Quote (Spetch @ Jan 22 2014 12:41pm)
Jag tror inte att det kommer bli något större utav detta.
Spelade det, tyckte inte om det. Men många ser positivt på det dock.
Jag har inte lirat det så mycket men verkar ge mer variation på games iaf på högre nivå, det blir ju svårare då det kräver mer micro. Det jag gillar mest är att units inte klumpar lika mycket så splashdmg är inte lika effektivt så det krävs mer micro än att ta sin deathball och köra 1A.
"Vanliga sc2" har ju massvis med hard counters, en unit gör massvis mot armored tex, om jag förstått det rätt ska starbow ha ett annat system där units ist gör mindre % dmg mot vissa units, så overall dmg output blir lägre vilket gör att fights varar längre, kanske påverkar ingame negativt men blir roligare för viewers

Quote (Svartermetalisk @ Jan 22 2014 01:10pm)
Har inte spelat det, Terran är som omväxling inte helt värdelösa så ser ingen anledning att byta spel
hade detta kommit i slutet av wings när det var 75% Zerg top8 i alla mästerskap någonsin så hade jag nog lirat det
Tycker sc2 är mycket mer balanserat nu, slutet av wol var ju bara supertråkigt när broodfestor körde över allt. Dock verkar PvT obalanserat, ska ju inte behövas taeja micro för att vinna mot toss. Men även om sc2 rent generellt är balanserat så känns det som nästan alla games man ser rätt lika ut, tycker varje turnering man tittar på så kan casters förutspå hur gamsen kommer se ut varje gång, inte så mycket variation och som jag skrev ovan finns det för mycket hard counters och units som gör massvis dmg output. Blir tråkigt när saker som fungals, storms, widowmines etc helt kan avgöra en fight.
Aja nog med balance och design rant

lirar gärna mot någon ikv om de är sugna! Vilken ras kör ni och vilken league är ni i? Kanske mer vilken league tycker ni att ni ska vara i, har ju varit lite kaos med leagues och mmr på sistone