Quote (Simon @ Apr 14 2011 07:24pm)
blir till att börja gymma och bygga muskler för mig också ändå... polarn påpekade för någon dag sedan att jag har taniga armar, vilket iofs inte kom som någon nyhet. men när det kom från honom så sved det! så nu måste jag alltså se till att få större armar och mer muskler i övrigt än honom...
vart börjar man?
det öppnar ett nytt gym här i stan närsomhelst som kommer att ha öppet 24/7, vilket kommer behövas för min del då jag har ont om tid på dagarna. ska fixa kort där då det verkar schysst och bra pris och sådär. men seriöst då, jag har aldrig sysslat med sånt här. är det bara att dra dit och kötta? får man hjälp av de som jobbar där? frågar man folk som ser ut att veta vad de pysslar med? kollar man hur andra gör? provar man sig fram? finns det någon bra guide för kost och allt det där för någon som vill komma igång eller är allting individuellt?
som ni kanske märker så har jag inte ens någon i min umgängeskrets som gymmar speciellt seriöst lol.
Börja att köra helkroppspass, 2-3 gånger i veckan. Har gymmet maskiner, kör med dem i början när du kör helkroppspass. Du måste vänja din kropp med utföranden, vilket maskiner kan vara bra till, då dem håller balansen åt dig.
Kör absolut ALDRIG för tungt, formen > vikt, ALLTID!!
Sen så måste man ju äta rätt också, du kan inte se resultat om du gymmar sten hårt, men så äter du alldeles för dåligt. Ät som en BJÖRN!