d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > ¤ Officiella Hon Topicen ¤ > Heroes Of Newerth
Prev1136137138139140329Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 13.37
Oct 30 2010 08:39pm
Quote (Charlieone @ 31 Oct 2010 03:33)
suck...

Men du förutsätter ju att du får slå på folk ostört, att du alltid lyckas få den större delen av motståndarlaget i din ulti, och att du aldrig blir jumpad. vet inte, det kanske funkar jätte bra i pubstomps?

Elder är och kommer förevigt att vara ett lowbie pub item

Steam boots och elder ger dig inte tillräckligt mycket dmg för att döda någon så snabbt och enkelt som du får det att låta.

Varför poppar du elder när du blir hoppad? Och varför drar du inte iväg med din leap? Jag spelar i högre nivå än dig? Varför har du bara elder och steam boots hela gamet? Varför fortsätter du argumentera när jag på ett relativt snällt sätt sa att du suger på hon och ska sluta argumentera?

This post was edited by Sandman423 on Oct 30 2010 08:40pm
Member
Gold: 47.00
Oct 30 2010 08:45pm
Quote (Sandman423 @ Oct 31 2010 02:39am)
Varför poppar du elder när du blir hoppad? Och varför drar du inte iväg med din leap? Jag spelar i högre nivå än dig? Varför har du bara elder och steam boots hela gamet? Varför fortsätter du argumentera när jag på ett relativt snällt sätt sa att du suger på hon och ska sluta argumentera?

och igen förutsätter du naivt att du kan leapa iväg och att motståndarna aldrig har stuns eller silence.
Nej, man skaffar väl items eftersom? Bygger du elder mid-late? de flesta som bygger elder gör det direkt efter steamboots.
och om man nu har vilka items som helst så tycker jag ändå att t.ex. whispering helm + wingbow är bättre än elder + shrunken.
Du har aldrig spelat med mig så du kan inte bedöma hur bra jag är på att spela? psr och stats säger det mesta men du kan inte vara tillräckligt säker för att kunna snacka skit på jsp?
Ut på fälten med dig,

E. Påstog aldrig att man skulle poppa elder när man blev hoppad. du är lite knasig i knoppen som inte förstog att det jag menade var att om du hade t.ex. 20agi som ger dig armor har du betydligt större chans att överleva än om du inte skulle ha någon extra armor

This post was edited by Charlieone on Oct 30 2010 08:56pm
Member
Oct 30 2010 09:00pm
Quote (Charlieone @ 31 Oct 2010 03:45)
och igen förutsätter du naivt att du kan leapa iväg och att motståndarna aldrig har stuns eller silence.
Nej, man skaffar väl items eftersom? Bygger du elder mid-late? de flesta som bygger elder gör det direkt efter steamboots.
och om man nu har vilka items som helst så tycker jag ändå att t.ex. whispering helm + wingbow är bättre än elder + shrunken.
Du har aldrig spelat med mig så du kan inte bedöma hur bra jag är på att spela? psr och stats säger det mesta men du kan inte vara tillräckligt säker för att kunna snacka skit på jsp?
Ut på fälten med dig,

Snälla. Tre av dina fyra spella kan användas för att överleva. Den ena gör så fiendens skada healar dig, den andra gör så du hoppar en bra jävla bit, den tredje fryser allt i en stor jävla AOE, och du har antagligen wards uppe och farmar inte vid fiendens bas. Visst, du kanske blir mördad, men med chain stuns och massa skit spelar det ingen roll om du har slå-snabbt-hjälmen-och-tar-extra-skada-om-du-aktiverar-den-vilken-bara-en-idiot-gör-när-den-blir-hoppad-om-du-inte-behöver-ms-för-att-överleva-hjälmen eller ta-över-creeps-hjälmen. Ledsen, men alla dör vid dessa förhållanden, och om någon skulle överleva så är Chronos bland de bästa på det. Argumenten håller fortfarande, du är fortfarande sämre än mig på HoN även om du inte suger lika mycket som larsen. Du kan inte mena att 17 EHP för 100 AS på Chronos som har extrem bra överlevnadsskit är dåligt. Och elders funkar fint att bygga mid-game.

