d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev1138139140141142229Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
May 5 2013 05:07am
Lirar också nu, enda som får mig o va vaken, nattjobbade och ska hålla mig vaken så långt jag kan.. Plussar, så det är positivt iaf.
Retired Moderator
Posts: 13,408
Joined: Aug 27 2006
Gold: 37,336.48
Trader: Trusted
May 5 2013 05:07am
Quote (berhemuli @ 5 May 2013 13:07)
Lirar också nu, enda som får mig o va vaken, nattjobbade och ska hålla mig vaken så långt jag kan.. Plussar, så det är positivt iaf.


GL GL :)
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
May 5 2013 05:08am
Quote (Malmy @ May 5 2013 01:02pm)
skönt att du vinner!

Funkar den taktiken bra för dig? Vilka bord kör du nu? /0.50 eller /1? och 5/6 eller 10 manna?


40bb krig på shorthanded går som en dröm jag är ganska övertygad om att hade jag spelat det på heltid på denna nivån hade jag typ aldrig torskat men det är väldigt noskill så jag vill inte göra det.

Däremot är det grymt som jag sa man kan köra det i några rundor tills man får en feel på hur bordet lirar.

Jag kör fortfarande / 0.5, jag hade planer på att hoppa upp ett men sen började jag torska överjävligt mycket och nu är jag inte lika sugen längre, bankrullen är på tok för kort och självförtoendet inte på topp.

Fortfarande shorthanded som gäller dock, jag har spelet och vunnit mycket på max 10 men jag tycker inte det är lika roligt.



Retired Moderator
Posts: 13,408
Joined: Aug 27 2006
Gold: 37,336.48
Trader: Trusted
May 5 2013 05:17am
Quote (Svartermetalisk @ 5 May 2013 13:08)
40bb krig på shorthanded går som en dröm jag är ganska övertygad om att hade jag spelat det på heltid på denna nivån hade jag typ aldrig torskat men det är väldigt noskill så jag  vill inte göra det.

Däremot är det grymt som jag sa man kan köra det i några rundor tills man får en feel på hur bordet lirar.

Jag kör fortfarande / 0.5, jag hade planer på att hoppa upp ett men sen började jag torska överjävligt mycket och nu är jag inte lika sugen längre, bankrullen är på tok för kort och självförtoendet inte på topp.

Fortfarande shorthanded som gäller dock, jag har spelet och vunnit mycket på max 10 men jag tycker inte det är lika roligt.


Aight låter smart, jag kör ju 50bb buyins just nu på 0.50/1$ nivån tills jag får större rulle iaf, hittils har jag inte känt så stor skillnad mot 100BB om jag ska vara ärlig, man blir ju pot commited lite snabbare, men känns inte som jag går in så hårt i potter iaf om jag inte har något jag är beredd att se hela vägen :P

sen förstår jag att det blir väldigt annorlunda för dig med 40BB vs 200BB :P
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
May 5 2013 05:33am
Quote (Malmy @ May 5 2013 01:17pm)
Aight låter smart, jag kör ju 50bb buyins just nu på 0.50/1$ nivån tills jag får större rulle iaf, hittils har jag inte känt så stor skillnad mot 100BB om jag ska vara ärlig, man blir ju pot commited lite snabbare, men känns inte som jag går in så hårt i potter iaf om jag inte har något jag är beredd att se hela vägen :P

sen förstår jag att det blir väldigt annorlunda för dig med 40BB vs 200BB :P


50bb är nästan samma sak förustatt att du höjer 5-6 bb preflop varje gång du vill spela därför att om du gör det kan man inte profitabelt syna dig med lowpair, suited connectors eller one gapers, connectors osv för du har inte tillräckligt med pengar för att ge dom implicita oddsen som behövs

Jag kör stenhårt på den strategin att ge folk massivt dåliga odds på att syna preflop och sen dunka preflop om jag träffar eller som bluff om jag är headsup

vad ska snubben med 4 hjärter på flop göra när han har 30% chans att dra in färgen till 1.5 gånger pengarna? det är en omöjlig syn
Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
May 5 2013 05:36am
Quote (Svartermetalisk @ May 5 2013 01:33pm)
50bb är nästan samma sak förustatt att du höjer 5-6 bb preflop varje gång du vill spela därför att om du gör det kan man inte profitabelt syna dig med lowpair, suited connectors eller one gapers, connectors osv för du har inte tillräckligt med pengar för att ge dom implicita oddsen som behövs

