d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Officiella Starcraft-tråden
Prev1144145146147148156Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 30.00
Jan 24 2014 08:40am
Jag tycker TvP är ok så om Terran får buff i TvP blir jag happy panda

tvz är skitsvårt dock, tror jag måste börja mecha

Member
Gold: 815.00
Jan 24 2014 09:04am
Quote (Svartermetalisk @ Jan 24 2014 03:40pm)
Jag tycker TvP är ok så om Terran får buff i TvP blir jag happy panda

tvz är skitsvårt dock, tror jag måste börja mecha

då är du nog en av de få terrans som tycker så :P kolla in reddit/r/starcraft i 5min, massvis med diskussion. Kollade precis och tydligen är det bara 3 Terran som är med i code S nu, 15 toss, 13 zerg.

Tbh är marine widow mine rätt jobbigt att spela mot, kör du lite mauraders som står längst fram och tankar banes så känns som som att man aldrig lyckas tradea effektivt mot T. Har mött folk som gör det på gold/plat nivå så ska nog inte kräva för mycket micro. Det är nog lättare än att lära sig mech ^_^

Retired Moderator
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Jan 24 2014 09:17am
Quote (Warriv @ Jan 24 2014 03:30pm)
Tror du det kommer hjälpa tvp? Spelar ju inte den matchupen men kollar en del på casts och verkar inte som att ghost energy är problemet. Nerfs till mothers ship core kommer nog hjälpa T väldigt mycket i early/mid game, skulle dock vilja se en nerf på vision som den ger också, är ju nästan som att hålla ett watch tower nu.

Nej jag tror inte att det kommer vara någon breakpoint.
Men det hjälper ganska bra om man bli överaskad med Archons/HT.
Retired Moderator
Jan 24 2014 09:19am
Jag älskar TvZ.
Biomine <3
Member
Jan 24 2014 09:22am
Raven, viking och BCs fungerar mot toss, tar en stund att komma dit bara :p

tvz biomine är störigt att möta, gillar inte mines ^_^ T kan även slänga in lite tanks om dom vill lägga tryck mot 3:e tex, sen skydda tanks med biomine, inge kul att möta!
Member
Gold: 30.00
Jan 24 2014 09:47am
Quote (Warriv @ Jan 24 2014 04:04pm)
då är du nog en av de få terrans som tycker så  :P kolla in reddit/r/starcraft i 5min, massvis med diskussion. Kollade precis och tydligen är det bara 3 Terran som är med i code S nu, 15 toss, 13 zerg.

Tbh är marine widow mine rätt jobbigt att spela mot, kör du lite mauraders som står längst fram och tankar banes så känns som som att man aldrig lyckas tradea effektivt mot T. Har mött folk som gör det på gold/plat nivå så ska nog inte kräva för mycket micro. Det är nog lättare än att lära sig mech ^_^

Det är alltid gnäll på randomnivå om alla terranmatchups eftersom rasen är värdelös om man inte har sjuk unit control, det förändrar inte det faktum att Toss inte kan döda en kompetent terran som maxxar på ghost viking

Du har mapcontrol i 15 minuter i TvP så du ska leda i ekonomi och har man rätt komposition / kontroll kan man trada effektivt mot protossbollen

Hela Terranmetat var widowmine som blev nerfad extremt nyligen så rasen kommer vara skitdålig tills någon kommer på hur man abusar tanks, det är inte oväntat alls

This post was edited by Svartermetalisk on Jan 24 2014 09:49am
Member
Jan 27 2014 03:02am
Quote (Svartermetalisk @ Jan 24 2014 04:47pm)
Det är alltid gnäll på randomnivå om alla terranmatchups eftersom rasen är värdelös om man inte har sjuk unit control, det förändrar inte det faktum att Toss inte kan döda en kompetent terran som maxxar på ghost viking

Du har mapcontrol i 15 minuter i TvP så du ska leda i ekonomi och har man rätt komposition / kontroll kan man trada effektivt mot protossbollen

Hela Terranmetat var widowmine som blev nerfad extremt nyligen så rasen kommer vara skitdålig tills någon kommer på hur man abusar tanks, det är inte oväntat alls

true true, btw blev stompad 2 games i rad av mech :S tydligen är det hellbats med blueflame + tanks man ska gå mot swarm hosts. T scannade och bara sprang igenom dom :( dock var timingen spot on, brood lord tech var 30 sec borta men trodde att mina swarm hosts skulle hålla honom borta en liten stund iaf men dom verkligen dog direkt :P

Matchmaking är konstigt som tusan nu, loosar tre games i rad och blir satt mot en i diamond? (Han var inte på loosing streak, kollade det direkt efter jag blev allinad -.- )
Retired Moderator
Jan 27 2014 03:08am
qxc hade (har) Q/A just nu och i en post så frågade en person vad han tyckte om Mech vs. Bio i TvZ.
Enligt han är Biomine fortfarande otroligt starkt och han föredrar mines istället för Hellbats i sin composition.
Sedan så ska man mixa in Thors vid mycket Muta eller när ultralisks poppar upp.

Retired Moderator
Jan 27 2014 03:10am
Och som svar på vad du skrev om Matchmaking.

Jag förlorade precis som du, tre stycken och blev matchad mot två stycken därefter i högre ligor.
Skumt, men antar att min MMR från Plat sitter kvar, är väl bara en tidsfråga om jag vinner några fler.
Member
Jan 27 2014 03:19am
Där ser man, tycker qxc verkar grym på att mech. Jag såg dock TLO vinna med massa muta mot mech, bara sprid ut dom så vinner dom mot thors och mines, men då ska man ja väldigt bra splitt.

Har hört både idra och destiny säga att om de märker att en terran börja turtla och gå mot late game mech, thors, ravens, vikings etc så gör dom nästan alltid en allin för de orkar bara inte och chansen att vinna är rätt låg om man låter terran komma till det stadiet.

Jag har också gammal plat mmr kvar men det är ju ages ago, precis när hots kom ut och då körde jag inte många games alls så tycker det är lite märkligt. Jag förlorade 3 i rad, mötte en diamond som jag förlorade mot sen mötte jag en gold som jag vann mot som tidigare hade varit masters, känns inte som patchen gjorde så mycket med MMR, eller så kanske det kommer ta någon vecka innan det fixar sig.

Vi borde köra lite med peepmode igen! Jag är på ikv om ni kan :)
Go Back To Svenska Topic List
Prev1144145146147148156Next
Add Reply New Topic New Poll