This post was edited by Sandman423 on Oct 30 2010 09:00pm
Member
Gold: 298.00
Oct 30 2010 09:03pm
Quote (Sandman423 @ Oct 31 2010 03:00am)
Snälla. Tre av dina fyra spella kan användas för att överleva. Den ena gör så fiendens skada healar dig, den andra gör så du hoppar en bra jävla bit, den tredje fryser allt i en stor jävla AOE, och du har antagligen wards uppe och farmar inte vid fiendens bas. Visst, du kanske blir mördad, men med chain stuns och massa skit spelar det ingen roll om du har slå-snabbt-hjälmen-och-tar-extra-skada-om-du-aktiverar-den-vilken-bara-en-idiot-gör-när-den-blir-hoppad-om-du-inte-behöver-ms-för-att-överleva-hjälmen eller ta-över-creeps-hjälmen. Ledsen, men alla dör vid dessa förhållanden, och om någon skulle överleva så är Chronos bland de bästa på det.  Argumenten håller fortfarande, du är fortfarande sämre än mig på HoN även om du inte suger lika mycket som larsen. Du kan inte mena att 17 EHP för 100 AS på Chronos som har extrem bra överlevnadsskit är dåligt. Och elders funkar fint att bygga mid-game.

Verbal'd
Member
Gold: 30.00
Oct 30 2010 09:04pm
Quote (Sandman423 @ Oct 31 2010 05:00am)
Snälla. Tre av dina fyra spella kan användas för att överleva. Den ena gör så fiendens skada healar dig, den andra gör så du hoppar en bra jävla bit, den tredje fryser allt i en stor jävla AOE, och du har antagligen wards uppe och farmar inte vid fiendens bas. Visst, du kanske blir mördad, men med chain stuns och massa skit spelar det ingen roll om du har slå-snabbt-hjälmen-och-tar-extra-skada-om-du-aktiverar-den-vilken-bara-en-idiot-göra-när-den-blir-hoppad-om-du-inte-behöver-ms-för-att-överleva-hjälmen eller ta-över-creeps-hjälmen. Ledsen, men alla dör vid dessa förhållanden, och om någon skulle överleva så är Chronos bland de bästa på det.  Argumenten håller fortfarande, du är fortfarande sämre än mig på HoN även om du inte suger lika mycket som larsen. Du kan inte mena att 17 EHP för 100 AS på Chronos som har extrem bra överlevnadsskit är dåligt. Och elders funkar fint att bygga mid-game.

Vad har hur bra du är som spelare med Elder Parasite att göra?

och vilka argument?

Det enda du har gett är att den är bra i 1v1 situationer (situationer som inte kommer uppstå mot bra moståndare men k) samt att den är bra för att maximera damagen i ultin.

Båda av dessa stämmer men det gör fortfarande inte itemet till det bästa alternativet, tvärtom det är ganska långt ifrån det bästa alternativet.

This post was edited by Svartermetalisk on Oct 30 2010 09:08pm
Member
Gold: 47.00
Oct 30 2010 09:06pm
Quote (Sandman423 @ Oct 31 2010 03:00am)
Snälla. Tre av dina fyra spella kan användas för att överleva. Den ena gör så fiendens skada healar dig, den andra gör så du hoppar en bra jävla bit, den tredje fryser allt i en stor jävla AOE, och du har antagligen wards uppe och farmar inte vid fiendens bas. Visst, du kanske blir mördad, men med chain stuns och massa skit spelar det ingen roll om du har slå-snabbt-hjälmen-och-tar-extra-skada-om-du-aktiverar-den-vilken-bara-en-idiot-gör-när-den-blir-hoppad-om-du-inte-behöver-ms-för-att-överleva-hjälmen eller ta-över-creeps-hjälmen. Ledsen, men alla dör vid dessa förhållanden, och om någon skulle överleva så är Chronos bland de bästa på det.  Argumenten håller fortfarande, du är fortfarande sämre än mig på HoN även om du inte suger lika mycket som larsen. Du kan inte mena att 17 EHP för 100 AS på Chronos som har extrem bra överlevnadsskit är dåligt. Och elders funkar fint att bygga mid-game.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect

This post was edited by Charlieone on Oct 30 2010 09:25pm
Member
Oct 31 2010 04:22am
Quote (Svartermetalisk @ 31 Oct 2010 04:04)
Vad har hur bra du är som spelare med Elder Parasite att göra?

och vilka argument?

Det enda du har gett  är att den är bra i 1v1 situationer (situationer som inte kommer uppstå mot bra moståndare men k) samt att den är bra för att maximera damagen i ultin.

Båda av dessa stämmer men det gör fortfarande inte itemet till det bästa alternativet, tvärtom det är ganska långt ifrån det bästa alternativet.

Seriöst, har du problem med läsförståelsen?

Hur kan den vara värdelös? Funkar utmärk i 1on1 situationer, och hjälper dig enormt mycket under ultin och man farmar lättare med den under lägre levlar i skogen. Dessutom är den relativ billig. Sen kan man alltid sälja den. Dessutom har Chronos life steal, backtrack och en utmärk escape mechanism och en ulti som låter en stå och runka och sen gå iväg om man känner för det. Att förlora ca 17 EHP för 100 AS är lätt värd på denna hero. Enkel matte. Elder, steamboots och kanske två soulscreamers är så jävla starkt för att vara väldigt basic. Instadeath? My ass.

