d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Lite Engelska Hjälp Kanske?
Prev1121314151617Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Jun 15 2011 08:22am
Quote (snoramej @ 15 Jun 2011 16:11)
Nej, jag har inte haft någon särskilt dålig lärare.

Du behöver inte förklara för mig varför jag inte är dum.

Dock så kan det vara så att jag är "street-smart" och inte så "book-smart" men hur kommer det sig då att jag som sagt är bra på alla ämnen förutom just matte?

Jag har iofs alltid varit för pratig men det är inte bara på mattelektionerna.

nu ändrar du dig hela tiden ju

streetsmart är du nu

nyss var du intelligent

jag tror uppriktigt sagt att du bor någonstans där du inte får någon konkurrens och UPPLEVER dig vara smaratre än du de facto är

dessutom verkar du ha lite koncentrationssvårigheter, vilket ju inte tyder på jättehögt iq/ jättehög intelligens

sedan kanske du är jättebegåvad gällande språk - men hur många språk talar du?

om det bara är engelska/svenska så är du måhanda begåvad, men inte jättebegåvad

e: sambandet mellan iq-tester och matematik består av att det är matematiker som konstruerar iq-tester

att ha hög iq = ha god förmåga att lösa iq-test

detta är definitionen av hög iq och jag håller med spaz om att intelligens är betydligt mer än så

This post was edited by xpd-trader on Jun 15 2011 08:26am
Member
Gold: 7,531.00
Jun 15 2011 08:24am
Quote (xpd-trader @ 15 Jun 2011 15:22)
nu ändrar du dig hela tiden ju

streetsmart är du nu

nyss var du intelligent

jag tror uppriktigt sagt att du bor någonstans där du inte får någon konkurrens och UPPLEVER dig vara smaratre än du de facto är

dessutom verkar du ha lite koncentrationssvårigheter, vilket ju inte tyder på jättehögt iq/ jättehög intelligens

sedan kanske du är jättebegåvad gällande språk - men hur många språk talar du?

om det bara är engelska/svenska så är du måhanda begåvad, men inte jättebegåvad

Koncentrationssvårigheter? Damn vad du drar slutsatser nu, ta och lugna dig vettja.

Jag har lätt för att lära mig språk, dvs. att om jag verkligen skulle ha ett genuint intresse i ett tredje språk så skulle jag inte ha några problem med att lära mig det.

Intelligent kan vara "street-smart" också men jag är inte dum i plugget för det.
Member
Gold: 457,914.30
Jun 15 2011 08:25am
Quote (snoramej @ 15 Jun 2011 16:21)
Tvivlar på att xpd kommer hålla med dig om allt det där tbh. Han verkar ha en annan syn på IQ och intelligens, alla knegare är ju trots allt dumma jävlar som inte väljer att plugga vidare.

ptja jag vet inte om han tycker det där du nu skrev, om arbetare? har inte lusläst då jag vet att han ibland är lite väl snabb på send-knappen så tar jag honom inte alltid på orden... Han gillar att provocera :)
Det tycker i alla fall inte jag. Det finns smarta människor i alla sociala grupper i samhället dats for sure... se bara på knugen jäveln, ingen jävla hovstab i världen, eller världens största apanage kan få den inavlade halv-downisen att verka begåvad.^^

Quote (snoramej @ 15 Jun 2011 16:24)
Intelligent kan vara "street-smart".

Det är det här jag menar, begreppet intelligens är helt enkelt svårdefinierat. Men om vi ska ta intellekt i enklaste existerande mätbar form så har vi bara IQ typ (har ej forskat på det här så bare with me om jag talar i blindo emellanåt). Och streetsmart har ingenting med IQ att göra... vilket för många (tyvärr?) är liktydigt med intelligens. lågt iq = lågintelligent enl vissa.

This post was edited by SpAz. on Jun 15 2011 08:27am
Member
Jun 15 2011 08:29am
Quote (snoramej @ 15 Jun 2011 16:24)
Koncentrationssvårigheter? Damn vad du drar slutsatser nu, ta och lugna dig vettja.

