_Brother @ 1 Jun 2010 18:59)
Dricker inte så ofta kaffe men igår så köpte jag kaffe i stan på ett ställe som kallas "Blå Gåsen", och det var nå kaffe, med ångskummad mjölk och daimglass + kanske nåt mer, gott som fan vare iaf :drool:


Blå Gåsen han bra grejer, många sjukt goda kaffesorter :)
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Jun 1 2010 02:49pm
Quote (Swedjan @ 1 Jun 2010 22:45)
Blå Gåsen han bra grejer, många sjukt goda kaffesorter :)


Jo fan, dock dyrt som satan :D
Go Back To Svenska Topic List
Prev1141516171821Next
Add Reply New Topic New Poll