???? Du kan inte kontra ett argument med ett dåligt argument och ignorera resten. Du får 100 AS mot mindre än 17 EHP vilket är bra på den hero som har backtrack, escape echanism och chronosphere. Dessutom får du slå fritt i ultin så vafan spelar det för roll om det är 2 eller 3 heroes som står och kollar på dig när du slår på någon. Bara placera din ultimate och ha shrunken. Skärpning. Och det är inte så att du är 1on5 i ett team fight. Och även om du skulle vara det så får du i alla fall minst en kill.

??? du dödar en, wops, 5on4, du fortsätter att banka ner fienden medan dina allierade gör desamma samtidigt som om gör så de inte kan springa iväg. Hur ofta har ni spelat chronos med elder? Och i vilken nivå? Hela grejen med chronos är typ att man vinner så fort du får ner en eller två med ult så har ni enorma fördelar i team fights. Inte så att du aktiverar den medan massa heroes står och slår på dig. Använd hjärnan. Du ska MÖRDA under ult och sen vinna team fight. Get over it, 17 EHP för 100 AS på chronos är enormt bra, varför har jag redan förklarat. Bara för ni ser massa 1600 chronos köra elder och faila betyder det inte att det är dåligt att skaffa elder.

Quote (Sandman423 @ 31 Oct 2010 04:00)

Ni påstår att Chronos behöver mer överlevnadsskit, för med EP så är han mos. Satan jävla lögn, lär dig använda den, du väljer själv när den ska ta effekt. Ni missar själva hela poängen med att den synkas så in i helvete jävla hårt med med chronos för att du får 100 AS för 17 EHP för 2000 på en hero som får slå fritt under en ganska lång period, lång nog för att få ner en, kanske till och med två och du får ett enormt överläge i team fights. Du behöver inte springa iväg efter ultin, du kan fortsätta slåss, ni är fler och du slår hårt. Dessutom håller inte effekten i tusen år. Det är enkel matte, behövs det förklara vidare? Chronos är bland de bästa för att ta sig ut ur svettiga situationer. Sen har inte du som chronos steam boots och EP genom hela gamet. Ni borde ta er ut 1on5-lådan och tänka utanför den.
Member
Oct 31 2010 04:25am
Quote (Sandman423 @ 31 Oct 2010 11:22)

Ni påstår att Chronos behöver mer överlevnadsskit, för med EP så är han mos. Satan jävla lögn, lär dig använda den, du väljer själv när den ska ta effekt. Ni missar själva hela poängen med att den synkas så in i helvete jävla hårt med med chronos för att du får 100 AS för 17 EHP för 2000 på en hero som får slå fritt under en ganska lång period, lång nog för att få ner en, kanske till och med två och du får ett enormt överläge i team fights. Du behöver inte springa iväg efter ultin, du kan fortsätta slåss, ni är fler och du slår hårt. Dessutom håller inte effekten i tusen år. Det är enkel matte, behövs det förklara vidare? Chronos är bland de bästa för att ta sig ut ur svettiga situationer. Sen har inte du som chronos steam boots och EP genom hela gamet. Ni borde ta er ut 1on5-lådan och tänka utanför den.

Tänkte att du skulle kunna behöva bolded text.
Member
Gold: 2,310.27
Oct 31 2010 04:31am
hetsad argument? är inte så stort fan av pub spelare som skaffar steamboots > elder > savage mace och sitter på 1.2k hp efter 40 minuter.

plockar gärna upp elder mid/lategame på chronos dock om jag inte har skaffat annan attack modifier och beroende på vad jag möter.
(kan ju faktiskt finnas bättre attack modifiers för chronos än elder beroende på vad du möter)
Member
Oct 31 2010 04:43am
Quote (ImoK @ 31 Oct 2010 11:31)
hetsad argument? är inte så stort fan av pub spelare som skaffar steamboots > elder > savage mace och sitter på 1.2k hp efter 40 minuter.

plockar gärna upp elder mid/lategame på chronos dock om jag inte har skaffat annan attack modifier och beroende på vad jag möter.
(kan ju faktiskt finnas bättre attack modifiers för chronos än elder beroende på vad du möter)

true story.
Den vanligaste builden idag är väl något av steam > (basic stuff like soulscreamers) > ruined axe > elder > ???? situational. Så elder skaffas inte förrän en bit in i spelet oftast. Sen har jag också spelat 3 games under mer än två månader så jag vet inte vad för förändringar som kan ha gjorts :3
Go Back To Svenska Topic List
Prev1136137138139140329Next
Add Reply New Topic New Poll