Jag har lätt för att lära mig språk, dvs. att om jag verkligen skulle ha ett genuint intresse i ett tredje språk så skulle jag inte ha några problem med att lära mig det.

Intelligent kan vara "street-smart" också men jag är inte dum i plugget för det.

hur vet du det?

om alla definierar sin egen intelligens så är alla intelligenta per definition och semantiken blir obegriplig

jag tror inte att du är dum och jag tror säkert att du kan god engelska, och du kan säkert bli en bra elektriker

men allt detta gör inte dig "jättesmart"

just sayin'

Member
Jun 15 2011 08:32am
Quote (xpd-trader @ 15 Jun 2011 15:29)
hur vet du det?

om alla definierar sin egen intelligens så är alla intelligenta per definition och semantiken blir obegriplig

jag tror inte att du är dum och jag tror säkert att du kan god engelska, och du kan säkert bli en bra elektriker

men allt  detta gör inte dig "jättesmart"

just sayin'

Jag har aldrig sagt att jag är jättesmart. Sluta hitta på fraser som du tror jag har sagt.

Självklart är alla intelligenta om man själv får definiera den men jag har självklart hört från många andra att de tycker jag är smart.

Och jag vet att jag skulle ha lätt för att lära mig nya språk för att jag har en fallenhet för språk. Tyska gick lätt att lära mig under tiden jag var intresserad av det, sedan fallerade min lust att lära mig och då slutade jag lära mig nya saker och det fastnade inte.
Member
Jun 15 2011 08:33am
Quote (snoramej @ 15 Jun 2011 16:32)
Jag har aldrig sagt att jag är jättesmart. Sluta hitta på fraser som du tror jag har sagt.

Självklart är alla intelligenta om man själv får definiera den men jag har självklart hört från många andra att de tycker jag är smart.

Och jag vet att jag skulle ha lätt för att lära mig nya språk för att jag har en fallenhet för språk. Tyska gick lätt att lära mig under tiden jag var intresserad av det, sedan fallerade min lust att lära mig och då slutade jag lära mig nya saker och det fastnade inte.

ärligt då det här har spårat ut - jag tror helt enkelt att du är en hederlig grabb som inte är obegåvad. hur smart du är måste vi ens diskutera det? detta känns poänglöst och löjligt... Vad har du att bevisa för oss egentligen liksom...
Member
Gold: 7,821.00
Jun 15 2011 08:34am
Quote (SpAz. @ 15 Jun 2011 16:33)
ärligt då det här har spårat ut - jag tror helt enkelt att du är en hederlig grabb som inte är obegåvad. hur smart du är måste vi ens diskutera det? detta känns poänglöst och löjligt... Vad har du att bevisa för oss egentligen liksom...

hahahaha. jag tänkte samma sak!
Det insåg jag för några inlägg sedan, det var då jag slutade flika in fler dumma kommentarer! :P
Member
Jun 15 2011 08:37am
Quote (snoramej @ 15 Jun 2011 16:32)

detta kallas för att vara luststyrd

man lär sig saker när man har lust

du tappade väl intresset när det började krävas en liten insats?

ist es nicht so mein freund, dass eigentlich kannst du eben kein deutsch reden?
Member
Jun 15 2011 08:38am
Quote (SpAz. @ 15 Jun 2011 15:33)

Jag försöker egentligen inte bevisa någonting. Jag försöker bevisa för xpd att alla "knegare" inte är idioter, vilket är vad han har påstått.
Member
Jun 15 2011 08:39am
Quote (xpd-trader @ 15 Jun 2011 16:37)
detta kallas för att vara luststyrd

man lär sig saker när man har lust

du tappade väl intresset när det började krävas en liten insats?

ist es nicht so mein freund, dass eigentlich kannst du eben kein deutsch reden?

fan vad bra, att jag inte tänkt på det ordet, nu har jag ju det perfekta ordet för att beskriva mig själv som.
Jag är inte lat, jag är luststyrd ut i fingerspetsarna. varför göra mer än nödvändigt lixx...
tyvärr är ju tillfredställelse som bäst när den kommit långsiktigt :/
Go Back To Svenska Topic List
Prev1121314151617Next
Add Reply New Topic New Poll