d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska >
Poll > Bruins Eller Canucks > :>
Prev1121314151622Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 3.00
Jun 5 2011 10:10am
Quote (K1NGEN @ Jun 5 2011 03:11pm)
Gretsky,Hasek störst?

Nope, Hasek hade en riktigt skit spelstil, han hade ingen koll alls när han låg i målgården och sprattla.
säger du emot mig här så har du aldrig sett hasek spela.

Roy,Brodeur är dom största...Brodeur är outstanding

Gretskzy gjorde mycket poäng men det har funnits spelare med bra mycket bättre spelsinne,teknik..Lemieux för att nämna en

Du har fortfarande inte förklarat varför det inte produceras lika mycket poäng som på 80-talet ?

Jag undrar om ni verkligen sett hasek spela.

Du är ju sanslös. Så du menar att Hasek inte förtjänade sina sex Vezina Trophy's eller vadå? Såg du OS i Nagano?

Med alla rekord han slagit och titlar han vunnit måste han verkligen haft en magisk tur med den "skit-spelstilen".
Member
Gold: 3,086.76
Jun 5 2011 10:14am
Quote (fohza @ 5 Jun 2011 18:10)
Du är ju sanslös. Så du menar att Hasek inte förtjänade sina sex Vezina Trophy's eller vadå? Såg du OS i Nagano?

Med alla rekord han slagit och titlar han vunnit måste han verkligen haft en magisk tur med den "skit-spelstilen".

Jag frågar än en gång tror du på fullaste allvar att han hade koll när han sprattlade på rygg i målgården?

Säger att Hasek är inte störst...Brodeur är ljusår större med tanke hur mycket han spelade varje säsong.

Member
Gold: 3.00
Jun 5 2011 03:06pm
Du anser inte att Hasek är störst, fine. Alla får ha sin egen åsikt absolut.

Men att säga att han levde på turen och inte hade någon koll när han låg ner och sprattlade är bara ren bullshit. Även om han nu inte hade någon koll så spelar det väl ingen som helst jävla roll när man ser på statistiken han hade år efter år, efter år. Det kan inte vara tur, det måste du ju inse.

Dessutom är det faktiskt så att i lägena där Hasek låg ner och sprattlade så var de flesta andra målvakter redan överspelade i samma situation. Haseks spelstil var inte bara att ligga ner och slänga upp benskyddet, han hade en grym plockhandske och ett fantastiskt spelsinne.
Member
Gold: 3.43
Jun 5 2011 06:13pm
Vilket jävla fjanteri; Hasek var en riktigt bra målvakt. Om du berodde på tur eller skicklighet skiter jag fullständigt i.

OT: Canucks vinner ju ofc. Tycker de slänger in randommål i OT hela tiden. Vad i hela fridens namn gjorde Chara i senaste matchen? Klart man vräker omkull Burrows i det läget när Thomas är helt jävla borta - nej vi skiter i utvisning och tar en förlust istället.
Member
Gold: 30.10
Jun 5 2011 08:39pm
Quote (K1NGEN @ Jun 5 2011 03:11pm)
Gretsky,Hasek störst?

Nope, Hasek hade en riktigt skit spelstil, han hade ingen koll alls när han låg i målgården och sprattla.
säger du emot mig här så har du aldrig sett hasek spela.

Roy,Brodeur är dom största...Brodeur är outstanding

Gretskzy gjorde mycket poäng men det har funnits spelare med bra mycket bättre spelsinne,teknik..Lemieux för att nämna en

Du har fortfarande inte förklarat varför det inte produceras lika mycket poäng som på 80-talet ?

Jag undrar om ni verkligen sett hasek spela.

Gretzky hade en ice vision som än idag är oslagbar. Han var kungen bakom nätet. Gretzky är den ENDA i NHL som har sitt nummer pensionerat league wide. Det kanske betyder något? nä. Hans spelsinne är vad som gjorde honom störst. Hasek hade uppenbarligen koll på vad han gjorde med tanke på att han faktiskt är klassad som den bästa genom tiderna? Du har ingen aning om vad du pratar om...

Brodeur har rekord för att han spelat i 20 år som starter lol. alla hans rekord är grindrekord (mest wins etc).

Varför det inte produceras lika mycket poäng idag? Ingen lika stor spelare som gretzky/lemieux har kommit. Målvakterna har blivit mycket bättre etc etc etc.

Gretzky är störst.

Rolig fakta om Roy - han vann aldrig en Vezina efter att Hasek började spela i NHL.

This post was edited by dej on Jun 5 2011 08:39pm
Member
Jun 6 2011 01:14am
Quote (dej @ 6 Jun 2011 04:39)
Gretzky hade en ice vision som än idag är oslagbar. Han var kungen bakom nätet. Gretzky är den ENDA i NHL som har sitt nummer pensionerat league wide. Det kanske betyder något? nä. Hans spelsinne är vad som gjorde honom störst. Hasek hade uppenbarligen koll på vad han gjorde med tanke på att han faktiskt är klassad som den bästa genom tiderna? Du har ingen aning om vad du pratar om...

Brodeur har rekord för att han spelat i 20 år som starter lol. alla hans rekord är grindrekord (mest wins etc).

