d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev1130131132133134229Next
Add Reply New Topic New Poll
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 24 2013 02:02pm
Quote (Svartermetalisk @ 24 Apr 2013 21:58)
Det blir mer dirr, körde en vända på motionscykeln och nu jävlar är det nya tag

första handen jag får en AK suited på big blind och alla foldar

kämpar kämpar kämpar



Lol

Vem fan synar tre-bet med A-rag

det är typ det sämsta man kan göra, det är mer EV att syna med 24 suited


ja det var inte den skönaste förlusten. ^^

edit: GL GL ofc.

This post was edited by Malmy on Apr 24 2013 02:03pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 24 2013 02:06pm
Quote (Malmy @ Apr 24 2013 10:02pm)
ja det var inte den skönaste förlusten. ^^

edit: GL GL ofc.


Tack tack :hug:

Ajo jag kan tänka mig

Min strategi med a-rag är att jag kan alltid höja med handen om jag lirar shorthanded och har bra position men det är fan sista handen jag vill syna ett re-raise med för sjukt ofta är man dominerad och kommer esset blir det cpdyrt

fuck det där
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 24 2013 02:10pm
Quote (Svartermetalisk @ 24 Apr 2013 22:06)
Tack tack :hug:

Ajo jag kan tänka mig

Min strategi med a-rag är att jag kan alltid höja med handen om jag lirar shorthanded och har bra position men det är fan sista handen jag vill syna ett re-raise med för sjukt ofta är man dominerad och kommer esset blir det cpdyrt

fuck det där


jag brukar bara spela A-rag suited från sena positioner, och om det blir fajt och det är ett ess, vill jag ha två par ^_^
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 24 2013 02:17pm
Aa, jag spelar alltid a-suited men jag tycker det är sjukt få floppar jag gillar att se just när potten är tre-bettad :P

Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 24 2013 02:19pm
Quote (Svartermetalisk @ 24 Apr 2013 22:17)
Aa, jag spelar alltid a-suited men jag tycker det är sjukt få floppar jag gillar att se just när potten är tre-bettad :P


Jo det är sant, 3bets får man ju respektera för vad dom är, inte så ofta nån bluffar preflop (med dom summorna iaf)

This post was edited by Malmy on Apr 24 2013 02:19pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 24 2013 02:34pm
Meh jag synade ett raise med AQ flopp kommer

Q67 rainbow

jag raisar från first pos, 2 pers foldar, agressorn synar

turn är kall han bettar

här är det riktigt jävla donk att inte folda men jag synar som en idiot sen synar jag river och cementerar min status som dumskalle

Riktigt dåligt spelat men jag är på smygtilt i guess


Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 24 2013 03:04pm
Quote (Svartermetalisk @ 24 Apr 2013 22:34)
Meh jag synade ett raise med AQ flopp kommer

Q67 rainbow

jag raisar från first pos, 2 pers foldar, agressorn synar

turn är kall han bettar

här är det riktigt jävla donk att inte folda men jag synar som en idiot sen synar jag river och cementerar min status som dumskalle

Riktigt dåligt spelat men jag är på smygtilt i guess


vad hade han då? KK eller AA eller QQ ?
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 24 2013 03:18pm
en 25d buy in torsk, AA första handen som åt upp det mesta.. Bara fortsätta nöta ;P
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 24 2013 03:20pm
Quote (Malmy @ Apr 24 2013 11:04pm)
vad hade han då? KK eller AA eller QQ ?


KK

Alla andra på bordet hade kunnat ha Q10 off-suit men just denna killen borde jag inte ha synat ner och jag visste om det också. När han bettade turn visste jag exakt vad han hade och jag borde ha lagt mig, jag fattar inte varför jag synade och jag fattar definitivt inte varför jag synade på river.

Men men, det var denna handen jag spelade piss, hade jag vunnit nötflush mot triss handen som är 78 / 22 i min fördel hade jag plussat trots detta så pff

Det som slog mig var dock att han överspelade sitt överpar ganska rejält, jag har synat hans höjningar med suited connectors fan hela kvällen, jag hade lika gärna kunnat ha 6-7 och då hade jag tagit fan hela hans stack.










Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 24 2013 03:21pm
Quote (berhemuli @ 24 Apr 2013 23:18)
en 25d buy in torsk, AA första handen som åt upp det mesta.. Bara fortsätta nöta ;P


fan vad trög jag är just nu, dubbelkollar att jag förstår rätt: du torskade 25$ mest från en AA?

om jag har rätt, hårt slag och tråkigt att höra :( går nog uppåt snart :)

edit:

Kan lika gärna slänga in dagsresultatet: +22.75$ idag. inget amazing ofc, men rätt kolumn och helt ok :)


Quote (Svartermetalisk @ 24 Apr 2013 23:20)
KK

Alla andra på bordet hade kunnat ha Q10 off-suit men just denna killen borde jag inte ha synat ner och jag visste om det också. När han bettade turn visste jag exakt vad han hade och jag borde ha lagt mig, jag fattar inte varför jag synade och jag fattar definitivt inte varför jag synade på river.

Men men, det var denna handen jag spelade piss, hade jag vunnit nötflush mot triss handen som är 78 / 22 i min fördel hade jag plussat trots detta så pff

Det som slog mig var dock att han överspelade sitt överpar ganska rejält, jag har synat hans höjningar med suited connectors fan hela kvällen, jag hade lika gärna kunnat ha 6-7 och då hade jag tagit fan hela hans stack.



Jo fast om han nu har en bra table image, vilket jag antar att du har också, kan han ju ha kännt sig trygg förutom ifall du skulle haft QQ möjligtvis.

Sen vet jag inte hur mycket han bettade etc. Sen är det lätt gjort att overplaya AA & KK, man vill ju inte lägga dom snabbt iaf :)

This post was edited by Malmy on Apr 24 2013 03:27pm
Go Back To Svenska Topic List
Prev1130131132133134229Next
Add Reply New Topic New Poll