Jag kör stenhårt på den strategin att ge folk massivt dåliga odds på att syna preflop och sen dunka preflop om jag träffar eller som bluff om jag är headsup

vad ska snubben med 4 hjärter på flop göra när han har 30% chans att dra in färgen till 1.5 gånger pengarna? det är en omöjlig syn


om han inte drar slutsatsen att 50% av gångerna du lägger dessa bets på flop är standard cbet bluffar och hans outs är då bra mycket mer än bara färgen (:
Då ska han dock pusha dig och inte limpa.

well fock, alkohol=kul igår, not so much idag.......

This post was edited by Mikob on May 5 2013 05:36am
Retired Moderator
Posts: 13,408
Joined: Aug 27 2006
Gold: 37,336.48
Trader: Trusted
May 5 2013 05:43am
Quote (Svartermetalisk @ 5 May 2013 13:33)
50bb är nästan samma sak förustatt att du höjer 5-6 bb preflop varje gång du vill spela därför att om du gör det kan man inte profitabelt syna dig med lowpair, suited connectors eller one gapers, connectors osv för du har inte tillräckligt med pengar för att ge dom implicita oddsen som behövs

Jag kör stenhårt på den strategin att ge folk massivt dåliga odds på att syna preflop och sen dunka preflop om jag träffar eller som bluff om jag är headsup

vad ska snubben med 4 hjärter på flop göra när han har 30% chans att dra in färgen till 1.5 gånger pengarna? det är en omöjlig syn


det finns dock risker med den strategin då folk är så vana vid 40BB typerna, folk antar att dom sitter med a high när dom pushar på floppen, sitter ju typ alltid 2-3st 40-50BB killar vid varje 9manna bord på fulltilt och folk har lärt sig att bara syna ner dom om dom träffar annars så foldar man 6x BB inte hela världen.

jag spelar mina 50x BB som jag skulle ett vanligt 100x BB inköp, fast lite tightare så klart och det har varit en vinnande strategi hittils :)

edit: men om den strategin funkar på Svsp så är det ju bara att tuta o köra :)

This post was edited by Malmy on May 5 2013 05:46am
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
May 5 2013 06:06am
Fixat gold loyalty nivå på några dagar igen på unibet, får igen byta poäng mot cash. :) Inte så mycket än dock, men kul ^^
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
May 5 2013 06:06am
Well det går omvänt också, du kan ju sällan syna med t.ex small pair eller suited connectors om någon höjer för likväl som dom inte har oddsen som krävs har du inte det heller

det är därför jag anpassar mitt spel extremt mycket efter stacksize

det är inte profitabelt att spela dom händer som eller mot extremt shortstackade spelare
Retired Moderator
Posts: 13,408
Joined: Aug 27 2006
Gold: 37,336.48
Trader: Trusted
May 5 2013 06:14am
Quote (berhemuli @ 5 May 2013 14:06)
Fixat gold loyalty nivå på några dagar igen på unibet, får igen byta poäng mot cash. :) Inte så mycket än dock, men kul ^^

Good shit :)

Quote (Svartermetalisk @ 5 May 2013 14:06)
Well det går omvänt också, du kan ju sällan syna med t.ex small pair eller suited connectors om någon höjer för likväl som dom inte har oddsen som krävs har du inte det heller

det är därför jag anpassar mitt spel extremt mycket efter stacksize

det är inte profitabelt att spela dom händer som eller mot extremt shortstackade spelare


Ne man får definitivt tighta upp sig ju mindre stacken blir, men tror jag hittade en ganska profitabel nivå :)


BLÄÄÄ önskar att jag kunde sitta o spela poker istället för att ha läsa över 300 sidor forskningsartiklar om genus/jämställdhet, Politiska skillnader mellan USA & Sverige, samt Punitiveness :/

FML

Go Back To Svenska Topic List
Prev1138139140141142229Next
Add Reply New Topic New Poll