d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Erat Senaste Köp
Prev1133134135136137669Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Jan 12 2012 02:05pm
Quote (Svartermetalisk @ 12 Jan 2012 22:03)
Jo jag förstår att du inte pungade 1,000,000 för den där för att ha den till att röja grus-gången en gång per år.

Vad jobbar du med?


grävmaskinförare ;)

just nu är runt är jag i gällivare och lastar dumprar i grustag.

ska ner i aitik gruvan om 2 veckor som inhyrd på en volvo EC 700

+ där uppe har man inga utgifter endast inkomster ;)

ok jag betalr för internet till stugan

så om nån är sugen på att köpa en volvo 850 glt -94 så finns en här uppe tillsalu xD

ska köpa nåt större + fyrhjulsdrivet

This post was edited by Intenso8 on Jan 12 2012 02:10pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jan 12 2012 02:12pm
Quote (Intenso8 @ Jan 12 2012 09:05pm)
grävmaskinförare ;)

just nu är runt är jag i gällivare och lastar dumprar i grustag.

ska ner i aitik gruvan om 2 veckor som inhyrd på en volvo EC 700

+ där uppe har man inga utgifter endast inkomster ;)

ok jag betalr för internet till stugan

så om nån är sugen på att köpa en volvo 850 glt -94 så finns en här uppe tillsalu xD

ska köpa nåt större + fyrhjulsdrivet


ah ok :D

men då måste du ha egen firma då eftersom du behöver egen maskin, eller hur funkar det?

Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Jan 12 2012 02:13pm
Quote (Intenso8 @ 12 Jan 2012 22:05)
grävmaskinförare ;)

just nu är runt är jag i gällivare och lastar dumprar i grustag.

ska ner i aitik gruvan om 2 veckor som inhyrd på en volvo EC 700

+ där uppe har man inga utgifter endast inkomster ;)

ok jag betalr för internet till stugan

så om nån är sugen på att köpa en volvo 850 glt -94 så finns en här uppe tillsalu xD

ska köpa nåt större + fyrhjulsdrivet


Envy.
Behöver du anställa? Kan jobba distans då jag inte vill bo i Gälli vem vare som kasta
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Jan 12 2012 02:14pm
Quote (Svartermetalisk @ 12 Jan 2012 22:12)
ah ok :D

men då måste du ha egen firma då eftersom du behöver egen maskin, eller hur funkar det?


behöver inte det faktiskt om man äger egen maskin kan faktiskt hyra ut maskinen inkl förare

jag får inte betalt för förare endast maskin ;) (maskin kostnaden jag får är så hög så den täcker min lön oxxå )

Quote (PlaaD @ 12 Jan 2012 22:13)
Envy.
Behöver du anställa? Kan jobba distans då jag inte vill bo i Gälli vem vare som kasta


^_^ finns jobb här dock så behöver du ett förarbevis (utbildning på lämplig skola) kostar ca 200000

sen äre bara att börja cykla ;)

This post was edited by Intenso8 on Jan 12 2012 02:18pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jan 12 2012 02:17pm
Aha ok ok aa det låter vettigt

nu har jag lärt mig sjukt mycket, man lär inte känna många grävmaskinförare när man bor i Stockholms innerstad kan jag säga.

This post was edited by Svartermetalisk on Jan 12 2012 02:20pm
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Jan 12 2012 02:22pm
Quote (Svartermetalisk @ 12 Jan 2012 22:17)
Aha ok ok aa det låter vettigt

nu har jag lärt mig sjukt mycket, man lär inte känna många grävmaskinförare när man bor i Stockholms innerstad kan jag säga.


lite fel tid på året för att få jobb i de nedre delarna ^_^ tjälen börjar komma.

bästa med norrland är att vi kör tills inte maskinerna klarar mer sen sprängs det bara ;)

This post was edited by Intenso8 on Jan 12 2012 02:23pm
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Jan 12 2012 02:24pm
Quote (Intenso8 @ 12 Jan 2012 21:14)
behöver inte det faktiskt om man äger egen maskin kan faktiskt hyra ut maskinen inkl förare

jag får inte betalt för förare endast maskin ;) (maskin kostnaden jag får är så hög så den täcker min lön oxxå )



^_^ finns jobb här dock så behöver du ett förarbevis (utbildning på lämplig skola) kostar ca 200000

sen äre bara att börja cykla ;)


skrev du en nolla för mycket eller är 200 000 rätt siffra? :r
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Jan 12 2012 02:25pm
Quote (Fil @ 12 Jan 2012 22:24)
skrev du en nolla för mycket eller är 200 000 rätt siffra? :r


är ganska säker på att det är rätt beroende på vilken skola

yrkes akademin tar 175~ för utbildningen (då jag tog utbildningen)

helt klart värt det ^_^

här uppe är det som en stor lekplats.

om nån kommer ihåg dom här sandlåde grävarna när man var liten som man hade typ 2 spakar och grävde i sanden med.

inte mer avancerat en så :rofl:

This post was edited by Intenso8 on Jan 12 2012 02:32pm
Member
Posts: 19,639
Joined: Jul 27 2007
Gold: 1,119.20
Jan 12 2012 02:55pm
Quote (Intenso8 @ 12 Jan 2012 21:05)
grävmaskinförare ;)

just nu är runt är jag i gällivare och lastar dumprar i grustag.

ska ner i aitik gruvan om 2 veckor som inhyrd på en volvo EC 700

+ där uppe har man inga utgifter endast inkomster ;)

ok jag betalr för internet till stugan

så om nån är sugen på att köpa en volvo 850 glt -94 så finns en här uppe tillsalu xD

ska köpa nåt större + fyrhjulsdrivet


Heh, min farsa jobbar i Aitik rätt ofta. gl hf där
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Jan 12 2012 03:22pm
Asus G74Sx

Go Back To Svenska Topic List
Prev1133134135136137669Next
Add Reply New Topic New Poll