Quote (CraZeeY @ 15 Sep 2014 20:59)
Skattehöjningar = svaret på alla frågor.
Ungdomar får fler jobb, politiker får lägre löner, anställda i den offentliga sektorn får mer lön etc
Eller..?
ye~~
Quote (Simon @ 15 Sep 2014 21:32)
fan vad skönt det är att höra att det finns flera som diggar liberalism. för ofta när jag nämner att min utopi är ett helt totalliberalt samhälle så blir man idiotförklarad och kallad för iskall osv haha. jag tror dock inte att ett helt liberalt samhälle skulle fungera speciellt bra i verkligheten =(
faktum är att utanför Sverige tror inte
alla att det är en utopi, även om många gett upp anarkokapitalismen. Jag är inkluderad i andra gruppen, fast jag är trots allt uppväxt och fostrad i ett land som sänder det här på tv:
http://www.youtube.com/watch?v=y3hd4CKGY98
Quote (Dreamfuel @ 16 Sep 2014 00:07)
Det är väl ändå den gruppen människor som genom tiderna varit demokratins ryggrad. De lågutbildade arbetarna som sliter dagarna i ända och betalar skatt. Det är de som Vänstern har kallat arbetarklassen och slåss för, men när de röstar annat än V så är de helt plötsligt inte värda nått längre.
Om ett parti skulle rikta in sig på att bara ta röster av de som är högskoleutbildade så skulle det partiet inte bli särskilt långlivat. Det finns nämligen inte tillräckligt många för att utgöra en majoritet inom nånting annat än just områden som rör dem.
Att det skulle vara något negativt är bara nått jävla påhitt som meningsmotståndare mot SD har hittat på för att försöka smutskasta dem. Att samma typ av människor röstar på samtliga andra partier också är det ingen som tänker på, om det inte direkt gynnar dem att spela det kortet.
medger att du har en poäng. demokrati = 1/5 toasters?
tror dock att vi kommer undan helt ok som riktig demokrati i.o.m. att en klar majoritet faktiskt är intresserade av politik. av dem som röstar skulle jag säga 75%, av hela riket 65%? alla röstar ju inte trots allt.
This post was edited by SpAz. on Sep 15 2014 07:49pm