Varför det inte produceras lika mycket poäng idag? Ingen lika stor spelare som gretzky/lemieux har kommit. Målvakterna har blivit mycket bättre etc etc etc.

Gretzky är störst.

Rolig fakta om Roy - han vann aldrig en Vezina efter att Hasek började spela i NHL.

Gordie howe var störst innan gretszky kom...u know why? för att gjort mest poäng...å andra sidan spela howe tll 52 års åldern.
Gretzsky var bra, men inte bäst har funnits och finns spelare med bättre spelsinne och teknik än vad han hade.

att Brodeur spelat 15år eller mer har inte med saken att göra om man är insatt.
Han är den målvakt som är överlägsen i antal matcher per säsong år ut och år in.
ingen matchades så hårt som honom.

Spelet är anorlunda mer taktiks...och framförallt alla spelare är mycket bättre därav så produceras inte lika mycket poäng och kommer således aldrig att göra

Member
Jun 6 2011 07:40am
Quote (K1NGEN @ Jun 6 2011 08:14am)
Gordie howe var störst innan gretszky kom...u know why? för att gjort mest poäng...å andra sidan spela howe tll 52 års åldern.
Gretzsky var bra, men inte bäst har funnits och finns spelare med bättre spelsinne och teknik än vad han hade.

att Brodeur spelat 15år eller mer har inte med saken att göra om man är insatt.
Han är den målvakt som är överlägsen i antal matcher per säsong år ut och år in.
ingen matchades så hårt som honom.

Spelet är anorlunda mer taktiks...och framförallt alla spelare är mycket bättre därav så produceras inte lika mycket poäng och kommer således aldrig att göra

konstigt att de inte gjorde fler poäng?

brodeur har spelat väldigt bra väldigt länge. Hasek hade varit mycket större om han inte varit instängd bakom the iron curtain (vad det nu heter på engelska, warzavapakten eller något).

Gretzky hade producerat idag med, mer än någon annan. Taktiken förändras men har du sett varför han blev störst? det var inte för att han hade ballaste dekesen iaf.

lol, du har verkligen noll koll... Howe är fortfarande klassad som en av de absolut bästa i historien - tillsammans med Gretzky och Lemieux.

aja, förstår inte ens vem du försöker lura, oss eller dig själv
Member
Jun 6 2011 08:14am
Quote (dej @ 6 Jun 2011 15:40)
konstigt att de inte gjorde fler poäng?

brodeur har spelat väldigt bra väldigt länge. Hasek hade varit mycket större om han inte varit instängd bakom the iron curtain (vad det nu heter på engelska, warzavapakten eller något).

Gretzky hade producerat idag med, mer än någon annan. Taktiken förändras men har du sett varför han blev störst? det var inte för att han hade ballaste dekesen iaf.

lol, du har verkligen noll koll... Howe är fortfarande klassad som en av de absolut bästa i historien - tillsammans med Gretzky och Lemieux.

aja, förstår inte ens vem du försöker lura, oss eller dig själv

ungefär som pele' hade varit bättre än Messi?
Björn borg hade slagit både Federer och Nadal?

Nä du dags och inse att tiderna förändras.

I NHL's historia kanske men långt ifrån när vi snackar om världshockeyn

jag försöker inte lura någon jag baserar mina åsikter på vad jag sett av dom på isen medans du baserar dina på vad journalister har skrivit

This post was edited by K1NGEN on Jun 6 2011 08:16am
Member
Gold: 354.00
Jun 6 2011 08:22am
Im eating popcorn :D
Member
Jun 6 2011 08:22am
Quote (K1NGEN @ Jun 6 2011 03:14pm)
ungefär som pele' hade varit bättre än Messi?
Björn borg hade slagit både Federer och Nadal?

Nä du dags och inse att tiderna förändras.

I NHL's historia kanske men långt ifrån när vi snackar om världshockeyn

jag försöker inte lura någon jag baserar mina åsikter på vad jag sett av dom på isen medans du baserar dina på vad journalister har skrivit

loooooooooooooooool. kolla på vad gretzky gjorde så förstår du varför han har så mkt poäng. jag har sett båda spela, jag har även sett brodeur spela. Brodeur har varit riktigt bra hela sin karriär där av sina rekord.

jag bryr mig inte om fotboll eller tennis, har ingen koll på det.

Vi pratar om historia, varken Gretzky eller Hasek lirar fortfarande men grejen är att du säger att allt de gjort är tur. Det är som att säga att Messi har tur att han spelar i barcelona (vilket han har) sätt honom i AIK och se om han dominerar allt? u c wat i did there.

Snackar vi världshockey så är det redan klart att Tretiak är den bästa målvakten genom tiderna och att Mikhailov är en av de allra största. Vi pratar om NHL. Gretzkys ice vision är vad som gjorde honom stor. Han såg vad ingen annan såg - kolla hans passar och hans spel bakom målet.

Ja, sedinarna är bäst. Luongo är bästa målvakten i historien. Sedinarna kommer spruta ut 800 poäng nästa år, de kommer att göra ett ovechtrick i varje match etc etc.

This post was edited by dej on Jun 6 2011 08:23am
Go Back To Svenska Topic List
Prev1121314151622Next
Add Reply New Topic New Poll